کد خبر : 1375754 | 08 آذر 1395 ساعت 15:20 | 25.3K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت:

در مورد معجزه آنوئتا؛ بدترین بازی فصل بارسا

یک معجزه در آنوئتا، این واکنش تمام نشریات چاپ بارسلونا به تساوی شب گذشته بارسا مقابل سوسیداد بود؛ بدون شک بدترین بازی فصل آبی اناری ها.

در مورد معجزه آنوئتا؛ بدترین بازی فصل بارسا

به گزارش "ورزش سه":

چگونه می توان نمایش بد بارسا در این بازی را توضیح داد؟

نمایش بد بارسا جای هیچ توجیهی نداشت. بارسلونا با آگاهی کامل و علم به این موضوع که حق امتیاز از دست دادن در زمین سوسیداد را ندارد، به مصاف این تیم آمده بود.

با توجه به پیروزی رئال مقابل اسپورتینگ خیخون، بارسا یک هفته مانده به ال کلاسیکو، محکوم به پیروزی بر سوسیداد بود، تا با آرامش کامل به بازی با رئال برسد. بارسا می دانست که هر گونه لغزشی باعث خواهد شد که فاصله در صدر جدول با رئال بیشتر شود و این به منزله افزایش استرس و فشار در ال کلاسیکو خواهد بود که مبادا فاصله با رئال پس از بزرگترین دوئل فصل بیشتر هم بشود.

با وجود آگاهی بازیکنان بارسلونا به عواقب ناکامی در آنوئتا، آنها بدون انگیزه و شور لازم وارد بازی شده و در تمام 90 دقیقه به دنبال گرفتن توپ از بازیکنان سوسیداد بودند. نیمه اول به گونه ای گذشت که حتی یک شوت داخل چارچوب نیز از بارسلونا شاهد نبودیم و در نیمه دوم هرچند اوضاع کمی بهتر شد؛ اما سوسیداد همچنان حاکم مطلق زمین بود.

 

 

1159932

 

 

انریکه مغلوب جنگ تاکتیکی با اوزه بیو شد؟

آنچه که در مورد بازی شب گذشته می توان گفت این است که سرمربی سوسیداد، نبرد تاکتیکی را از لوئیس انریکه برد و سرمربی بارسا در تمام طول بازی نتوانست حربه های اوزه بیو را خنثی کند. سوسیداد به خوبی چند بازی اخیر خود بازی می کرد و انریکه به خوبی با این شیوه بازی آشنا بود. گل سوسیداد زاییده یک حرکت از پیش تمرین شده بود. مشخص بود که هفته ها روی این نوع بازی زمان صرف شده است.

سوسیداد با بارسا مثل خودش بازی می کرد. کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت و بازیکنان بارسا محبور بودند برای پس گرفتن توپ به این سو و آن سو بدوند. گویی جای دو تیم عوض شده بود و انریکه انگار به نیمکت نشین هایش اطمینان نداشت و تا پایان بازی تنها یک تعویض انجام داد. حتی ورود دنیس سوارز به جای راکیتیچ نیز نتوانست تغییری در روند بارسا به وجود بیاورد. رافینیا و آلکاسر هم بازیکنان مورداعتمادی برای انریکه نبودند و روی نیمکت باقی ماندند. سوال اینجاست که آلکاسر برای چه تابستان امسال به بارسلونا پیوست؟

 

 

1159867

 

 

وابستگی به مسی در حال تبدیل شدن به یک معضل خطرناک در بارسلونا نیست؟

مساله اینجاست که مسی هم نمی تواند همه بازی ها را برای بارسلونا در بیاورد. او شاید در گلاسکو با نبوغش بارسلونا را پیروز بازی با سلتیک کرد؛ اما روز گذشته تک گل او هم نتوانست باعث کسب سه امتیاز برای آبی اناری ها شود. در روزهایی که سوارز و نیمار گلزنی را فراموش کرده اند؛ بارسلونا برای کسب پیروزی به بیش از یک نفر نیاز دارد. بارسلونا نمی تواند و نباید فقط به مسی وابسته باشد.

 

پیکه نباید برای جلوگیری از ریسک مصدومیت تعویض می شد؟

فقط پیکه می داند که وضعیتش در بازی شب گذشته چگونه بود. شکی نیست که او اگر در اواخر نیمه اول دچار مصدومیت نمی شد، مانع گل اول سوسیداد می شد. چرا پیکه بین دو نیمه تعویض نشد؟ در غیاب متیو و اومتیتی، این مارلون برزیلی از تیم دوم بارسا بود که باید جانشین پیکه می شد اما نه خود پیکه و نه انریکه، به توانایی مارسلون اطمینان کامل نداشتند و همین شد که پیکه با فداکاری ترجیح داد بازی را تا به انتها با وجود دردی که احساس می کرد در زمین ادامه دهد؛ حتی به قیمت شدت یافتن مصدومیت و در نتیجه از دست دادن ال کلاسیکو.

 

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها