کد خبر : 1481900 | 28 آذر 1396 ساعت 11:29 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

موضوع دو شغله بودن اعضای هیات ها مطرح نیست

داورزنی: جدیدی اگر اعتراض داشت چرا نامزد شد؟

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از انتخابات ریاست فدراسیون کشتی میان خبرنگاران به اظهارنظر پرداخت.

داورزنی: جدیدی اگر اعتراض داشت چرا نامزد شد؟

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه نشست مجمع و انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در برابر خبرنگاران به صحبت پرداخت. او در رابطه با انتخاب فدراسیون کشتی گفت: طبق برنامه ای که از قبل پیش بینی شده بود امروز مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی را داشتیم چرا که چهار سال حضور آقای خادم در فدراسیون کشتی به پایان رسیده بود و این انتخابات باید طبق برنامه ریزی قبلی امروز انجام می گرفت. در زمان مقرر ثبت نام ها انجام گرفت و 8 نامرد واجد شرایط به این مرحله رسیدند و از این 8 نفر چند نفر انصراف دادند اما در نهایت پس از اخذ آرا هر 40 رای دهنده رای خود را به آقای خادم دادند تا ایشان در 4 سال آینده نیز سکاندار کشتی ایران باشند.


او ادامه داد: امیدوارم ایشان بتوانند با برنامه ریزی ها و ایجاد همدلی و وفاق بیشتر در کشتی برای رقابت های آسیایی پیش رو و دو المپیک آینده مقدمات موفقیت تیم ملی را فراهم بیاورند. مردم انتظار دارند تا کشتی و جامعه ورزش بتوانند با برنامه ریزی های انجام داده روی سکوهای جهانی باقی بمانند. این انتظار به حقی است اما بسیار سخت است و باید با تلاش بسیار اتفاق بیفتد.


داورزنی درباره موضوع دو شغله بودن اعضای هیات ها گفت: این موضوع اصلا به فدراسیون کشتی مربوط نیست. مجموعه فدراسیون های ما اساسنامه ای دارند یک بحثی وجود دارد که در مسیر خود در حال بررسی است. در کشور سیزده هزار هیات ورزشی داریم و در استان ها حدود 1400 هیات ورزشی مشغول به کار هستند که از نیروهایی استفاده می کنند که این نیروها داوطلبانه و بدون اخذ حقوق مشغول به فعالیت هستند. اگر شما حساب بکنید که در این 1400 هیات تنها سه نفر یعنی رئیس و دبیر و خزانه دار مشغول به کار باشند و حقوق بگیر باشند یعنی پنج هزار نفر که نه حقوق و نه ردیف سازمانی مشخص دارند. باید به این ها بگوییم شاغل؟ کسی که نه حقوق و نه مزایا و نه بیمه و نه بازنشستگی دارد و به همین دلیل هم نباید جای دیگری کار کند.


او در رابطه با اعتراض عباس جدیدی به این موضوع ادامه داد: آقای جدیدی اگر از ابتدا اعتراض داشتند که نباید ثبت نام می کردند و از همان ابتدا می بایست اعتراض می کردند و می رفتند تا مسیر قانونی خود را طی کنند. این موضوع از مسیر خود در نهادهای نظارتی در حال پیگیری است و بحثی در اساسنامه فدراسیون است که باید اصلاح شود و دوستانی که کاملا داوطلبانه مشغول کار در سیزده هزار هیات هستند به فعالیت خود بپردازند.


داورزنی حرف هایش را این گونه ادامه داد: جا دارد در این رابطه از دولت بابت پیگیری های این مساله تشکر بکنم، دکتر سلطانی فر و دیگر دوستان در دولت از اولین سفر اردوغان در حل این موضوع حضور داشتند، اقای گرشاسبی همزمان با اقای رئیس جمهور به ترکیه سفر کردند و با همکاری که صورت گرفت و نظر مثبتی که آقای اردوغان نسبت به موضوع داشت و پیگیری های خوبی که انجام شد، این فشار و جریمه که از طریق فیفا اعلام شده بود از روی دوش پرسپولیس برداشته شود.


وی همچنین گفت: حق قانونی همه کسانیکه فکر می کنند می توانند کمک کنند این است که در انتخاب فدراسیون ها کاندید شوند و البته اسامی کاندیدای تایید صلاحیت شده فدراسیون والیبال طی امروز یا فردا اعلام خواهد شد.

 


معاون وزیر ورزش درباره تفاهم نامه پرسپولیس و ریزه اسپور تصریح کرد: من جا دارد در این رابطه از دولت به خاطر پیگیری هایی که کرد، تشکر کنم. دکتر سلطانی فر و سایر دوستان ما در دولت در حل این موضوع از سفر که اردوغان به ایران آمده بود، بحث را مطرح کردند. سپس گرشاسبی همزمان با سفر رییس جمهور به ترکیه، به این کشور سفر کرد. با همکاری که صورت گرفت و دید مثبتی که اردوغان به موضوع داشت؛ اتفاق خوبی رخ داد. لابی های خوبی صورت گرفت تا جریمه ای که از سوی فیفا در نظر گرفته شده بود، به حداقل برسد. امیدواریم در مرحله بعد هم فیفا اعلام کند که محرومیت پرسپولیس بخشیده شود.


وی در پاسخ به این سوال که برای فراهم کردن بازی های دوستانه تیم ملی فوتبال هم دولت ورود می کند یا خیر، بیان داشت: من قبلا هم گفتم که وزارت ورزش در کنار فدراسیون فوتبال است تا اتفاقات خوب برای تیم ملی رخ دهد. حالا می خواهد بازی های دوستانه باشد یا برنامه های دیگر که فوتبال ما برنامه ریزی می کند. وزارت ورزش و دولت تمام قد کنار فدراسیون فوتبال هستند.
داورزنی درباره وضعیت هیات مدیره استقلال و پرسپولیس که یک نفر کم دارند، خاطرنشان کرد: این موضوع را باید سلطانی فر به عنوان رییس مجمع پاسخ بدهد.

 

دیدگاه‌ها