کد خبر : 1425554 | 14 تیر 1396 ساعت 18:13 | 74.1K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به ورودی و خروجی دو فصل اخیر پرسپولیس

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فصل سرنوشت‌سازی را پیش‌رو دارد. تیم برانکو ایوانکوویچ باید برای قهرمانی دوباره در لیگ برتر و همچنین رقم زدن نتایجی مناسب در آسیا تلاش کند.

نگاهی به ورودی و خروجی دو فصل اخیر پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر فصل سرنوشت‌سازی را پیش‌رو دارد. تیم برانکو ایوانکوویچ باید برای قهرمانی دوباره در لیگ برتر و همچنین رقم زدن نتایجی مناسب در آسیا تلاش کند. مدیران باشگاه پرسپولیس پیش از پایان لیگ شانزدهم مذاکرات خود را با چند بازیکن آغاز کردند و خیلی زود به خواسته‌های نقل و انتقالاتی سرمربی خود جامه عمل پوشاندند.


سرخپوشان برخلاف فصل قبل ریخت و پاش زیادی نداشتند و فقط سعی در تقویت نیمکت خود و همچنین پر کردن نقاط ضعف تیم خود داشتند. نکته جالب توجه در نوع حضور پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات این است که بازیکنان جذب شده همگی کمتر از سی سال سن دارند. میانگین سنی سرخپوشان حدود 26 است و این یعنی نسبت به فصل قبل هم جوان‌تر شده‌اند و این روند همچنان در حال بهتر شدن است.


سروش رفیعی تنها جدا شده پرسپولیس در حال حاضر است که علیرغم قرار داشتن در برنامه‌های برانکو ایوانکوویچ برای فصل هفدهم به دلیل مسائل شخصی ترجیح داد راهی خارج از فوتبال ایران شود. این در حالی است که زمزمه‌های جدایی مهدی طارمی نیز این روزها جدی‌تر شده است. با این شرایط نگاهی می‌اندازیم به سرنوشت بازیکنانی که طی دو فصل اخیر در نقل و انتقالات پرسپولیس حضور داشته اند.


ورودی‌ها:


سیامک نعمتی: ستاره فصل گذشته پیکان تهران که با گل‌ها و پاس گل‌هایش خیلی زود مطرح شد، اکنون با پیراهن شماره 88 این تیم در سودای شروع فصل جدید و نمایش توانایی‌هایش است. 

 

1207589


گادوین منشا: جدی‌ترین تعقیب کننده مهدی طارمی در راه آقای گلی فصل گذشته خیلی زود با پرسپولیس توافق کرد و از پیکان جدا شد. منشا توانایی های منحصر به فردش را اثبات کرده و به خاطر همین هم بود که برانکو اعلام کرد که نگرانی بابت جدایی طارمی ندارد.

 


شجاع خلیل زاده: مدافع فصل گذشته سپاهان پیش از پایان لیگ شانزدهم با سرخپوشان توافق کرده بود و مدتها بود در پی اضافه شدن به این تیم بود که سرانجام این اتفاق رخ داد تا در فصل جدید رقابت شدیدی با سیدجلال حسینی و محمد انصاری برای قدرتمندتر کردن خط دفاعی داشته باشد.

 

1206131


شایان مصلح: مدافع چپ سابق سپیدرود رشت که با حرکت تکنیکی و پنالتی که برای این تیم در آخرین بازی گرفت نقش پررنگی در صعود آنها به لیگ برتر داشت، در حالی که استقلال را هم مشتری خود می‌دید، ترجیح داد به جمع شاگردان برانکو بپیوندد تا شانس بازی در سمت چپ خط دفاعی این تیم به کسب کند.

 

1205982


بشار رسن: این بازیکن عراقی هم که مدتها اسمش کنار تیم پرسپولیس سنجاق شده بود، سرانجام قراردادش را با این تیم به ثبت رساند.

 

1207557


خروجی ها:


رامین رضاییان: مشخص بود که با برانکو آبش در یک جوب نمی‌رود و بعد از چند بار کشمکش سرانجام رامین از پرسپولیس جدا شد و اکنون در سودای حضور در لیگ بلژیک به سر می‌برد.

 

1207632


سروش رفیعی: شماره هفتی که خیلی زود دل پرسپولیسی ها را ربود و در یک نیم فصل همه کار کرد و با این تیم قهرمان شد اما به خاطر مسائل مالی این تیم را خیلی زود ترک کرد و به الخور قطر پیوست. تیم یازدهم جدول 14 تیمی لیگ ستارگان.

 

1206434


سامان نریمان جهان: به جای امید عالیشاه جذب شد اما فرصت کافی برای خودنمایی نداشت. برانکو با جذب سیامک نعمتی و حضور جوانانی چون علوان زاده با او ادامه همکاری نداد.


رضا کرملاچعب: با گلزنی مقابل پرسپولیس با پیراهن نفت مسجد سلیمان به فوتبال ایران معرفی شد. اما در حضور ستاره‌هایی چون طارمی و علیپور و .... اصلا به بازی گرفته نشد و اکنون نیز به مدت یک فصل به عنوان قرضی راهی استقلال خوزستان شد.

 

1171386


شهاب کرمی: در نیم فصل به جای احمد نوراللهی جذب شد اما فرصت چندانی پیدا نکرد و در نهایت در حالی که زمزمه بازگشت شماره هشت سابق به گوش می‌رسید باشگاه رای به جدایی‌ و قطع همکاری با او داد.

 

1202410


محمد امین آرام طبع: یک فصل تمام نیمکت نشین بود و تقریبا یک فصل نیز اخبارش مربوط به این بود که در آستانه جدایی قرار دارد. 

 

1193414


حامد آقایی: مدافع بلندبالایی که آرزوهای بزرگی را در سر می‌پروراند اما درخشش خیره کننده خط دفاع پرسپولیس به او اجازه خودنمایی نداد.


ورودی های فصل قبل:


محسن ربیع‌خواه: بازیکنی که شاید بازی‌اش به چشم نیاید اما مورد اعتماد برانکو بوده و هست. ربیع‌خواه به مرور ترکیب اصلی را با مصدومیتی که برایش به وجود آمد از دست داد اما باز هم در پست هافبک دفاعی به سرخپوشان تهرانی کمک کرد.

 

1179574


سید جلال حسینی: سیم خاردار محبوب پرسپولیسی‌ها شاید بهترین خرید این تیم در لیگ شانزدهم بود. او با حضورش در قلب خط دفاعی آرامش را به برانکو و هواداران پس از یک فصل کابوس وار هدیه داد.

 

1201314


وحید امیری: در دوراهی سرخابی‌ها، پرسپولیس را برگزید. درخشید و یکی از ستون‌های برانکو در خط حمله بود. اگر می‌خواهید به نقش او در این تیم پی ببرید، بازی پرسپولیس و لخویا را در قطر مشاهده کنید.

 

 

1207218

 

ساسان انصاری: ساسان در پرسپولیس به بازی گرفته نشد، خیلی زود راهی فولاد شد و در تیم اهوازی تا مدت‌ها آقای گل لیگ بود و در نهایت نیز این فصل راهی سپاهان شد.

 

1140019


علیرضا بیرانوند: بیشترین کلین‌شیت و کمترین گل خورده و تثبیت جایگاهش در تیم ملی ایران نشان‌دهنده درخشش قابل توجه این دروازه بان لرستانی در پرسپولیس است. 

 

1207588


حسین ماهینی: با اتمام خدمت سربازی‌اش از ملوان به پرسپولیس برگشت و یکی از بهترین سال‌های فوتبالی‌اش را پشت سر گذاشت. بعد از حضوری ثابت در ترکیب این تیم و تجربه بازی در چند پست بار دیگر به تیم ملی نیز رسید.

 

1189746


ابوالفضل درویش‌وند و احسان علوان‌زاده دیگر بازیکنان ورودی سرخپوشان تهرانی بودند.


خروجی‌های فصل قبل:


مهرداد کفشگری: هافبک شمالی در برنامه‌های برانکو جایی نداشت. به پدیده رفت و در آنجا هم مهاجری عذرش را خواست تا فصل کابوس‌واری برای این بازیکن رقم خورد.

 

1036171



محسن بنگر: با حضور سید جلال و محمد انصاری در قلب خط دفاعی دیگر جایی در تیم محبوبش نداشت و مجبور به جدایی شد. در تراکتور هم مدت مدیدی را درگیر مصدومیت بود و سپس به خاطر درگیری با قلعه نویی از تیم کنار گذاشته شد.

 

بابک حاتمی: مدافعی که یاد و خاطره روزهای نخست مهرزاد معدنچی را در پرسپولیس زنده کرد. مورد اعتماد برانکو نبود و جدا شد. در گسترش فولاد دوباره به روزهای خوب خود بازگشت و حالا در این فصل باید برای پدیده به میدان برود.

 

1124554

 


رضا نورمحمدی: کاپیتان سرخپوشان تهرانی پس از هادی نوروزی فقید هم داستانش شبیه بنگر بود. او نیم فصل بدون تیم بود و سپس راهی صنعت نفت آبادان شد.

 

1080859


سوشا مکانی: با حاشیه‌های فراوانی که ایجاد کرده بود و محرومیتی که برایش بریدند مشخص بود در برنامه‌های برانکو جایی ندارد و در نهایت به میوندالن در دسته دوم نروژ رفت.

 

1102796


جری بنگسون: مهاجم کاستاریکایی پرسپولیس چندان فرصت بازی به دست نیاورد اما در همین فرصت کوتاه توانسته بود عملکرد مناسبی از جمله گلزنی در دربی به نام خود ثبت کند. او به ذوب آهن رفت و پس از یک فصل تقریبا موفق ایران را ترک کرد.

 

1072618


میلاد کمندانی، علی محسن‌زاده، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ، محمد رحمتی و مرتضی قدیمی‌پور دیگر بازیکنان جدا شده از پرسپولیس بودند.


ورودی نیم فصل:


سروش رفیعی: بزرگترین شکار ممکن شماره هفت بود. او از رقیب اصلی پرسپولیس یعنی تراکتور گرفته شد و خیلی خوب برای تیم جدیدش بازی کرد.


سامان نریمان‌جهان: به جای عالیشاه جذب شد و زیاد به میدان نرفت ولی توانست نمره قبولی بگیرد، هرچند در پایان فصل چاره‌ای جز جدایی و پایان همکاری نیافت.


شهاب کرمی: پس از جدایی احمد نوراللهی برای گذراندن خدمت سربازی این بازیکن به خدمت گرفته شد و بعد از دقایق کوتاهی بازی برای سرخپوشان با پیراهن شماره 66 از لیست فصل جدید کنار گذاشته شد.


خروجی نیم فصل:


امید عالیشاه و احمد نوراللهی: هر دو برای گذراندن خدمت سربازی از این تیم جدا شدند و به تراکتورسازی پیوستند ولی نتوانستند به جز یک یا دو بازی به میدان بروند و محرومیت تراکتور آنها را هم بدون تیم گذاشت.

 

1170719


پریمیوف و پلی یانسکی: دو بازیکن اوکراینی که هیچ کس نفهمید از کجا آمدند؛ برای چه آمدند؛ چرا رفتند؟ عجیب‌ترین خریدهای شاید ده سال اخیر پرسپولیس...

 

1130288


شهاب زاهدی و محمد رحمتی و آنتونی گولچ، سه خروجی دیگر پرسپولیس بودند که دو نفر اول به تیم ماشین سازی پیوستند و مدافع استرالیایی نیز خبری از او جز شکایت به گوش نمی‌رسد.


پرسپولیس در نقل و انتقالات دو فصل اخیر علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری، بوژیدار رادوشوویچ، کمال کامیابی نیا، شهاب زاهدی، محمدامین آرام طبع، آنتونی گولچ، سامان نریمان جهان، سروش رفیعی، محسن ربیع خواه، حسین ماهینی، رضا کرملاچعب، احسان علوان زاده، ساسان انصاری، شهاب کرمی، سامان نریمان جهان را به ترکیب خود اضافه کرد و از این جمع تعداد کمی نتوانستند به استراتژی مدنظر برانکو ایوانکوویچ نزدیک شوند و در نهایت بدون بهره خاص فنی پیراهن پرسپولیس را از تن خارج کردند و اکنون باید دید برای ستاره‌های جدید چه اتفاقی خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها