کد خبر : 1498293 | 27 دی 1396 ساعت 13:20 | 65.1K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین خاطرات "دندان خرگوشی" برای دنیای فوتبال

رونالدینیو؛ از چیپ به سیمن تا تشویق در برنابئو

رونالدینیو، اسطوره باشگاه بارسلونا و تیم ملی برزیل، امسال به صورت رسمی از میادین فوتبال کناره گیری خواهد کرد.

رونالدینیو؛ از چیپ به سیمن تا تشویق در برنابئو

به گزارش "ورزش سه"، رونالدینیو در قرن 21 توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین ها معرفی کند. او که 37 سال دارد، از سال 2015 در لیگ معتبری حضور نداشته ولی پیش از این، او به قدری با جادوی فوتبالش دنیا را متحیر کرده که همواره در ذهن‌ها باقی خواهد ماند. او تمام توانایی های ممکن را داشت، از یک هافبک خلاق تا یک مهاجم توقف ناپذیر. در زیر، 5 لحظه برتر دوران فوتبال او را بررسی کرده ایم.

 

کلاه برداری از انگلیس

 

 

1276638

 

شاید نتوان گل رونالدینیو به  انگلیس را به عنوان زیباترین گل او معرفی کرد ولی مطمئنا یکی از جذاب ترین گل‌ها بوده است. در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، در تقابل با انگلیس و در حالی که بازی با نتیجه 1-1 پیگیری می‌شد، هافبک وقت پاری سن ژرمن از فاصله 35 متری ضربه کاشته ای به سمت دروازه زد. در حالی که سیمن اینطور تصور می‌کرد که رونالدینیو توپ را سانتر خواهد کرد، از دروازه خارج شد ولی رونالدینیو توپ را به سمت دروازه شلیک کرد و  توپ از بالای دست گلر آرسنال وارد دروازه شد. در پایان بازی رونالدینیو اخراج شد ولی برزیل راهی نیمه نهایی جام جهانی شد تا در نهایت جام را بالای سر ببرد.

 

اولین بازی در نوکمپ

 

 

1276639

 

 

تاریخ مدرن لالیگا، در صورتی که خوان لاپورتا در سال 2003 بکام را جذب می‌کرد، شاید به کلی عوض می‌شد. رئال مادرید رقیب خود را در جذب بکام شکست داد و در سال 2003 ستاره منچستریونایتد را به خدمت گرفت. بارسلونا در همین حال به سراغ رونالدینیو رفت و او را که به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان شناخته می‌شد جذب کرد. او با 30 میلیون یورو راهی نوکمپ شد و در همان بازی اول، توانایی هایش را به رخ کشید.  او از لوئیس مارتی به زیبایی عبور کرد و شوت فوق العاده اش از 30 متری، دروازه کاسکوئرو را باز کرد تا بارسلونا به تساوی 1-1 مقابل سویا دست پیدا کند.

 

نوک پا در استمفوردبریج

 

 

1276641

 

 

در ماه مارس 2005، در دیدار حساس چمپیونزلیگ بین دو تیم چلسی و بارسلونا، رونالدینیو بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان برنده توپ طلا سال انتخاب شده است. او که پاس خوبی از اینیستا جوان دریافت کرد، با عبور از کاروالیو و یک شوت دیدنی، دروازه پتر چک را باز کرد. هر چند که چلسی در نهایت 4-2 پیروز شد و در مجموع با برتری 5-4 به دور بعد صعود کرد ولی گل دیدنی رونالدینیو همواره در ذهن فوتبال دوستان باقی خواهد ماند.

 

برنابئو در دستان رونالدینیو

 

 

1276637

 

 

هواداران رئال مادرید در سال 2005، نمایش بسیار دیدنی را از رونالدینیو تماشا کردند و این درخشش به حدی چشمگیر و بی نظیر بود که هواداران را مجبور به تشویق او کرد. رونالدینیو دو گل در آن دیدار به ثمر رساند ولی نمایش چشم نواز او محدود به گل‌ها نبود، بلکه حرکت دیدنی او که 50 متر دوید و از راموس و هلگوئرا عبور کرد، باعث شد تا هواداران حریف نیز به وجد بیایند. او با شایستگی در پایان فصل توپ طلا را از آن خود کرد.

 

آواز قو با برزیل

 

 

1276640

 

 

پس از جدایی از میلان در سال 2008، رونالدینیو به باشگاه فلامنگو پیوست. او که جام جهانی 2010 را از دست داده بود، در بازی‌های دوستانه توانست در فهرست برزیل قرار بگیرد. او که بازوبند را به دست بسته بود، از سمت چپ محوطه جریمه ضربه ای دیدنی به سمت دروازه مکزیک زد و دروازه این تیم را به شکلی بسیار زیبا باز کرد. این سی و سومین گل او برای تیم ملی برزیل بود و پایانی برای شاعر فوتبال در سلسائو.

 

منبع: فور فور تو

ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها