کد خبر : 1478108 | 11 آذر 1396 ساعت 13:17 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

شاید سرنوشت انگلیس و ایتالیا در انتظار اسپانیا و پرتغال باشد؛

میرزاپور: گروه ما هم جذاب است و هم خطرناک!

ابراهیم میرزاپور گلر سابق تیم ملی می گوید که بازیکنان تیم ملی نباید بترسند که چه بلایی سر آنها خواهد آمد، چون اینطور که به نظر می رسد بازی مقابل تیم های بزرگ خیلی هم ترسناک نیست.

میرزاپور: گروه ما هم جذاب است و هم خطرناک!

ابراهیم میرزاپور سنگربان تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 در گفتگو با "ورزش سه" در مورد ارزیابی خود از قرعه کشی جام جهانی و همگروهی تیم ملی با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش گفت: من از همان روز اول گفتم که تمام تیم ها با کیفیت هستند و توانایی این را داشتند که به جام جهانی بروند. نمی توانیم بگوئیم تیم ضعیفی وجود دارد، منتها بعضی تیم ها بازیکنان نامداری دارند که بازی با آنها سخت تر است؛ ولی در مجموع تمام تیم ها سخت هستند.


وی ادامه می دهد: قرعه ما هم می تواند خطرناک و هم جذاب باشد. بازی کردن برابر تیم های پرتغال و اسپانیا آرزوی هواداران فوتبال است. به نظر من نباید از همین حالا خودمان را بازنده بدانیم؛ ما تیمی داریم که بدون شکست به جام جهانی رسیده و دوره قبل هم مقابل آرژانتین در دقایق پایانی گل خوردیم. پس اینطور نیست که فکر کنیم 4،5 گل از تیم های قوی گروه می خوریم. باید با برنامه ریزی و سازماندهی خوبی وارد مسابقات شویم و امیدوارم نتایج خوبی هم کسب کنیم.


میرزاپور در مورد شانس صعود تیم ملی از گروهش عنوان کرد: مطمئنا همه تیم ها شانس صعود دارند. مثلا در جام جهانی قبلی انگلیس، کاستاریکا، اروگوئه و ایتالیا در یک گروه بودند و در پایان انگلیس و ایتالیا حذف شدند، پس اینطور نیست که بگوئیم حذف می شویم. مراکش را به طور کامل نمی شناسیم؛ ولی می دانیم که بدون گل خورده به جام جهانی رسیده است. در مجموع فکر می کنم هر 4 تیم شانس صعود دارند.


سنگربان تیم ملی در جام جهانی 2006 در مورد تفاوت ها و شباهت های تیم کی روش با آن تیم اظهار داشت: تیم 2006 تیم بسیار خوبی بود. در آن زمان بچه ها به خوبی شرایط یکدیگر را در زمین درک می کردند و ما موفق شده بودیم یک بازی زودتر با پیروزی مقابل بحرین به جام جهانی برسیم. ولی متاسفانه در جام جهانی حواشی که به وجود آمد مانع از صعود ما شد و امیدوارم این اتفاقات در تیم فعلی تکرار نشود. بازیکنان فعلی ما جوان تر هستند؛ ولی ما بازیکنان با تجربه تری داشتیم که تجربه های بین المللی خوبی داشتند. در حال حاضر تیم جوان و یکدستی داریم که سازماندهی دفاعی خیلی خوبی دارد. این بازیکنان نشان داده اند که کیفیت خوبی دارند و می توانند این کیفیت را در جام جهانی هم نشان دهند.


ابراهیم میرزاپور در مورد تجربه حضور در جام جهانی 2006 و اینکه چرا به عنوان مثال در مقابل پرتغال تیم ملی در نیمه اول نمایش خوبی داشت؛ ولی در نیمه دوم دو گل خورد و بازی را واگذار کرد، افزود: یکی از مشکلاتی که ما در تیم ملی داشتیم این بود که خیلی از بچه ها دیر اضافه شدند. بازیکنانی مثل کریمی، مهدوی کیا و زندی با مصدومیت دست و پنجه نرم می کردند و برخی بازیکنان مثل سهراب بختیاری زاده، یحیی گل محمدی و .. درگیر بازی های باشگاهی آسیایی بودند و زمانی که به اردوی تیم ملی اضافه شدند در شرایط آرمانی نبودند. مثلا آقای کریمی مچ پایش درد می کرد و با درد و آمپول بازی می کرد؛ به همین خاطر بود که ما نیمه های دوم کم می آوردیم و مقابل مکزیک و پرتغال دقیقا همین شرایط برای ما پیش آمد. مثلا من در صحنه ی گل دوم پرتغال که دکو شوت زد چون محوطه جریمه شلوغ بود اصلا توپ را ندیدم و گل دوم هم از روی نقطه پنالتی بود. شاید اگر این مشکلات پیش نمی آمد و اردوهای کاملی پیش از جام جهانی برگزار می کردیم، نتایج متفاوتی به دست می آمد.


گلر سابق تیم ملی در پایان در مورد تجربه رویارویی با بازیکنان و تیم های بزرگ و اینکه چطور می توان مقابل آنها بهترین عملکرد را داشت، عنوان می کند: خیلی از بازیکنان آرزو دارند برابر بازیکنان و تیم های بزرگ بازی کنند. به عنوان مثال برای خود من هر چقدر می گذشت شرایط برایم راحت تر می شد؛ دروغ است که بگویم استرس نداشتم؛ ولی نباید طوری باشد که در روند کار تاثیر بگذارد. نباید بازیکنان اینطور فکر کنند که جای خیلی ترسناکی است و بترسند که چه بلایی سرشان می آید. به نظرم کادر فنی باید از نظر روحی و روانی روی بازیکنان کار کند تا آماده حضور مقابل تیم های بزرگ و ستاره های آنها شوند.

دیدگاه‌ها