کد خبر : 1481726 | 27 آذر 1396 ساعت 14:55 | 176.8K بازدید | 0 دیدگاه

مازندران در نیمه‌نهایی جام حذفی

خونه به خونه 2 - گسترش 0 ؛ صعود لالیگایی!

شاگردان جواد نکونام با پیروزی برابر گسترش فولاد تبریز نام خود را به عنوان اولین تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی مطرح کردند.

خونه به خونه 2 - گسترش 0 ؛ صعود لالیگایی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم خونه به خونه که در این دیدار حمایت همه جانبه تماشاگران خود را به همراه داشت، از همان شروع بازی نمایش بهتری نسبت به تیم گسترش فولاد تبریز داشت ولی در نیمه اول نتوانست از این برتری بهره ببرد. با آغاز نیمه دوم اما شاگردان جواد نکونام روی شوت محمد میری در دقیقه 53 به گل اول بازی دست یافتند تا در ادامه با خیال راحت تری به کار ادامه دهند. نمایش منسجم خونه به خونه تا دقایق انتهایی ادامه داشت تا آنها روی یک همکاری تیمی و ضربه روح الله باقری به گل دوم بازی در دقیقه 86 دست یافتند تا دومین تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی لقب بگیرند.

 

ورزشگاه: شهدای هفتم تیر بابل
داور: بیژن حیدری کمک‌ها: بابک داوری و مهدی الوندی


خونه‌به‌خونه: میکائیل ایمن‌تراج، فرشاد فرجی، وفا هخامنش، روح‌الله باقری، محمد قاسمی‌نژاد (78 هادی خیری)، حمیدرضا دیوسالار، سجاد مشکل‌پور، مهدی حنفی، مهران امیری، سیدمحمد میری (89 میلاد ابطحی) ، سجاد آشوری( 85 امیر منصوریان)
سرمربی: جواد نکونام


گسترش فولاد: فرناندو ده‌خسوس، سیداحمد موسوی، احمدرضا زنده‌روح، یوسف سیدی، پیمان بابایی، رضا خالقی‌فر، ادسون هندریکه، آندرانیک تیموریان(23 نیما مختاری) ، مسیح زاهدی (74 مصطفی سالاری)، سامان نریمان جهان (59 سید محمد خرم حسینی) ، اسماعیل فرهادی
سرمربی: فیروز کریمی

 

شرح گل‌ها:

1-0 (خونه به خونه): در دقیقه 53  سید محمد میری پس از کنترل توپ با سینه در درون محوطه جریمه با شوتی سرکش توپ را به  طاق دروازه گسترش فولاد کوبید تا تیمش در آستانه صعود به جمع 4 تیم برتر جام حذفی قرار بگیرد.

2-0 (خونه به خونه): در دقیقه 86 روح  الله باقری روی سانتر زیبای سید محمد میری  با یک ضربه سر  دومین گل بازی را به ثمر رساند.

 

 

شرح بازی:

تیم خونه به خونه که در این دیدار با حمایت همه جانبه هواداران خود روبرو شده است، در نیمه اول نمایش بهتری از تیم میهمان داشت و در اکثر دقایق بازی مالک توپ و میدان بود. البته شاگردان فیروز کریمی باز هم به مانند دیدارهای گذشته گل نخوردن را در اولویت برنامه های خود قرار داده بودند تا با استفاده از ضدحملات در خانه حریف به گل برسند. در مجموع در نیمه اول شاهد بازی درگیرانه ای از سوی دو تیم بودیم که شاگردان جواد نکونام موقعیت های بهتری برای گلزنی داشتند ولی بی دقتی بازیکنان این تیم و البته بدشانسی باعث شد تا دو تیم با نتیجه تساوی راهی میدان شوند. در نیمه دوم هم روند خوب شاگردان نکونام ادامه داشت و این تیم موفق شد در دقیقه 53 روی یکی از حملات خود به گل برسد. این گل باعث شد تا شاگردان نکونام با آرامش بیشتری به کار ادامه دهند. در مقابل فیروز کریمی که بازی را واگذار کرده بود تا دقیقه 75 هر سه تعویض خود را انجام داد ولی نتوانست تاثیر محسوسی روی روند بازی ایجاد کند و در دقایق پایانی بازی بود که شاگردان نکونام موفق شدند گل دوم بازی را هم در دقیقه 86 توسط روح الله باقری به ثمر برسانند تا دومین تیم صعود کننده به جمع 4 تیم پایانی باشند.

 

 

بهترین بازیکن:

  • سید محمد میری در این دیدار گل اول بازی را به ثمر رساند و گل دوم تیمش که توسط روح الله باقری به ثمر رسید را پایه گذاری کرد تا مهم ترین چهره این دیدار باشد.

 

 

اتفاق ویژه:

  • صعود تیم خونه به خونه به جمع 4 تیم پایانی مسابقات جام حذفی در اولین سال مربیگری بازیکن سابق تیم ملی را می توان اتفاق ویژه این دیدار دانست. ضمن اینکه تیم خونه به خونه پس از 12 سال که نوژن موفق به صعود به جمع 4 تیم پایانی شده بود، بار دیگر استان مازندران را صاحب یک نماینده در نیمه نهایی جام حذفی کرد.

 

 

دقایق حساس:

  • دقیقه 8: بازیکنان دو تیم سعی در محک زدن همدیگر دارند و موقعیت خاصی را شاهد نیستیم.
  • دقیقه 11: ضربه ایستگاهی آندرانیک تیموریان در دستان میکائیل ایمن تراج جای گرفت.
  • دقیقه 21: سجاد آشوری پشت محوطه جریمه گسترش صاحب توپ شد و می رفت با شوتی سرکش دروازه این تیم را باز کند ولی توپ روی پایش جفت و جور نشد.
  • دقیقه 26: شوت سرکش مهران امیری توسط مدافعان گسترش دفع شد. توپ در رفت و برگشت به مهدی حنفی رسید و شوت محکم این بازیکن را نیز تبریزی ها دفع کردند و توپ برگشتی را مهران امیری با شوتی سرکش به اوت زد.
  • دقیقه 36: پاس کات بک بازیکنان خونه به خونه پس از برخورد نیما مختاری مدافع تیم گسترش فولاد برگشت داده شد.
  • دقیقه 45: روح الله باقری پاس فرشاد فرجی را در حالت خوابیده به دیرک دروازه گسترش فولاد تبریز کوبید و توپ برگشتی را مدافعان گسترش به کرنر زدند.
  • دقیقه 46: شوت روح الله باقری از کنار دروازه به اوت رفت.
  • دقیقه 75: کرنر خطرناک گسترش فولادی ها را میکاییل ایمن تراج با مشت دفع کرد.
  • دقیقه 78: همکاری روح الله باقری، سید محمد میری و محمد قاسمی نژاد یک کرنر برای خونه به خونه در پی داشت.

 

 

حاشیه‌ها:

  • هواداران خونه به خونه در هر دو سکو شدیدا تیمشان را مورد تشویق قرار می دهند.
  • جواد نکونام بازیکنان را به جلو فرا می خواند و از شاگردانش می خواهد تبریزی ها را در زمین خودشان پرس کنند.
  • ورزشگاه شهدای هفتم تیر به طور کامل پر شده و هواداران مازندارنی مثل همیشه استقبال خوبی از دیدار تیم محبوبشان به عمل آورده اند.
  • در دقیقه 32 روح الله موسوی در محوطه جریمه سرنگون شد که بازیکنان خونه به خونه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند
  • هواداران خونه به خونه  روی سقف خانه های اطراف ورزشگاه هم حضور دارند.
  • در شرایطی که فیروز کریمی هر سه تعویض خود را تا دقیقه 75 انجام داده، جواد نکونام در دقیقه 80 اولین تعویض خود را انجام داد.
  • در دقایق انتهایی بازی بازیکنان دو تیم برای مدتی به درگیری با هم پرداختند که این قائله با کارت زرد به دو بازیکن خاطی یعنی روح الله باقری و یوسف سیدی ختم شد.

دیدگاه‌ها