کد خبر : 1458063 | 09 شهریور 1396 ساعت 19:14 | 85K بازدید | 0 دیدگاه

معمارهای رکورد استثنایی ایران (عکس)

کی روش و کروز حالا بیش از پیش خوشحال هستند، شاگردان این دو در مقابل 60 هزار هوادار کره ای و 11 بازیکن با انگیزه هم هیچ گلی نخوردند تا یکی از تاریخی ترین رکوردهای تاریخ فوتبال ایران به دستشان بنا شود.

به گزارش "ورزش سه"، 17 ساعت فوتبالی بدون گل خورده! رکوردی فوق العاده که حالا به نام ایران ثبت شده است. چشم بادامی ها در روزی که سراسر انگیزه بودند هم موفق به پیروزی که هیچ، حتی موفق به بازکردن دروازه یوزها هم نشدند تا نُهمین بازی بدون گل خورده در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی هم به پایان برسد.

 

حالا فوتبالی ترین افراد هم آخرین گل خورده تیم ملی را سخت به یاد دارند. 21 آبان 94 و در دیدار مقابل ترکمنستان، ایران آخرین گل در بازی های رسمی را دریافت کرد و حالا پس از گذشت 22 ماه از آن روز، سون هیونگ مین مهاجم تیم تاتنهام هم موفق به بازکردن دروازه تیم کارلوس کی روش نشد.

 

 

امروز پژمان منتظری و سیدجلال حسینی باتجربه در ترکیب تیم ملی نبودند؛ اما پورعلی گنجی و محمد انصاری، به خوبی مقابل مهاجمان کره جنوبی ایستادگی کردند. انصاری در دومین بازی ملی آنچنان هوشمندانه کار کرد که نبود دو مدافع میانی تیم به چشم نیامد. علیرضا بیرانوند هم به کلین شیت های متوالی تداوم بخشید و با ثبت دوازدهمین کلین شیت، رکوردی جاودانه از خود به یادگار گذاشت و حالا با بسته نگه داشتن دروازه در بازی بعدی مقابل سوریه، تنها دروازه بان ایران خواهد شد که در دور پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی هیچ گلی دریافت نکرده است.

 

در کنار تلاش بازیکنان، معمار این رکورد فوق العاده را باید کارلوس کی روش و اوسیانا کروز بنامیم. سرمربی و مربی تیم ایران، تیمی را ساخته اند که حالا از آسیایی ها گل نمیخورد و بی شک تیمی خطرناک برای قدرت های اول جهان هم خواهد بود. شاگردان کی روش به عنوان اولین تیم آسیایی و دومین تیم پس از برزیل به جام جهانی 2018 صعود کرده اند و به دیدارهای پایانی مقدماتی جام جهانی نگاه بازی دوستانه دارند. برخلاف گذشته که این بازی ها حکم مرگ و زندگی برای فوتبال ایران داشت.

 

این کادرفنی، این بازیکنان و این تیم را باید ایستاده تشویق کرد؛ اما این کافی نیست. این تیم بدون شک توانایی حماسه سازی های بیش از این را دارد این بار باید به روسیه برویم تا با سرمربی پرتغالی و شاگردان جنجگویش، به دنیا بگوییم که ما فوتبال داریم!

دیدگاه‌ها