کد خبر : 1407941 | 22 فروردين 1396 ساعت 02:51 | 63.3K بازدید | 0 دیدگاه

عنایتی: معلوم شد دندان پوسیده کیست

کاپیتان سابق استقلال تهران به انتقاد از کسانی که موجب جدایی او از این تیم شدند، پرداخت.

عنایتی: معلوم شد دندان پوسیده کیست

به گزارش "ورزش سه"، رضا عنایتی در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود سخنان خود را اینطور آغاز کرد: تصمیم گرفتم در بازی آینده با استقلال از فوتبال خداحافظی کنم.


وی درمورد بازی کردن‌اش تا سن 41 سالگی گفت: ما ابزار حرفه‌ای در فوتبال ایران نداریم که از بدن خود استفاده درستی ببریم و باید خودمان حواسمان را جمع کنیم؛ همیشه سعی کردم این شرایط را درک کنم که انتظار سرمربی، هواداران و جامعه فوتبال را برآورده سازم؛ وقتی نگاه‌ها به یک بازیکن است، باید سعی کرد با تمام وجود به میدان رفت؛ باید از یک سری چیزها گذشت و پشت سر بگذارید تا به موفقیت برسید؛ کار خاصی نیاز نیست انجام دهید ولی دنیای حرفه‌ای نیاز به کارهای حرفه‌ای دارد.


مهاجم صبای قم با بیان اینکه با 146 گل بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر هستم، اظهار کرد: بعد از من آرش برهانی است ولی در نظر بگیرید که من چهار سال در ایران نبودم و در امارات بازی کردم.


عنایتی درباره تصمیم خداحافظی خود عنوان کرد: به این نتیجه رسیدم باید خداحافظی کنم؛ مخصوصا اینکه امسال یا فصل قبل فشار زیادی روی من بوده و وقتی بزرگتر تیم می‌شوید باشگاه، بازیکنان و هواداران انتظار بیشتری از شما دارند؛ تنها چیزی که هواداران به ذهن‌شان می‌رسد این است که به دلیل سن بالا نباید بازی کنم و موقعیت از دست می‌دهم ولی شاهد هستیم بازیکنان جوان در یک مسابقه فرصت‌سوزی زیادی دارند.


او اضافه کرد: واکنش‌های منفی من را خسته کرده ولی از نظر بدنی مشکل ندارم اما از نظر ذهنی مخصوصا چند وقت اخیر بهم ریخته‌ام؛ ما هم به پایان خط رسیدیم؛ خداحافظی خواهم کرد و فکر نمی‌کنم بعد از دیدار با استقلال به میدان بروم.


کاپیتان صبای قم با بیان اینکه در گذشته سال بسیار خوبی در مس کرمان داشتم، گفت: مردم بسیار مهربان و تیم خوبی در مس داشتیم که اگر حاشیه ابتدای فصل نبود می‌توانستیم سهمیه آسیایی بگیریم ولی اتفاقات اول فصل این اجازه را نداد.


عنایتی با بیان اینکه باز هم بگویند مدافع آخر باشم این کار را خواهم کرد، گفت: پست‌های زیادی بازی کردم؛ برای مثال در تیم ملی هافبک چپ بودم و علاوه بر آن در پشت مهاجم و هافبک میانی هم کار کردم؛ وقتی تیم نیاز دارد و مربی می‌خواهد باید آن کار را انجام دهید؛ نمی‌شود بگوییم مهاجم نوک هستم و پست دیگری بازی نمی‌کنم؛ در پدیده بازی خوبی مقابل نفت علیرضا منصوریان داشتم و این فصل هم بازی خوبی با تراکتورسازی که در 2 بر یک باختیم انجام دادم؛ در این دیدار به دلیل محرومیت و مصدومیت مدافعان میانی، آقای مرفاوی از من خواست در این پست بازی کنم.


وی با بیان اینکه کم‌تجربگی موجب اخراجم مقابل استقلال در هفته دوازدهم این فصل شد، ابراز کرد: مسابقه با استقلال در شرایط خاصی پیش رفت و من در دو موقعیت که فکر می‌کردم با تکل می‌توانم آن را بگیرم، دو اخطار درست گرفتم؛ در هر تیمی بودم با تمام وجود به میدان رفتم؛ درست نیست بعضی دوستان می‌گویند تبانی کردم.


مهاجم سابق استقلال با تاکید بر اینکه رابطه خوبی با طرفداران این تیم دارم، گفت: همیشه ممنون آنها هستم چون روزهای خوبی داشتم و مدتی که در استقلال بودم، من را مورد لطفشان قرار دادند؛ سعی کردم در استقلال بهترین بازدهی را داشته باشم که خدا کمک کرد و همینطور هم شد اما متاسفانه یک سری آدم‌ها آمدند این رابطه را خراب کنند ولی این اتفاق نیافتاد.


عنایتی درخصوص اینکه قبلا در استقلال به او دندان پوسیده گفته بودند، عنوان کرد: آقایانی که دندان طلا بودند معلوم نیست کجا هستند و ما دندان پوسیده‌ها کجا هستیم که هنوز 10 سال است بازی می‌کنیم؛ دست خداست یک روز آدم را بالا می برد و دیگری جای دیگری است.


او با اشاره به اینکه حسرت بزرگم جدایی از استقلال بود، گفت: وقتی از امارات آمدم با اینکه در این کشور پیشنهاد داشتم، هیچوقت فکر نمی‌کردم در ایران به غیر از استقلال در تیم دیگری بازی کنم ولی وقتی برگشتم این اتفاق برای من افتاد و خیلی سنگین بود؛ هرچقدر سعی کردم به استقلال برگردم اتفاقاتی افتاد که نشد اما در نهایت در 39 سالگی این اتفاق رخ داد و در 11 بازی بهترین گلزن بودم ولی نخستین نفر در لیست خروجی قرار داشتم.


کاپیتان سابق استقلال یادآور شد: یک سری ذهنیت بین مدیران و مربیان ما است که در ورزش حرفه‌ای جایی دارد؛ می‌گویند شما در باند فلانی هستید که این مسائل من را از استقلال دور کرد؛ 52 گل در سه فصل برای استقلال زدم و مابقی برای تیم های دیگر بوده است؛ این نشان می‌دهد من از نظر فنی ضعیف نبودم ولی همه به هم سوء ظن داشتند و حسرت بزرگم ادامه حضور در استقلال بود.


عنایتی درباره نظرسنجی برنامه نود گفت: به‌عنوان یک آدم فوتبالی باید بگویم تمام 5 بازیکن خوب هستند ولی فرشید اسماعیلی برای استقلال فوتبال خوبی بازی می کند و چون طرفدار این تیم هستم به او رای می‌دهم.


او درباره بهترین بازی دوران فوتبال خود ابراز کرد: همه مسابقات برای من خوب است ولی دربی‌ای که پرسپولیس را با تک گل من یک بر صفر بردیم، بهترین بود.


مهاجم صبا درخصوص بدترین مسابقه دوران فوتبال عنوان کرد: بازی با راه‌آهن که در مس کرمان بودم چون چهار، پنج موقعیت از دست دادم که می‌خواستم خداحافظی کنم ولی بچه‌ها مخصوصا کیوان امرایی اجازه ندادند؛ فکر می‌کردم با از دست دادن این همه فرصت دنیا به اتمام رسیده است.


کاپیتان سابق استقلال گفت: وقتی در استقلال بودم و به نفت مسجد سلیمان گل زدم، به دلیل داشتن چهار پسرم، هر 4 انگشت دستم را بوسیدم.


عنایتی اضافه کرد: مدرک B مربیگری را زیر نظر استاد محصص کسب کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم که امیدوار هستم همین روند را ادامه دهم.


او درخصوص طلب ماچادو، بازیکن سابق صبا که در سانحه هوایی تیم چاپوکوئنزه از دنیا رفت، گفت: همان موقع که این بازیکن از دنیا رفت، صحبت‌اش بود که باشگاه صبا پول او را بدهد که مطمئنا این اتفاق می‌افتد.


مهاجم صبا درباره شرایطشان در لیگ برتر اظهار کرد: با برد خوب مقابل تراکتورسازی شرایط ما بهتر شد ولی هنوز جایگاه مطمئنی در جدول نداریم و باید تلاش کنیم؛ امیدوارم در چهار مسابقه پیش رو تیم صبا را در لیگ برتر نگه داریم و نتایج خوبی بگیریم.


عنایتی یادآور شد: فکر می‌کنم وقتی در بازی با استقلال خداحافظی کنم دیگر نیاز نیست در سه هفته آینده به میدان بروم.؛یکی از دغدغه‌های من مخالفت آقای مرفاوی بود ولی سعی می‌کنم طی دو، سه روز آینده ایشان را راضی کنم؛ خودم 100 درصد تصمیم بر خداحافظی مقابل استقلال دارم.


او ادامه داد: تمام پنالتی‌ها در شرایط سخت را گل می‌کردم ولی در چند فصل اخیر از 9 پنالتی، 8 پنالتی را گل نزدم.


مهاجم صبا پیرامون گل نشدن پنالتی طارمی برابر الریان قطر گفت: به نظرم طارمی تمرکز نداشت و از طرف دیگر تا به حال ندیده بودم بازیکنی با بیرون پا، پنالتی چیپ بزند؛ پرسپولیس می‌توانست با اختلاف برنده باشد که مساوی کرد.

دیدگاه‌ها