کد خبر : 1382756 | 06 دی 1395 ساعت 12:35 | 101.6K بازدید | 21 دیدگاه

وزیر ورزش پاسخ دهد: 

ماجرای بازنشستگی مدیرعامل پرسپولیس چیست؟

شایعات متنوع ادامه کار علی اکبر طاهری را در سمت مدیریت پرسپولیس با اشکال مواجه کرده اند .

ماجرای بازنشستگی مدیرعامل پرسپولیس چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، 2 ماه پس از اولین جلسه حضوری طاهری با وزیر جدید ورزش او به صورت غیرمنتظره با خبری مواجه شده که بخش‌های ورزشی خبرگزاری‌های رسمی آن را منتشر کرده‌اند. آنچه که در خبر امروز قید شده خداحافظی طاهری با پرسپولیس به دلیل بازنشستگی است اما آیا طاهری نامه‌ای برای خداحافظی به وزیر داده است؟


گفته می‌شود ماجرا از این قرار است که علی‌اکبر طاهری در اولین ملاقات خود با وزیر به وی اعلام می‌کند در آستانه بازنشستگی است و اگر قرار به ادامه کار او در پرسپولیس است شخص وزیر باید مجوز لازم را برای او اخذ کند. طاهری که پس از این جلسه از سلطانی‌فر قول ضمنی  گرفته به کار خود ادامه می‌دهد تا اینکه حکم بازنشستگی وی در هفته‌های گذشته به دستش می‌رسد. حکمی که به منزله پایان کار او در پرسپولیس است مگر آنکه هیات دولت طبق قانون مجوز ادامه کار را به وی ابلاغ کند.

 
طاهری با واریز اولین حقوق بازنشستگی دوباره نزد وزیر می‌رود و از او بابت قول قبلی سوال می‌کند و طبعا پایان این مذاکره به اینجا می‌رسد که اگر وزیر مایل به اخذ این مجوز نیست مساله را رسما به وی اطلاع دهد و خداحافظی او رقم بخورد. این همان نامه‌ای است که با وجود محرمانه بودن به طور عجیبی امروز در رسانه‌ها درج پیدا کرده و به نظر می‌رسد یکی از افرادی که علاقمند به جانشینی اوست در افشای محتوای آن بی‌تقصیر نبوده است. 


حال سئوال اصلی این است که  وزیر ورزش  با توجه به قانون بازنشستگان نسبت به این موضوع  چه تصمیمی خواهد گرفت؟ در حال حاضر صدرنشینی پرسپولیس، عملکرد مالی نسبتا مناسب باشگاه و شرایط مثبت قرمزها در دو فصل گذشته هزینه کنارگذاشتن طاهری را بالا برده است .ضمن اینکه این تغییر به خصوص در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران و در شرایطی که پرسپولیس احتیاج به تقویت برای حضور قدرتمند در رقابت‌های آسیایی دارد، ممکن است روند تیم برانکو را با تزلزل مواجه کند.حال با توجه به برگزاری مجمع پرسپولیس و افزایش شایعات در روزهای مهم نقل و انتقالات ، وزیر ورزش باید به این سئوال صریحا پاسخ دهد که آیا برنامه ای برای تغییرات در پرسپولیس دارد یا تیم مدیریت فعلا به کارش ادامه می دهد؟


از آنجایی که طاهری از دوستان نزدیک محمود گودرزی است، طبعا وزیر جدید بی‌میل به پایان کار او نیست اما شاید بهتر باشد این مساله به انتهای فصل موکول شود اگرچه در آن زمان و با پایان کار کابینه فعلی باز هم ممکن است فرصت خوبی برای تغییرات دست ندهد. وزیر ورزش که تا امروز تغییراتی حداقلی را در بین معاونین و منصوبین گودرزی داشته بالاخره روزی تغییرات را آغاز می‌کند اما اینکه اتفاق مهمی مثل تغییر مدیریت پرسپولیس اولین جابجایی بزرگ او باشد، چیز غریبی است، به خصوص که نام افرادی در فهرست جانشین‌های احتمالی گودرزی به گوش می رسد که حقیقتا انتخاب آنها چندان امیدوار کننده نیست.

دیدگاه‌ها