کد خبر : 1407013 | 18 فروردين 1396 ساعت 18:20 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقه ای که دیر جذاب شد؛

سایپا 1 - نفت تهران 0؛ پیتر کروچ فاتح دربی قدبلندها

شاگردان حسین فرکی با گلزنی بوگدان میلیچ موفق به شکست تیم نفت تهران شدند تا با سه امتیاز ارزشمند شرایط خود برای بقا در لیگ را بهبود بخشند.

سایپا 1 - نفت تهران 0؛ پیتر کروچ فاتح دربی قدبلندها

به گزارش "ورزش‌سه"، در شرایطی که دیدار سایپا و نفت بدون افت و خیز رو به پایان بود تک گل میلیچ جانی دوباره  به بازی داد اما مسابقه با همان یک گل به پایان رسید تا سایپا 28 امتیازی شود و تا حد زیادی خیال خود را بابت بقا در لیگ راحت کند. این در حالی است که نفت تهران با 34 امتیازی در رده هشتم لیگ قرار گرفته و شرایط چندان خوبی به نسبت نیم فصل اول ندارد.


سایپا تهران-نفت تهران-ساعت 17:30-ورزشگاه پاس قوامین
داور: سید رضا مهدوی - حسن انتظاری - امیر مبشر - سعید رحیمی مقدم - ناظر:علیرضا یزدانی

 


ترکیب سایپا: 

 


حامد لک- سیامک کوروشی، مهدی ترابی، علی قلی زاده، سعید لطفی، حامد شیری، سجاد مشکل پور، امید خالدی، ایوب کلانتری، بوگدان میلیچ (80 ابراهیم صادقی)، محمدرضا خلعتبری (71 سجاد مشکل پور)
سرمربی: حسین فرکی



ترکیب نفت تهران:

 


میلاد فراهانی، ایگور پراهیچ، رضا علیاری ( 78 وحید حمدی نژاد)، محمد دانشگر، میلاد شیخ فخرالدینی، آرش رضاوند، رضا اسدی، توحید غلامی، آندرانیک تیموریان، عیسی آل کثیر و سجاد شهباززاده
سرمربی: علی دایی

 

 

اخطار

 


توحید غلامی (43) از نفت تهران

سعید لطفی (53) - امید خالدی (62) از سایپا

 

 

شرح گل

 

 

1-0 ( سایپا): حرکت علی قلی زاده از سمت چپ خط دفاعی نفت تهران و پاس در عرض او با دخالت به موقع مهدی ترابی به میلیچ رسید و این بازیکن بلند قامت مونته نگرویی با یک ضربه دقیق بغل پا موفق به زدن گل اول این دیدار شد که تا پیش از این موقعیت های خطرناکی به خود ندیده بود.

 

 

شرح بازی


 


دو تیم در نیمه اول دیدار جذابی را به نمایش نگذاشتند و در بیشتر زمان های این دیدار توپ در میانه میدان بین بازیکنان خط میانی دو تیم رد و بدل می شد و کمتر به یک سوم دفاعی حریف می رسید. البته هم نارنجی پوشان و هم شاگردان علی دایی فرصت هایی نصفه و نیمه ای برای گلزنی داشتند که هیچ یک به ثمر ننشست. شاید ضربه سر میلیچ مهاجم بلندبالای تیم سایپا خطرناک ترین موقعیت این دیدار را رقم زد که با فاصله کمی به بیرون رفت تا این دیدار در نیمه اول بدون گل خاتمه یابد. در نیمه دوم نیز روند دو تیم در نیمه اول ادامه یافت تا شاهد دیداری جذابی از دو تیم نباشیم و باز هم درگیری های بازیکنان بیشتر از هر چیزی در زمین دیده شود، اما در دقیقه 68 بوگدان میلیچ روی نفوذ علی قلی زاده و دخالت به موقع مهدی ترابی توانست گل اول این دیدار را به ثمر برساند؛ گلی که آغاز جذابیت این دیدار شد. پس از گل میلیچ شاگردان دایی برای جبران نتیجه پیش آمدند و سرمربیان دو تیم با تفکرات متفاوت سعی بر رقم زدن نتیجه مورد دلخواه خود داشتند و همین موضوع باعث جذاب شدن بازی هم شد. در دقایق پایانی سجادشهبازاده می توانست نتیجه بازی را با تساوی عوض کند ولی واکنش حامد لک مانع از این اتفاق شد تا در دیداری که در دقایق پایانی لحظات پر هیجانی را بر خلاف اکثر دقایق بازی تجربه کرد، این شاگردان حسین فرکی باشند که با کسب سه امتیاز ارزشمند گام بلندی برای ماندن در لیگ برتر بردارند.

 

 

بهترین بازیکن:

 

بوگدان میلیچ مهاجم 202 سانتیمتری سایپا با گل سرنوشت سازی که در این مسابقه به ثمر رساند، با ارزش ترین بازیکن میدان بود.

 


اتفاق ویژه:

 


در شرایطی که دو مهاجم سابق تیم ملی ایران و دو تن از قدبلندترین های خط حمله ایران در تاریخ رقابت های ملی روی نیمکت دو تیم نشسته بودند، این یک بازیکن بلندقامت بود که نتیجه دربی کمرنگ تهران را تعیین کرد. یک مهاجم خارجی که از دایی و فرکی 10 سانتیمتر بلند قامت تر است!

 

 

 

دقایق حساس
 

 

 

دقیقه 12: ارسال آندرانیک تیموریان با ضربه پای چپ رضاوند روی دیرک دوم دروازه حامد لک به بیرون رفت.

دقیقه 17: ضربه ایستگاهی محمدرضا خلعتبری در موقعیتی مناسب پس از برخورد با دیوار دفاعی با اختلاف کمی از کنار دروازه راهی بیرون شد.

دقیقه 25: شوت سرکش آندرانیک تیموریان با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 42: ضربه سر میلیچ مهاجم بلندقامت نارنجی پوشان با فاصله کمی از بالای دروازه راهی بیرون شد.

دقیقه 45: شوت ایوب کلانتری از فاصله 30 متری با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 65: پاس در عمق مدافعین تیم سایپا در شرایطی که میلیچ را در موقعیتی مناسب قرار داده بود با واکنش خوب و به موقع مدافعین نفت از از دست رفت و به کرنر فرستاده شد. در کرنر نیز موقعیت خوبی برای گلزنی بازیکنان سایپا ایجاد شد که راه به جایی نبرد.

دقیقه 90: تیم نفت تهران که پس از خوردن به شدت به دنبال زدن گل مساوی است با ضربه سجاد شهباززاده در آستانه رسیدن به گل قرار داشت که واکنش حامد لک مانع شد؛ در برگشت ایمان مبعلی هم با ضربه ای از پشت محوطه جریمه دروازه لک را تهدید کرد که توپ با فاصله کمی از بالای دروازه راهی بیرون شد.

 

 

 

در حاشیه


 

* دیدار دو تیم به علت هم رنگ بودن شورت ورزشی حامد لک گلر تیم سایپا با پیراهن تیم نفت تهران و دستور داور به تعویض آن با دقایقی تاخیر آغاز خواهد شد.

* پس از اینکه حامد لک لباس ورزشی خود را تعویض کرد، بازی سایپا و نفت تهران با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد.
* آرش رضاوند بازیکن جوان و 23 ساله نفتی ها در این دیدار بازوبند کایپتانی را بر بازود دارد؛ این در شرایطی است که آندرانیک تیموریان کاپیتان سابق تیم ملی در ترکیب حضور دارد.
* حامد لک در دقیقه 30 در اثر برخورد با بازیکنان در محوطه جریمه دچار آسیب دیدگی شد و بازی با چند دقیقه وقفه روبرو شد.
* در شرایطی که حامد لک در ابتدای دیدار به  درستی و به دلیل رنگ مشکلی شورت ورزشی اش ناچار به تعویض آن شد، میلاد فراهانی گلر نفتی ها لباس ورزشی یکدست قرمز بر تن دارد که شباهت زیادی با پیراهن های نارنجی سایپا دارد.
* امیرحسین پیروانی مربی جوانان تیم ملی نیز در ورزشگاه حضور دارد تا بازی جوانان تیم سایپا را از نزدیک تماشا کند.
* امید خالدی مدافع تیم سایپا با دریافت کارت زرد برابر نفت تهران، دیدار بعدی تیمش را به دلیل سه کارته شدن از دست داد.
* بازوبند کاپیتانی نفت تهران پس از ورود مبعلی به دستان این بازیکن بسته شد و با ورود وحید حمدی نژاد به این بازیکن داده شد تا در این بازی سه بار بازوند کاپیتانی تیم علی دایی دست به دست شود.

دیدگاه‌ها