کد خبر : 1422516 | 27 خرداد 1396 ساعت 14:20 | 87.4K بازدید | 4 دیدگاه

نقطه پایان بر عصر درخشان رئال؟

رئال منهای رونالدو؛ سرنوشت مبهم در انتظار کهکشانی‌ها

هواداران خوشبین رئال اعتقاد دارند که این تیم بدون رونالدو به مسیر خود بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد داد اما اوضاع، نگران کننده تر از این حرف هاست.

رئال منهای رونالدو؛ سرنوشت مبهم در انتظار کهکشانی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تهدید رونالدو به جدایی، ابتدا روی جلد نشریه آبولا رفت و سپس مثل یک ویروس به دیگر رسانه های اروپایی سرایت کرد.

رونالدو پس از اتهامات مالیاتی سنگین دادستانی مادرید به وی، قصد ترک اسپانیا و رئال را دارد و حتی باشگاه را نیز در این زمینه مقصر می داند. نارضایتی رونالدو از مدیران رئال به قدری شدید است که او به هم تیمی هایش در تیم ملی پرتغال گفته است که هرگز به مادرید بازنخواهد گشت و این تصمیم او قطعی است.

خوشبین ها معتقدند در صورت جدایی رونالدو، رئال به هیچ مشکلی برنخواهد خورد ولی واقع بین ها نگرانند و این نگرانی هم جای توجیه دارد.

 

 

1205303

 

 

نمی توان از 8 سال اخیر رئال صحبت کرد و از رونالدو نگفت. فوق ستاره پرتغالی به عنوان یک ستاره در سال 2009 به رئال پیوست و در این تیم به یک فوق ستاره بدل شد. تنها مسی در این 8 سال در حد و اندازه های رونالدو بوده است. رونالدو در رئال به یک هیولا بدل شده و نمی توان حتی برای یک لحظه کهکشانی ها را بدون او تصورکرد. می شود؟

رئال بدون شک حداقل در کوتاه مدت نمی تواند جایگزینی حتی نزدیک به توانایی های رونالدو پیدا کند. 

 

از سال 2009 رئال به کمک 406 گل رونالدو توانسته 12 جام ارزشمند کسب کند و همین گل ها رونالدو را به 3 توپ طلا(چهارمی با پیراهن رئال در راه است) و سه کفش طلا با پیراهن سپید رسانده است.

 

 

1204949

 

 

رئال بدون شک دلتنگ گل های رونالدو خواهد شد و بد حادثه آنجاست که این تنها دلیل دلتنگی رئالی ها برای رونالدو نخواهد بود.

چهره پول ساز و کاریزماتیک، جاه طلبی، عطش و سیری ناپذیری رونالدو در کسب موفقیت، قدرت رهبری و نفوذ او در میان بازیکنان و انگیزه بالایش در بازی های بزرگ فصل، از مهمترین فاکتورهایی خواهند بود که در نبود رونالدو حس خواهند شد.

 

در همین فصلی که به تازگی تمام شده، رونالدو موفق شد از یک چهارم نهایی تا فینال لیگ قهرمانان 10 گل به ثمر رسانده و رئال را به دوازدهمین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان هدایت کند. او در تمام 8 سال حضورش در رئال تنها 45 بازی را به دلایلی چون مصدومیت، محرومیت و تصمیم فنی مربی از دست داده است.

 

 

1204805

 

 

واضح است که اگر رونالدو از رئال جدا شود، تابستانی نگران کننده برای پرز و هواداران رئال آغاز خواهد شد.

برای پرداختن به مهمترین دلیل نگرانی رئالی ها در مورد از دست دادن رونالدو، تنها کافی است به اهمیت گل هایش اشاره کرد.

او در 394 بازی و 34151 دقیقه حضورش در زمین برای رئال، توانسته 406 گل به ثمر برساند؛ به عبارتی هر 86 دقیقه یک گل. به غیر از مسی، کدام بازیکن در فوتبال دنیا را سراغ دارید که بتواند به چنین آماری حتی نزدیک شود؟

 

او 285 گل در لالیگا، 90 گل در لیگ قهرمانان، 2 گل در سوپرکاپ اروپا، 3 گل در سوپرکاپ اسپانیا، 22 گل در کوپا دل ری و 4 گل در جام جهانی باشگاه ها به ثمر رسانده است. یک آمار تاریخی که رونالدو را به بهترین گلزن تاریخ رئال بدل کرده است.

 

 

1203958

 

 

رونالدو همچنین 125 پاس گل نیز به هم تیمی هایش داده است. او دو بار موفق به زدن 5 گل در یک بازی و 5 بار هم موفق به زدن 4 گل در یک مسابقه شده است. رونالدو نه تنها بهترین گلزن رئال که بهترین گلزن تاریخ لیگ های اروپایی نیز محسوب می شود. او در همین فصل 56 درصد گل های مثلث BBC را به تنهایی به ثمر رساند.

 

همه اینها را که کنار هم بگذاریم، متوجه عمق فاجعه خواهیم شد. رئال نه تنها بدون رونالدو درصد بالایی از وزن تهاجمی خود را از دست خواهد داد، که در تعداد هواداران جهانی اش نیز شاهد ریزش قابل توجهی خواهیم بود که این از لحاظ اقتصادی هم ضربه ای سنگین به رئال مادرید خواهد زد.

روزهای پیش رو شاید مهمترین روزهای مدیریتی پرز در رئال باشند و مهمتر از جذب بازیکنان جدید، چالش اصلی کهکشانی ها منصرف کردن رونالدو از جدایی است. موفق خواهند شد؟

 

رضا سیف

 

دیدگاه‌ها