کد خبر : 1392627 | 14 بهمن 1395 ساعت 17:50 | 64.8K بازدید | 0 دیدگاه

قمی‌ها امیدوار به بقا در لیگ؛

ذوب 0 - صبا 1؛ شلیک حسینی به قلب حسینی

صبا که با بی‌پولی و تنها یک جلسه تمرین به اصفهان رفته بود دست به کار بزرگی زد و با گل تماشایی مهدی حسینی موفق شد به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کند.

ذوب 0 - صبا 1؛ شلیک حسینی به قلب حسینی

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن که با پیروزی روز گذشته استقلال تهران به رده چهارم جدول سقوط کرده بود نتوانست جایگاه خود را از تیم علیرضا منصوریان پس بگیرد و با نمایش غافلگیر کننده صبا و شکست برابر این تیم مواجه شد؛ تیم مجتبی حسینی برخلاف همیشه موقعیت‌های بازی را به حریف داده بود و شاگردان صمد مرفاوی پس از فرصت‌های خطرناکی که خلق کردند توانستند در دقیقه 84 با شوت پای چپ مهدی حسینی به پیروزی مهم در اصفهان برسند و وضعیت‌شان در پایین جدول را بهبود بخشند.

 

 


هفته بیستم لیگ برتر ؛ تاریخ: 95/11/14 ؛ ساعت: 17
استادیوم: فولادشهر اصفهان / تماشاگر: 200 نفر
داور: اشکان خورشیدی؛ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، علی‌اکبر عظیم‌پور و کوپال ناظمی / ناظر: حسین عسگری

اخطار

قاسم دهنوی(21) از صبای قم

 

 


ذوب‌آهن اصفهان
رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، علی حمام(75- محمدرضا حسینی)، مهرداد قنبری، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، ربیع عطایا(61- مهدی رجب‌زاده)، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و جری بنگستون(82- یاسر فیضی)
سرمربی: سید مجتبی حسینی

 


صبای قم
محسن فروزان، حنیف عمران‌زاده، میرهانی هاشمی، امید نظامی‌پور، حمیدرضا دیوسالار، مهران امیری (52- میلاد ابطحی)، سید مهدی حسینی، قاسم دهنوی، کیوان امرایی، امید جهانبخش(72- محمد بائوج‌رضایی) و مهرداد بایرامی(83- رضا عنایتی)
سرمربی: صمد مرفاوی

 

 

شرح گل

ذوب آهن صفر - صبای قم 1(دقیقه 84: سید مهدی حسینی): شوت تماشایی دهنوی از فاصله دور بعد از برخورد به تیرک افقی دروازه به پشت محوطه جریمه برگشت که مهدی حسینی به توپ رسید و با شوت پای چپ تماشایی از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه ذوب‌آهن گل زیبایی به ثمر رساند.

 

 

1177736

 

 

شرح بازی

 


شاگردان حسینی لحظات ابتدایی را در دست داشتند و با ارسال از جناحین به دنبال باز کردن دروازه صبا بودند اما دفاع منطقی آنها مانع از گلزنی ذوبی‌ها شد؛ پس از 15 دقیقه فشار حملات تیم اصفهانی بازیکنان صبا سوار بر بازی شدند و موقعیت‌های بسیار جدی خلق کردند و نشان دادند تنها روی به دنبال کار تدافعی نیستند؛ شاگردان مرفاوی اگر خوش‌شانس بودند می‌توانستند با ضربه سر بایرامی به گل برسند اما برگشت توپ از روی خط دروازه توسط نژادمهدی آنها را ناکام گذاشت؛ شوت از روی دور بیشترین هدف صبا برای باز کردن دروازه ذوب بود که هیچ یک در نیمه اول حاصلی در پی نداشت و تیم بدون گل به رختکن رفتند.


با شروع نیمه دوم بازینکان ذوب‌آهن که نمی‌خواستند بازنده این مسابقه باشند روی دروازه صبا خطرساز شدند که عملکرد فروزان و بی‌دقتی مهاجمان ذوب در زدن ضربات آخر آنها را در گلزنی ناکام گذاشت؛ دفاع منطقی و نمایش خوب خط میانی صبا اجازه نداد شاگردان حسینی تاکتیک‌شان را در زمین پیاده کنند و صبا در دقیقه 84 پس از شوت تماشایی دهنوی که به زیر طاق دروازه خورد و برگشت، توسط مهدی حسینی به گل رسید که با همین نتیجه یک بر صفر بازی خاتمه یافت.

 

 

بهترین بازیکن


سید مهدی حسینی هافبک قمی تیم صبا برابر ذوب‌آهنی که یکی از بهترین خط میانی‌های لیگ برتر را دارد نمایش بدون نقصی داشت و علاوه بر پاس‌های مهم خود، بارها با جنگندگی توپ‌های بازیکنان حریف را دفع می‌کرد؛ حسینی 23 ساله گل مهمی را هم به زیبایی وارد دروازه مظاهری کرد تا در سه امتیاز صبا نقش ویژه‌ای داشته باشد.
ضمن اینکه محسن فروزان با سه واکنش خوب و قاسم دهنوی با عملکردی که داشت از دیگر چهره‌های موثر صبا در این مسابقه بودند.

 

 


اتفاق ویژه


صبا دو پیروزی در این فصل داشت اما هر دو برد داخل خانه بود اما امروز توانست به نخستین 3 امتیاز خارج از خانه دست پیدا کند.

 

 


لحظات حساس


دقیقه 6: ارسال پهلوان از جناح چپ زمین را عمران‌زاده برگشت داد.

دقیقه 9: ارسال پهلوان و ضربه سر بنگستون توسط فروزان و مدافعان صبا دور شد.

دقیقه 13: شوت پای چپ عطایا از فاصله 30 متری را فروزان در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 18: بنگستون نتوانست از سانتر قنبری استفاده کند و توپ با برخورد به پای او دراختیار فروزان قرار گرفت.

دقیقه 19: ارسال دقیق دهنوی از میانه زمین و ضربه سر بایرامی بالاتر از مدافعان ذوب‌آهن درآستانه ورود به دروازه این تیم بود که نژادمهدی به زحمت از روی خط توپ را برگشت داد و مانع از گلزنی صبا شد.

دقیقه 20: شوت زمینی و محکم نظامی‌پور از پشت محوطه جریمه به گوشه دروازه ذوب‌آهن می‌رفت که مظاهری زمینی و به طور ناقص آن را دفع کرد.

دقیقه 23: سانتر دهنوی و ضربه هاشمی بی‌حاصل به اوت رفت.

دقیقه 31: ارسال خطرناک عطایا به محوطه جریمه در ریباند به پهلوان رسید که شوت او به زیر توپ راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه 39: شوت سرضرب حسینی از راه دور در دو مرحله توسط مظاهری جمع شد.
دقیقه 44: شوت بایرامی با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه ذوب راهی اوت شد.

دقیقه 49: ارسال پهلوان از سمت چپ را میرهانی هاشمی به طور ناقص دفع کرد که نزدیک بود ذوب را به گل برساند اما قبل از حمام، امرایی به توپ رسید و یک کرنر به حریف داد.

دقیقه 51: سانتر توپ توسط رجب‌زاده از روی کرنر و ضربه سر اسماعیلی‌فر را فروزان به خوبی جمع کرد.

دقیقه 59: ضربه ایستگاهی دهنوی به طور مستقیم را مظاهری با دو دست دفع کرد.
دقیقه 64: نفوذ حمام از سمت راست و ارسال او را عمران‌زاده برگشت داد.

دقیقه 66: دومین ارسال خطرناک حمام از جناح راست زمین را بنگستون با ضربه سر زد که فروزان با واکنش تماشایی از روی خط دروازه توپ را بیرون کشید.

دقیقه 1+90: ارسال رجب‌زاده از جناح چپ توسط مدافعان صبا برگشت داده شد.
دقیقه 3+90: پاس بلند مظاهری از زمین خودی و ضربه سر محمدزاده، تبریزی را در موقعیت تک به تک قرار داد که دخالت به موقع عمران‌زاده مانع از گلزنی مهاجم ذوب شد و فروزان توپ را دراختیار گرفت.

 

 


درحاشیه


* صبا برخلاف بازی با پرسپولیس میثم مجیدی را در ترکیب ندارد و بایرامی جزء 11 مرد اصلی این تیم است.
* صبا امروز از لباس دوم و یکدست آبی‌رنگ خود استفاده کرده است.
* قنبری به ترکیب اصلی ذوب رسیده و جای درخشان‌مهر را گرفته است..

* با آغاز نیمه دوم نیمکت نشینان هر 2 تیم مشغول به گرم کردن شدند.
* سرمای هوا در فولادشهر به منفی 7 درجه سانتیگراد رسیده است.
* هواداران ذوب آهن به دلیل سرمای هوا در ورزشگاه فولادشهر با سر دادن شعارهایی نسبت به ساعت برگزاری این مسابقه اعتراض کردند که سازمان لیگ مخاطب اصلی این هواداران بود. 
* با ورود مهدی رجب زاده به میدان، مرتضی تبریزی بازوبند کاپیتانی را به وی تحویل داد.
* محسن فروزان با لباسی هم رنگ لباس داوران (زرد رنگ) درون دروازه صبا ایستاده بود که البته داور توجهی به این موضوع ندارد.
* علی حمام به هنگام تعویض با محمدرضا حسینی به نشانه اعتراض به تعویض، سمت جایگزینش نرفت و از سوی دیگر نیمکت از زمین خارج شد که پس از آن هم مستقیم به سمت رختکن رفت.

دیدگاه‌ها