کد خبر : 1459456 | 16 شهریور 1396 ساعت 11:51 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

موضع رسمی سپیدرود در دربی حذفی الگیلانو

تنها ده درصد عضدی برای طرفداران ملوانی است

رویارویی دو تیم گیلانی در رقابت های حذفی باعث شد تا طی روزهای گذشته شائبه های زیادی برای پذیرش طرفداران دو تیم در ورزشگاه عضدی رقم بخورد.

تنها ده درصد عضدی برای طرفداران ملوانی است

به گزارش "ورزش سه"، ترمیم بخشی از سکوهای ورزشگاه عضدی رشت باعث شد تا ظرفیت این ورزشگاه برای پذیرش تماشاگر تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. از همین رو شائبه ها در خصوص تعداد تماشاگران دو تیم سپیدرود و ملوان در دربی حذفی به شکل قابل توجهی افزایش یافت تا جایی که باشگاه سپیدرود در اعلام موضع رسمی مدعی شد همان 10 درصد را طبق قانون در اختیار رقیب قرار می دهد.


میرشهاب مومنی مدیرعامل سپیدرود در همین خصوص گفت:« با توجه به شرایط موجود در ورزشگاه عضدی، تعداد کمتری ظرفیت در اختیار هواداران ملوان قرار خواهد گرفت. طبق قانون ما موظفیم که ده درصد ظرفیت فعلی را در اختیار هواداران مهمان قرار دهیم و واگذاری بیشتر از این تخلف محسوب می شود».


او ادامه داد:« تعداد اعلام شده 1200 نفر ظرفیتی که از سوی باشگاه ملوان برای دربی گیلان در نظر گرفته شده، کاملا اشتباه هست و مربوط به زمانی می شود که تمام سکوهای ورزشگاه عضدی در اختیار تماشاگران قرار بگیرد. با توجه به از دسترس خارج شدن بخش اصلی سکوهای عضدی، ظرفیت پذیرش تماشاگر به شش یا هفت هزار نفر هم نمی رسد و ما ده درصد آن را به تیم مهمان خواهیم داد. شرایط ورزشگاه عضدی رشت و تختی انزلی مشابه است و اگر این مسابقه در انزلی هم برگزار می شد، مجبور بودیم همین شرایط را در نظر بگیریم و تا زمان بازسازی دو ورزشگاه کاری از دست مان برنخواهد آمد».


مدیرعامل سپیدرود در ادامه با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته تصریح کرد:« با بررسی شرایط موجود ورزشگاه توسط نیروهای امنیتی و انتظامی، تنها دو مکان برای استقرار هواداران مهمان پیشنهاد داده شد که یکی مورد موافقت تیم ملوان واقع نشد و قرار شد تا بخشی از سمت چپ جایگاه ویژه را به ملوانی ها بدهیم. پیشنهاد ما به هیات فوتبال این است که به جهت کمک به برقراری نظم و امنیت در محیط پیرامونی محل برگزاری مسابقه، تعداد پانصد تا ششصد بلیط متعلق به تیم مهمان یک روز زودتر در اختیار باشگاه ملوان قرار داده شود».


مومنی در پایان گفت:« از هواداران هر دو تیم استدعا دارم که با توجه به شرایط حساس سپیدرود و ملوان در مسابقات لیگ برتر و دسته اول، فرهنگ والای گیلانی خود را به رخ فوتبال ایران بکشند و این که به دلیل نادانی چند نفر از هواداران هر دو تیم، فوتبال گیلان دچار ضرر و محرومیت شود عملی نابخشودنی است. رقابت دو تیم ریشه در تاریخ نیم قرنی فوتبال گیلان دارد و همه دوست داریم تا روز شنبه و همزمان با عید ولایت و امامت، یک فوتبال ناب گیلکی را شاهد باشیم تا از سوی مردم گیلان آن را به فوتبال دوستان کل کشور عیدی دهیم».

دیدگاه‌ها