کد خبر : 1409532 | 29 فروردين 1396 ساعت 12:14 | 37.3K بازدید | 8 دیدگاه

چرا رحمتی باید به تبریز برود ؟

حضور یا عدم حضور رحمتی هر چند تصمیمی است که در حوزه اختیارات منصوریان است اما سرمربی آبی ها باید برای تصمیم خود استدلال‌هایی منطقی و حرفه ای داشته باشد.

چرا رحمتی باید به تبریز برود ؟

به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک شدن به بازی پرحاشیه تراکتورسازی برابر استقلال، موضوعی تبدیل به بحث اول این بازی شده که از آداب فوتبال حرفه ای به دور است. موضوع عدم حضور مهدی رحمتی در شهر تبریز و دیدار برابر تراکتورسازی چه از سوی سرمربی و چه از سوی کاپیتان آبی ها اتخاذ شده باشد، قطعا پیامدهایی در پی خواهد داشت.

 

1.مهدی رحمتی اگر به دلیل فحاشی هواداران به تبریز نرود، این موضوع بدعتی جدید در فوتبال ایران خواهد شد. فحاشی و تولید فضای مسموم در ورزشگاه های فوتبال ایران اتفاق جدیدی نیست و این موضوع تنها مربوط به فوتبال تبریز نمی شود و کاپیتان استقلال با بیش از 80 بازی ملی نیز مطمئنا با این فضا غریبه نیست. در فوتبال دنیا نیز فضاهایی به مراتب بدتر از فوتبال ایران در ورزشگاه های مختلف وجود دارد اما کمتر با چنین پدیده ای مواجه می شویم.

 

2.اختلاف میان مهدی رحمتی و امیر قلعه نویی، حق طبیعی این دو نفر است و اگر رحمتی و قلعه نویی برای این بازی انگیزه های شخصی داشته باشند، نباید با مصلحت اندیشی به دنبال حل آن را رفت. البته منصوریان نیز حق دارد نگران این موضوع باشد که این اختلاف نظر روی روند آبی ها تاثیر بگذارد اما قطعا پاک کردن صورت مساله به جای حل آن، آخرین روش مواجهه با یک مشکل است. همچنین نبرد با قلعه نویی، حق رحمتی است و محروم کردن او از این حق می تواند رابطه او با منصوریان را دوباره تیره و تار کند.

 

3.رحمتی دروازه بان اول استقلال است و طبیعی است که آبی ها در حساس ترین بازی فصل، به کاپیتان خود نیاز داشته باشند. محروم کردن استقلالی ها از حضور دروازه بانی مانند رحمتی در این دیدار می تواند به روند نتیجه گیری این تیم لطمه بزند. البته حضور رحمتی نتیجه گیری استقلالی ها را بیمه نمی کند اما با وجود کیفیت بالای حسینی، طبیعی است که رحمتی گزینه مناسب تری برای این بازی است.

 

اگر تصمیم عدم حضور در تبریز، تصمیم شخصی رحمتی باشد مطمئنا این موضوع می تواند در آینده این دروازه بان تاثیر بگذارد و اگر این تصمیم از سوی منصوریان اتخاذ شود، سرمربی استقلال باید صراحتا درباره علت آن صحبت کند. اگر منصوریان تصمیم دارد رحمتی را به دلیل مسائل فنی به تبریز نبرد، باید درباره علت حضور او در بازی های قبلی و بعدی استقلال صحبت کند. اگر علت تصمیم منصوریان نیز مسائل حاشیه ای است، باید به این ابهام توضیح دهد که چرا خود او با وجود درگیری های زیادی که در اهواز داشت، با استقلال به این شهر سفر کرد و حاشیه ها را تحمل کرد.

دیدگاه‌ها