کد خبر : 1376445 | 11 آذر 1395 ساعت 17:57 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

دو فصل ناکامی بعد از دو فصل قهرمانی

فرکی، زمستان سایپا را ندید

ادامه ناکامی‌های سایپا در لیگ شانزدهم با هدایت حسین فرکی، سرانجام باعث استعفای این مربی شد؛ حالا فرکی در انتظار تصمیم مدیران باشگاه است که شاید برای قطع همکاری با وی در رودربایستی مانده بودند.

فرکی، زمستان سایپا را ندید

به گزارش "ورزش‌سه"، روزی که حسین فرکی هدایت سایپا را برعهده گرفت و چند بازیکن سرشناس نیز به عضویت نارنجی پوشان تهرانی در آمدند، خیلی ها این تیم را مدعی قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیایی دانستند؛ حالا اما سایپا نه تنها جایی در بالای جدول ندارد که در قعرجدول برای نیفتادن تلاش می کند!


سایپا اگرچه فصل شانزدهم لیگ برتر را با شکست مقابل پرسپولیس شروع کرد اما تساوی مقابل ذوب آهن و برد مقابل سیاه جامگان باعث شد امیدواری ها نسبت به این تیم افزایش یابد. با این وجود مسئولان تیم سایپا نمی دانستند برد در هفته سوم اولین و آخرین پیروزی آنها تا اینجای لیگ شانزدهم خواهد بود. این تیم 9 هفته است طعم پیروزی را  نچشیده اند و در 9 مسابقه اخیر فقط 5 امتیاز اندوخته است، اتفاقی که این تیم را در رده پانزدهم جدول لیگ برتر قرار داده است.


سایپا امروز هم مقابل استقلال خوزستان دومین شکست متوالی خود را تجربه کرد تا مشخص شود این تیم در بحرانی عمیق فرورفته است. البته در بازی های گذشته تیم حسین فرکی با بدشانسی هایی نیز مواجه شده است.

 

سایپا امروز 6 بازیکن اصلی خود به نام های مهدی ترابی، علی قلی زاده، امید خالدی، غلامرضا رضایی، الساندرو(دروازه بان برزیلی) و حامد شیری را به دلیل محرومیت و یا مصدومیت در اختیار نداشت. مصدومیت ها و محرومیت ها در بازی های گذشته نیز گریبان سایپا را گرفت. ضمن اینکه در چند مسابقه نیز به گواه کارشناسان اشتباهات داوری به ضرر نارنجی پوشان سایپا بوده است.


با وجود همه تفاسیر مذکور، تیم سایپا نتوانسته در فصل شانزدهم انتظارات مدیران باشگاه را برآورده کند. اگرچه رضا درویش، مدیرعامل سایپا بارها از حسین فرکی حمایت کرده و گفته تا زمانی که خودش مدیرعامل است، فرکی به کارش ادامه می دهد اما این مربی در نشست خبری از سمتش در سایپا استعفا کرد تا به قول خودش دست مدیران باشگاه را باز بگذارد. 


فرکی در این باره گفته است: «در این مجموعه از این لحظه از دست من کاری برنمی‌آید. امیدوارم باشگاه درخواست من را بپذیرد. اگر اشکال از من است شاید فرد دیگری بیاید و سایپا را به سرمنزل مقصود برساند. من از الان استعفا می‌دهم و امیدوارم مدیرعامل باشگاه قبول کند اما اگر درویش قبول نکرد و به من تکلیف کند، باید تغییرات به وجود بیاید. من درویش را دوست دارم و دوست ندارم ناراحتی او را ببینم. احساس می‌کنم شاید با نبود من مشکل حل شود. می خواهم دست مدیرعامل باز باشد. از نگاه من این بهترین راه است. تصمیم و اختیار با باشگاه است و امیدوارم جایگزین من باعث خوشحالی سایپایی‌ها شود.»


اتفاقاتی که در فصل جاری برای سایپای تحت هدایت فرکی افتاده در شرایطی عجیب به نظر می رسد که این مربی با کسب دو عنوان قهرمانی با فولاد و سپاهان یکی از پرافتخارترین مربیان فوتبال ایران محسوب می شود. با این حال این مربی در لیگ های پانزدهم و شانزدهم به چیزهایی که می خواسته نرسیده است. او فصل گذشته در سپاهان هم با مشکلات مشابهی مواجه شد و نتوانست روزهای خوبی را برای این تیم رقم بزند.

 

اتفاقاتی که در نهایت منجر به جدایی اش از جمع اصفهانی ها شد. فرکی در سایپا نیز هرگز روزهای خوبی را تجربه نکرد و به نظر می رسد در لیگ شانزدهم نیز جزو مربیانی است که نمی تواند با یک تیم تا پایان ادامه دهد. او اکنون مسئولان سایپا را با یک چالش بزرگ مواجه کرده؛ او خواستار تغییرات شده، حالا یا با استعفای خودش موافقت می شود و یا اینکه او می ماند و تغییراتی در ترکیب نارنجی پوشان ایجاد می کند.


در شرایطی که مدیران سایپا سکوت پیشه کردند، باید منتظر ماند و دید در نهایت تصمیم آنها درباره کادرفنی چیست. خصوصا اینکه سایپا یک هفته دیگر باید در آبادان با صنعت نفت دیدار کند که امتیاز این مسابقه برای تیم تهرانی اهمیت ویژه ای خواهد داشت. هرچند که به نظر می رسد باید جدایی این مربی از سایپا را تقریبا قطعی بدانیم.

دیدگاه‌ها