کد خبر : 1378334 | 18 آذر 1395 ساعت 15:49 | 22.5K بازدید | 0 دیدگاه

دستگیری مالک هواپیمایی پرواز چاپه کوئنزه

گوستاوو وارگاس، مالک کمپانی هوایی «لامیا» بولیوی، امروز توسط پلیس این کشور دستگیر شد.

دستگیری مالک هواپیمایی پرواز چاپه کوئنزه

به گزارش گورزش سه"، وزارت دفاع بولیوی امروز اعلام کرد که ژنرال بازنشسته نیروی هوایی «گوستاوو وارگاس»، مالک کمپانی هوایی لامیا را دستگیر کرده است.

هواپیمای همین کمپانی بود که هفته گذشته به دلیل اتمام سوخت در کلمبیا سقوط کرد و 71 نفر از جمله بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فوتبال چاپه کوئنزه برزیل جان خود را از دست دادند.

 

سلیا کاستدو، رئیس خطوط هوایی بولیوی نیز که به برزیل پناهنده شده عنوان داشته است که به مسئولان بلندپایه بولیوی در مورد مشکلات این هواپیما هشدار داده بود ولی کسی آن را جدی نگرفت. او ادعا کرده است که در مورد کمبود سوخت هواپیما با توجه به مسافت طولانی بین جنوب بولیوی تا شهر مدیین کلمبیا هشدار های لازم را داده بوده است. دولت بولیوی از برزیل خواستار بازگرداندن کاستدو شده است.

 

 

1161038

 

 

همچنین وزیر دفاع بولیوی اعلام کرد میگل کوئیروگا، خلبان هواپیمای تیم فوتبال چاپه کوئنسه که سه شنبه هفته پیش سقوط کرد و بر اثر آن 76 نفر کشته شدند، کسی بوده که نیروهای هوایی بولیوی از وی شکایت کرده و قرار بازداشتش هم صادر شده بود.

اکنون وزیر دفاع بولیوی مدعی شده که برای این خلبان قبل از مرگش قرار بازداشت صادر شده بود و دلیل آن بی توجهی او به هشدار مقامات دولتی بولیوی برای ترک خدمتش در نیروهای هوایی این کشور بود.


از قرار معلوم کوئیروگا دوره های آموزشی لازم برای خلبانی را در نیروی هوایی بولیوی گذرانده و متعهد شده بود که برای مدتی به فعالیت خود در این سازمان ادامه دهد اما به دلایلی از این کار امتناع می کند و به همین دلیل از او شکایت و برایش قرار بازداشت صادر می شود.


ریمی فریرا، وزیر دفاع بولیوی در این خصوص به خبرگزاری ABI بولیوی گفت:« کاپیتان کوئیروگا، خلبان هواپیمای سقوط کرده، در انتظار مشخص شدن حکم دادگاهش در مورد ترک خدمت در نیروی هوایی بولیوی بود که به موجب آن برایش قرار بازداشت صادر شده بود. او در نیروی هوایی تمرینات حرفه ای دیده بود، تمریناتی که هزینه آن را دولت پرداخت کرده بود. او اما به جای متعهد ماندن به قراردادش و به کار بستن دانش و مهارت های پروازی خود در نیروهای هوایی بولیوی، استعفا کرد.»

دیدگاه‌ها