کد خبر : 1414100 | 17 اردیبهشت 1396 ساعت 18:12 | 21.9K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض باشگاه ها به تصمیم فدراسیون فوتبال

آیا عدم جذب بازیکنان خارجی قانونی است؟

در پی اعلام نظر صریح فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه باشگاه های ایرانی تا زمان بسته شدن پرونده های فیفایی قادربه استخدام بازیکن یا مربی خارجی نیستند، مباحث جدیدی در این باره به وجود آمده است.

آیا عدم جذب بازیکنان خارجی قانونی است؟

به گزارش "ورزش‌سه"،  2 باشگاه پرسپولیس و استقلال که پرهوادارترین تیم های فوتبال ایران محسوب می شوند در رقابت های لیگ برتر از حق بلیت فروشی و دریافت حق تبلیغات دور زمین محروم بوده که این مساله بار مالی را روی دوش این 2 تیم افزایش داده است. در واقع بخشی از درآمد پرسپولیسی ها (درست مثل استقلال) هرگز محقق نشده تا آنها برای پرداخت هزینه ها تنها متکی به اسپانسرهای این فصل باشند.


از آنجایی که سقف درآمد اسپانسرهای باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص و به سختی کفاف هزینه های سالیانه این دو تیم را می دهد، مطالبه این دو باشگاه از فدراسیون مبنی بر دریافت حق تبلیغات و بلیت فروشی کاملا به حق است اما از آنجایی که فدراسیون با حامی تبلیغاتی خود دچار مشکل شده و از آنها شکایت کرده و در عین حال قراردادی 10 ساله با یک شرکت برای فروش بلیت های ورزشگاه منعقد کرده چیزی دست سرخابی ها را نگرفته تا آنها همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند.


ادامه این اتفاق باعث شده جلسات مکرری بین مدیران این دوباشگاه و مهدی تاج رقم بخورد که در نهایت فعلا گشایشی برای آنها حاصل نکرده است اما موضوع این روزها تلاقی این مساله با داستان جذب بازیکنان خارجی به عنوان نیاز طبیعی یک تیم در فصل نقل و انتقالات است.


2 باشگاه استقلال و پرسپولیس که برای حضور در رقابت های آسیایی و البته موفقیت در لیگ و جذب بیشتر هواداران احتیاج به حضور بازیکنان با کیفیت خارجی دارند، به موجب اظهارنظر مدیران فدراسیون ازاین حق محروم اند. البته استقلال پرونده های فیفایی خود را به جز یک مورد حل کرده اما پرسپولیس فعلا مشکلات زیادی در این زمینه دارد و به نظر نمی رسد همه پرونده های خود را تا قبل از پایان فصل نقل و انتقالات ببندد. این مساله شامل تیم تراکتورسازی هم می شود که البته آنها با وجود محرومیت فیفا به شدت به دنبال حل و فصل مشکلات خود هستند و مصطفی آجورلو  با سعی و تلاش زیاد در این موضوع پیش رفته است. اما سوال اینجاست که چگونه فدراسیون که عملا بخشی از درآمد تیم های پرطرفدار فوتبال ایران را به آنها پرداخت نمی کند، چگونه می تواند از این باشگاه ها انتظار حل  و فصل و بستن پرونده هایشان را داشته باشد.


علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس در این باره می گوید: من بارها گفته ام وقتی مشکلاتی برای تیم های ما در فیفا به وجود می آید ازخود سوال کنید که آیا آنها این پول را داشته اند و پرداخت نکرده اند؟


به نظر می رسد اگر فدراسیون روی موضوع حل و فصل پرونده ها پافشاری کند با گذشت زمان وارد چالشی جدی با برخی مدیران تیم ها بشود. البته موضع فدراسیون نادرست نیست اما تیم های باشگاهی هم درست می گویند که حق خود را می خواهند؛ حقی که از آنها دریغ می شود یا با جریمه های مکرر انضباطی تبدیل به مطالبه فدراسیون می شود! -

دیدگاه‌ها