کد خبر : 1505595 | 28 بهمن 1396 ساعت 01:13 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

محرومیت اولیه برای کریمی و مربی اش خیلی سنگین بود

خادم: اولویت ما تعلیق نشدن کشتی ایران بود

رییس فدراسیون کشتی گفت: کریمی و مربی اش در مدت محرومیت می توانند فعالیت های داخلی خود را پیگیری کنند.

خادم: اولویت ما تعلیق نشدن کشتی ایران بود

به گزارش "ورزش سه"، رسول خادم بعد از اعلام رای اتحادیه جهانی و محرومیت علیرضا کریمی و مربی اش اظهار داشت: بعد از اتفاقی که برای قهرمان عزیزمان در مسابقات جهانی امیدها در لهستان افتاد، کمیته بین المللی المپیک که به هر حال تحت نفوذ قدرت های سیاسی و اقتصادی دنیاست، از طریق اتحادیه جهانی کشتی پیگیر موضع گیری، بحث تعلیق کشتی ایران و جلوگیری از حضور ایران در مسابقات بین المللی شد. بعد از این اتفاق و در 70، 80 روز اخیر که ما درگیر این کار بودیم، توانستیم با پیگیری های خود در 2 نوبت اعلام رای مربوط به این تعلیق را عقب بیاندازیم.


وی افزود: از هفته گذشته بار دیگر به صورت جدی در دستور کار اتحادیه جهانی قرار گرفت. خوشبختانه علی رغم همه فشارهایی که بر روی اتحادیه جهانی بود تا تصمیمش را به گونه ای اعلام کند که مورد خواست کمیته بین المللی است و اینکه رییس اتحادیه جهانی خودش عضو هیات رییسه IOC است، امروز کشتی ایران با همه پیچیدگی و فشردگی کار تعلیق نشد.


رییس فدراسیون کشتی همچنین تصریح کرد: محرومیت در نظر گرفته شده برای علیرضا کریمی و حمیدرضا جمشیدی مربی اش در پیشنهاد اولیه بسیار سنگین بود. ضمن اینکه در اولویت اول ما بحث جلوگیری از تعلیق کشتی ایران بود. با این حال تلاش کردیم علیرضا کریمی با کمترین جریمه ممکن روبرو شود. این جریمه می تواند بار دیگر مورد بازبینی قرار بگیرد و حتما هم توسط فدراسیون کشتی پیگیری خواهد شد. با این حال این کشتی گیر در 6 ماهی که محروم است، حق حضور در مسابقات داخلی و انتخابی تیم ملی را دارد و محرومیتش هم قبل از حضور در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی به اتمام می رسد.


خادم در پایان گفت: البته طبیعتا مربی او یعنی حمیدرضا جمشیدی که مربی زحمتکش و سازنده ای است، به دلیل شرایط خاصی که در مسابقه رخ داده بود، از جریمه و محرومیت بالاتری برخوردار شده بود. با این حال او نیز می تواند در این مدت فعالیت های داخلی خود را پیگیری کند.

 

دیدگاه‌ها