کد خبر : 1466351 | 18 مهر 1396 ساعت 14:02 | 306.6K بازدید | 17 دیدگاه

تیر دروازه، رویا را خراب کرد

استرالیا 2 - سوریه 1؛ فرار کانگوروها از کابوس 8 آذر

استرالیایی ها موفق شدند با دو گل کاپیتان کیهیل در وقت های اضافی به سختی از سد تیم ملی سوریه عبور کنند تا در نهایت پنجمین تیم آسیا برای مقابله با تیم چهارم کونکاکاف نام بگیرند.

استرالیا 2 - سوریه 1؛ فرار کانگوروها از کابوس 8 آذر

به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه دو تیم ملی استرالیا و سوریه در وقت قانونی به مانند بازی رفت با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند در پانزده دقیقه دوم وقت های اضافه این تیم میزبان بود که موفق شد توسط کاپیتان خود دومین گل بازی را به ثمر برساند و در نهایت با دفاع از دروازه خود بازی را با پیروزی به پایان رساندند تا بازهم کابوس 8 آذر برای کانگوروها تکرار نشود.

 

 

مرحله پلی آف بازی های مقدماتی جام جهانی در آسیا، سه شنبه 18/17/96، ساعت 12:30، ورزشگاه سیدنی

 

 

اخطار:

 

متیو لگی(25) و مارک میلیگان(42) از استرالیا

 

مردیک مردیکیان(48)، الماواس(79، 93)، هامویا(89) از سوریه

 

 

اخراج:

 

الماواس(93) از سوریه

 

 

 

 

تیم ملی استرالیا:
متیو رایان، ترنت سینس باری، متیو یورمان، براد اسمیت(11 آرون موی)، میلوس دگنک، مارک میلیگان، متیو لکی، تام راگیچ(96 جوریچ)، تیم کیهیل، جیمز ترویسی(73 روکاویتسیا)، رابی کروز 
سرمربی: آنجلوس پوستگولو

 

 

تیم ملی سوریه:
ابراهیم آلما، جاهد البوار، موئد آجان، تامر حاج محمد، محمد الماواس، حمید میدو(75 ایسرا هامویا)، اودی الجفال(60 فارس الخطیب)، زهیر میدانی، فهد یوسف، عمر السوما، مردیک مردیکیان(1+90 اسامه عمری)
سرمربی: ایمن الحکیم

 

 

 

شرح گل:

 

 

*استرالیا 0 سوریه 1(دقیقه 6، عمر السوما) : سوری ها به مانند بازی رفت ضدحملات خطرناک خود را از دقایق ابتدایی آغاز کردند و در دقیقه ششم بازی و پس از یکی دو حمله ناقص از سوی استرالیایی ها موفق شدند با ارسال پاسی پشت مدافعان توپ را به عمر السوما برسانند و مهاجم گرانقیمت سوری نیز پس از گذر از مدافع مستقیم، توپ را با ضربه ای دقیق از بالای دستان دروازه بان استرالیا به تور دروازه برساند.

 

1246077

 

 

*استرالیا 1 سوریه 1(دقیقه 13، تیم کیهیل) : کاپیتان استرالیایی ها چند دقیقه پس از دریافت گل، کار را به تساوی رساند. ارسال دیدنی از جناح راست استرالیا توپ را به میدان مدافعان سوری به تیم کیهیل باتجربه رساند و او نیز با ضربه سری چکشی توپ را وارد دروازه تیم مهمام کرد.

 

*استرالیا 2 سوریه 1(دقیقه 109، تیم کیهیل): یک بار دیگر استرالیایی ها توسط کاپیتان خود و باز هم از روی یک ضربه سر به گل رسیدند و این بار از روی ارسالی از جناح چپ کیهیل با ضربه ای دقیق توانست گلزنی کند.

 

1246074

 

 

شرح بازی:

 

استرالیا توانست با تیر خلاص خود در نیمه دوم وقت ها خود را به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی برساند تا در پلی آف دوم با تیم چهارم منطقه کونکاکاف روبرو شود. 

 

بازی مطابق انتظار با حملات استرالیایی ها آغاز شد و از همان دقایق ابتدایی آنها به دنبال راحت کردن خیال خود بودند اما این اتفاق نیفتاد تا ابتدا این سوری ها باشند که به گل می رسند. سرخ پوشان که به مانند بازی قبل ضدحملات خطرناک را در دستور کار داشتند، با استفاده از یکی از همین تدابیر گل اول بازی را به ثمر رساند و پاس پشت مدافعان این تیم در موقعیتی ایده آل به عمر السوما رسید و او نیز با ضربه ای دقیق گلزنی کرد اما چند دقیقه بعد یک بازیکن باتجربه دیگر گل تساوی را به ثمر رساند. پس از این گل ها بازی علیرغم حملات فراوان با تساوی در نیمه اول به پایان رسید. 

 

در نیمه دوم نیز دو تیم به همان ترتیب به کار خود ادامه دادند البته استرالیایی ها در این نیمه توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشتند اما نتوانستند از فرصت های ایجاد شده استفاده کنند. البته این نکته را هم باید اضافه کرد سوری ها علیرغم تحت فشار بودن توانستند بازی منطقی از خود به نمایش بگذارند و از فرصت های ایجاد شده در رساندن توپ به دروازه استرالیا استفاده کنند. 

 

هر آنچه که بود بازی با تساوی به پایان رسید تا وقت های اضافه تکلیف تیم صعود کننده را روشن کند. هر چند سوری ها در سومین دقیقه وقت های اضافه یکی از بازیکنان مهم خود را از دست دادند اما به خوبی مقاومت کردند تا شاید بتوانند بازی را به ضربات پنالتی برسانند که در نهایت این اتفاق نیفتاد و بازهم کاپیتان باتجربه استرالیایی ها در نقش یک گلزن تمام عیار ظاهر شد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. آنها پس از این گل به لاک دفاعی رفتند و حالا آنها بودند که در مقابل حملات سوری ها مقاومت می کردند و در نهایت از گل حساس خود محافظت کرده و بازی را با پیروزی به پایان بردند.

 

 

دقایق حساس :

 

 

دقیقه 16 – ارسال دیگری از سوی سوری ها می توانست باعث فروپاشی دروازه استرالیا شود اما این توپ با اختلاف کمی از روی سر سوما گذشت و او نتوانست از ضربه سر استفاده کند. 
دقیقه 19 – شوت محکم استرالیایی ها از پشت محوطه جریمه دروازه سوریه را به خطر انداخت. 
دقیقه 28 – نفوذ استرالیایی ها بین مدافعان سوریه باعث شد تا متیو لکی بتواند ضربه خود را به سوی دروازه سوریه بزند اما گلر این تیم موفق به مهار این ضربه شد. 
دقیقه 30 – مهمترین موقعیت گل استرالیایی ها در این دقیقه به دست آمد اما شوت مهاجم این تیم در دوضرب و روی خط دروازه توسط آلما مهار شد.

دقیقه 35 – راگیچ با شوتی از راه دور دروازه سوریه را به شدت به خطر انداخت اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 

1246075

 

دقیقه 54 – شوت راه ترویسی به سوی دروازه آلما خطرساز بود اما این دروازه بان موفق به مهار توپ شد. 
دقیقه 56 – این بار سوری ها توانستند اولین خطر خود را روی دروازه استرالیا در نیمه دوم به وجود آورند اما توپ سوما راهی به دروازه حریف نیافت.
دقیقه 60 – ضربه سر بسیار خطرناک لکی با اختلاف کمی از کنار دروازه سوریه به بیرون رفت. 
دقیقه 62 – حرکت عمر السوما از کنار محوطه جریمه باعث شد تا وی صاحب توپ شود و پاس عرضی خود را به سوی محوطه شش قدم بفرستد اما این توپ خطرناک توسط دروازه میزبان مهار شد. 
دقیقه 67 – ضربه سر تیم کهیل بین بازیکنان حاضر در محوطه گلر سوی را به زحمت انداخت. 
دقیقه 70 – ضربه زیبای راگیچ باعث شد تا چیزی تا فروپاشی دروازه سوریه نمانده باشد اما گلر سوریه به زیبایی این توپ را راهی کرنر کرد. 
دقیقه 70 – کرنر ارسالی پس از چند برخورد بازهم به راگیچ رسید و او نیز شوت زیبایی به سوی دروازه حریف زد اما این توپ با اختلافی میلیمتری راهی بیرون از زمین شد.

دقیقه 77 - شوت راه دور لکی یکی از خطرناک ترین فرصت های این بازی را به وجود آورد اما این توپ نیز راهی به دروازه سوریه نیافت.
دقیقه 89 - بازهم راگیچ در متن حرکت خطرناک دیگری قرار گرفت و شوت سنگین خود را به سوی دروازه سوریه زد اما این ضربه با برخورد به مدافع سوری راهی کرنر شد.

دقیقه 92 – حرکت استرالیایی ها چیزی نمانده بود تا یک گل حساس برای این تیم داشته باشد اما بازهم آلما با حرکتی دیدنی توپ را دفع کرد. 
دقیقه 105 – باز هم دروازه بان سوری موقعیتی فوق العاده را مهار می کند تا بازی راهی نیمه دوم وقت های اضافه شود.

دقیقه 120 - آخرین موقعیت دیدار در آخرین دقیقه بازی نصیب سوری ها شد تا عمر السوما پشت ضربه ایستگاهی بایستد. او شوت خطرناک و محکم خود را روانه دروازه استرالیا کرد اما ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و بدین ترتیب آخرین امید سوری ها نقش بر آب شد. 

 

 

 

بهترین بازیکن:

 

* تیم کیهیل، کاپیتان کهنه کار استرالیایی ها در این دیدار توانست در نقش منجی عمل کند و دو بار با ضربات سر دقیق خود دروازه سوری ها را باز کند و در نهایت باعث پیروزی مهم شود. 

* تام راگیچ نیز یکی دیگر از استرالیایی های موفق در این دیدار بود. هر چند او موفق به گلزنی نشد اما بارها با حرکات و شوت های خود مقدمات گلزنی تیمش را فراهم آورد و که با بدشانسی از دست می رفت. 

* ابراهیم آلما دروازه بان سوریه قطعا درخشان ترین بازیکن زمین بود و در صورتی که سوری موفق می شدند از این بازی سربلند از زمین خارج شوند موفقیت خود را مدیون او بودند. آلما بارها و بارها با بیرون آمدن ها و سیوهای دیدنی خود مانع فروریختن بیشتر دروازه اش شد.

 

 

اتفاق ویژه:

 

حضور سوریه در این مرحله از بازی ها به خودی خود اتفاقی ویژه محسوب می شود. سوری ها یکی از تیم های قابل احترام این دوره از رقابت ها بودند که پیش از استرالیا تیم هایی همچون ایران و کره جنوبی و چین را نیز متوقف کرده بودند. آنها در دقیقه 120 می توانستند کار را تمام کنند و بازی را به ضربات پنالتی بکشانند اما این اتفاق نیفتاد تا تیرک دروازه مانع تاریخسازی آنها شود.

 

دیدگاه‌ها