کد خبر : 1469907 | 03 آبان 1396 ساعت 17:53 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین تصاویر دربی ـ داوود امان الله

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (7)

دربی یک بازی ویژه است که با استقبال حداکثری عکاسان و خبرنگاران ورزشی همراه می شود.

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (7)

به گزارش "ورزش‌سه"، در شرایطی که کمتر از 24 ساعت تا انجام مهمترین مسابقه نیم فصل اول باقی است، تحریریه ورزش سه تصمیم دارد فضای جداگانه ای را برای عکاسان ورزشی کنار بگذارد. در پست هایی که سلسله بار در این دو، سه روز خواهید خواند، عکاسان ورزشی منتخبی از بهترین تصاویر خود از دربی های مختلف را در اختیار ما می گذارند. تصاویری که حتما تماشای آنها برای شما هم بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.


به خاطر داشته باشید که هر یک از این عکس ها در زمانی مهمترین تصویر بجای مانده از یک دربی بوده اند و علاوه بر ارزش تاریخی ارزش مادی قابل توجهی نیز دارند چراکه روزنامه ها در رقابت با همتایان همواره به دنبال انتشار کامل ترین تصویر از یک دربی بوده اند.


اگرچه رسانه های چاپی در اوج خود به سر نمی برند؛ اما این عکس ها یادآور روزهایی هستند که جماعت ورزشی خوان چشم به کاغذهای رنگی فردای دربی داشتند. روز خوب دکه ها و البته روزنامه های ورزشی.

 

داوود امان الله از یک خانواده عکاس ورزشی به جامعه رسانه ای معرفی شده است. او برادر ابوالفضل امان الله عکاس سرشناس ورزشی است. داوود امان الله عکاسی ورزشی را به طور حرفه ای را از اوایل دهه هشتاد با روزنامه نود آغاز و پس از آن در مجموعه ای از رسانه های معتبر مشغول به فعالیت بوده است.

 

 

1249625

 


او عکاس صحنه های عجیب و حاشیه ای است و این را می توان از تک فریم ها و قاب هایی که می بندد به خوبی احساس کرد. او نگاه متفاوتی به یک مسابقه فوتبال دارد و این را می توان در گلچین عکس هایی که از دربی برایمان فرستاده به خوبی احساس کرد. چند فریم از لا به لای عکس های او از دربی های مختلف را در زیر می بینید که عکس هایی جذاب و خاطره انگیز هستند:

 

 


شرح عکس1: لحظه به ثمر رسیدن گل فرهاد مجیدی که یکی از معروفترین عکس های تاریخ دربی هم هست. داوود امان الله می گوید خیلی اتفاقی در این صحنه لنز سیصد بسته بود و مجیدی بعد از گل توی قاب ظاهر شده و توسط او شکار می شود. این عکس متعلق به دربی 67 است که دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند.

 

 

شرح عکس 2: دربی 82 همه چیز داشت. گل های زیاد و البته یک بازی زیبا و تماشاگر پسند. در این عکس مهدی رحمتی فریاد شادی می زند، چرا که از گرفتن پنالتی مهدی طارمی خوشحال است. طارمی در این بازی می توانست هت تریک کند؛ اما رحمتی ضربه او را گرفت. چهره حنیف عمران زاده تحت تاثیر فریاد رحمتی جالب توجه است.


 

 

شرح عکس 3: یک عکس فوق العاده از دربی 79. این عکس از نظر ترکیب بندی عالی و حس حرکت و درگیری این صحنه و بازی را به خوبی نشان می دهد. تکل هاشم بیک زاده و پرس مهاجم پرسپولیس که احتمالا طارمی است خطوط تیز و مقطعی را به وجود آورده که این عکس را تبدیل به عکسی با حس قوی درگیری و احساس خطر کرده است. این دربی با نتیجه دو بر یک به نفع پرسپولیس تمام شد.

 

 

شرح عکس 4: دربی 83 یک بازی پر برخورد بود؛ اما در نهایت بدون گل مساوی شد. صحنه ای که هیچ چهره ای در آن مشخص نیست، اما یکی دیگر از آن عکسهایی با ترکیب بندی خاص است که خشونت بالا را نمایش می دهد.

دیدگاه‌ها