کد خبر : 1500157 | 05 بهمن 1396 ساعت 09:45 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

محمدپور: حتی با طلای المپیک هم دیده نشدم

حال و روز ستاره فراموش شده وزنه‌برداری

ملی پوش سابق وزنه برداری گفت: من بعد از مصدومیت ١٠ بار تنها پیش پزشک رفتم اما وقتی بهداد سلیمی می‌خواست عمل جراحی کند، ١٠ نفر او را همراهی می‌کردند!

به گزارش "ورزش سه"، سعید محمدپور که دو بار سابقه قهرمانی در مسابقات جهانی جوانان را در کارنامه دارد، در ١٨ سالگی به رده بزرگسالان آمد و‌ سال ٢٠١١ توانست مدال برنز رقابت‌های جهانی پاریس را کسب کند. او در المپیک ٢٠١٢ با نمایشی قابل قبول در رده پنجم قرار گرفت، اما بعد از چند‌سال با مثبت شدن دوپینگ هر چهار نفری که بالاتر از او در المپیک لندن قرار گرفته بودند، مدال طلای این مسابقات به این جوان اردبیلی رسید. او خودش را مثل سایر وزنه‌برداران برای حضور در مسابقات جهانی ٢٠١٥ آماده می‌کرد که در مسابقات لیگ با بدشانسی مواجه و دچار آسیب‌دیدگی شدیدی از ناحیه آرنج شد. از همان‌جا سریال بدشانسی‌های وزنه‌بردار اردبیلی آغاز شد و او به همین شکل المپیک ریو را از دست داد. در یک‌سال اخیر هم اثری از محمدپور در وزنه‌برداری دیده نشد و طبیعتا در مسابقات جهانی ٢٠١٧ هم حضور نداشت.


سعید محمدپور که از آخرین حضورش روی تخته وزنه‌برداری بیش از ٢‌سال می‌گذرد، درباره وضع خود می‌گوید: «متاسفانه با بدشانسی‌های زیادی در سال‌های اخیر مواجه شدم. مصدومیت پشت مصدومیت برای من پیش آمد. دقیقا یک هفته قبل از این‌که رباط صلیبی بهداد سلیمی پاره شود، من مصدوم شدم اما رسیدگی‌هایی که به بهداد شد، کجا و توجهی که به من شد، کجا! بعد از این‌که خودم سراغ درمان رفتم و مشکل آرنج من حل شد، عضلات سرشانه‌ام ضعیف شده بود و کتفم درد می‌کرد. می‌خواستم تمریناتم را از سر بگیرم که فهمیدم استخوان‌هایم ساییدگی دارد. به تیم‌ملی هم دعوت نشدم و شرایط تمرین در شهرستان هم برایم خیلی مهیا نبود.»

 

1278522


وی همچنین می‌افزاید: «حال دنبال این هستم که کتفم را درمان کنم و به وزنه‌برداری برگردم. البته خودم هم برخی اشتباهات در این دو‌ سال داشتم اما کسی هم سراغ مرا نگرفت. اگر به بهداد سلیمی رسیدگی شد و او به المپیک رسید، حقش بود اما این توجه و رسیدگی حق من هم بود. در این مدت فقط خانواده‌ام به من روحیه دادند. من وزنه‌بردار کوچکی نبودم و بهترین وزنه‌ها را در المپیک لندن زدم. من دست از تلاش برنمی‌دارم چون انسان با امید زنده است. با شناختی که از خودم دارم، می‌توانم به وزنه‌برداری برگردم و مثل قبل مدال‌آوری کنم. متاسفانه از فدراسیون هیچ‌کس پیگیر درمان من نبود و این برای من آزاردهنده است. در ورزش ما فقط می‌گویند پهلوان زنده را عشق است. مسئولان فقط دنبال ورزشکاری هستند که با مدالش عکس یادگاری بگیرند و خودشان را نشان دهند. من بعد از مصدومیت ١٠ بار تنها پیش پزشک رفتم اما وقتی بهداد سلیمی می‌خواست عمل جراحی کند، ١٠ نفر او را همراهی می‌کردند!»


محمدپور در پایان در پاسخ به این سوال که مدال طلای المپیک لندن با توجه به دوپینگی شدن ٤ نفر برتر این مسابقات به دست او رسیده یا خیر، خاطرنشان می‌کند: «متاسفانه مدال المپیک به دست من نرسیده است. این مقام برای ایران به دست آمده اما هیچ مسئولی کار مرا پیگیری نمی‌کند. ٢‌سال است این موضوع اعلام شده اما حتی تاییدیه آن از سوی کمیته ملی المپیک گرفته نشده است، چه برسد به این‌که بخواهند به من پاداش مدال طلا هم بدهند.»

 

1278521

دیدگاه‌ها