کد خبر : 1395682 | 26 بهمن 1395 ساعت 11:14 | 27.2K بازدید | 2 دیدگاه

یوفا: بارسا قهرمان چمپیونزلیگ می شود

طبق آخرین بررسی یوفا، فاکتورهایی در تیم بارسلونا وجود دارد که این تیم را محتمل ترین قهرمان چمپیونزلیگ امسال به حساب می‌آورد.

یوفا: بارسا قهرمان چمپیونزلیگ می شود

به گزارش "ورزش سه"، مرحله حذفی چمپیونزلیگ امشب آغاز خواهد شد و کاتالان ها مقابل پاری سن ژرمن صف آرایی خواهند کرد ولی به نظر نمی‌رسد این قرعه مانع حضور آنها در کاردیف در تاریخ 3 جوئن باشد، یعنی روز فینال.

 

در حقیقت فیفا پیش بینی کرده بود که رئال مادرید با غلبه بر اتلتیکو در میلان، قهرمان چمپیونزلیگ خواهد شد. در زیر بخشی از کلیدی ترین فاکتورها برای بررسی قهرمان احتمالی مطرح شده است:

 

بهترین تیم مرحله گروهی

 

جدا از اینتر سال 2010، هر 11 قهرمان اخیر چمپیونزلیگ، به عنوان صدرنشین از مرحله گروهی صعود کرده اند. شکست دادن منچسترسیتی در نیم فصل اول و در مرحله گروهی باعث شد تا بارسا جلوتر از رئال و سویا و همچنین بالاتر از پاری سن ژرمن در گروهش قرار بگیرد.

 

1179807

 

 

تناسب خط دفاعی

 

طبق چیزی که اخیرا متوجه شده ایم، دفاع تیم قهرمان یک رقابت نمی‌تواند خیلی خوب یا خیلی بد باشد. از سال 2003، تیمی که کمترین گل را خورده قهرمان نشده، مثل اتلتیکو یا یوونتوس. در حقیقت هیچ تیمی که بیش از 8 گل در مرحله گروهی دریافت کرده نیز قهرمان رقابت ها نشده است. این شامل دورتموند، بنفیکا، سیتی و رئال می‌شود.

 

 

1180529

 

 

غریبه ها

 

در فرمت فعلی چمپیونزلیگ، باشگاهی که برای اولین بار به مرحله حذفی صعود کرده نتوانسته به فینال چمپیونزلیگ صعود کند. سال 2006 ویارئال به این هدف نزدیک شد ولی مقابل آرسنال شکست خورد و بدین ترتیب لستر نیز از گزینه ها حذف خواهد شد.

 

سابقه

 

چلسی که در سال 2012 قهرمان شد، اولین قهرمان 19 فصل اخیر بود که برای اولین بار قهرمان می‌شد. در حقیقت در طی این سال‌ها، باشگاه های زیادی تلاش کرده اند که اولین قهرمانی شان را کسب کنند مثل آرسنال، اتلتیکو، بایر، سیتی، موناکو، ناپولی، پاری سن ژرمن، سویا و لستر.

 

دیدگاه‌ها