کد خبر : 1506294 | 30 بهمن 1396 ساعت 21:12 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز فنی بازی الغرافه – تراکتورسازی

تراکتورِ ساغلام برنده در آمار، بازنده در نتیجه

تیم های الغرافه قطر و تراکتورسازی ایران در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از گروه دوم در قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی سه بر صفر تیم میزبان همراه بود.

تراکتورِ ساغلام برنده در آمار، بازنده در نتیجه

به گزارش "ورزش‌ سه"، تراکتورسازی در این دیدار در نیمه اول با بازی حرفه ای از سوی تیم حریف غافلگیر شد و در عرض ۲۰ دقیقه دروازه خود را دو بار باز شده دید. در ادامه بازی، شاهد تقابلی تقریبا پایاپای از سوی دو تیم بودیم. تراکتوری ها در نیمه دوم با تغییرات ساغلام نبض بازی را در اختیار گرفتند و موقعیت های خطرناکی هم روی دروازه الغرافه ایجاد کردند؛ اما علی، دروازه بان قطری ها به خوبی مقابل این توپ ها ایستادگی کرد.

 

1284615

 

همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، از لحاظ آماری تراکتوری ها برتری قابل توجهی نسبت به تیم حریف داشتند؛ ولی باتجربگی بازیکنان تیم الغرافه موقعیت های این تیم را به گل تبدیل کرد تا این برد برایشان ثبت شود. تراکتورسازان در این دیدار ۶۶٫۳ درصد از جریان بازی را در اختیار خود داشتند و در مقابل الغرافه ۳۳٫۷ درصد توپ و میدان را در اختیار داشت. تعداد شوت های تراکتوری ها ۱۹ و تعداد شوت های الغرافه ای ها ۱۱ تاست. در شوت های در چارچوب هم هر دو تیم شش شوت در چارچوب داشته اند که این مهمترین تفاوت دو تیم را نشان می دهد؛ الغرافه با داشتن بازیکن چارچوب شناسی چون مهدی طارمی به خوبی از شش توپ در چارچوب خود سه توپ را وارد دروازه حریف کرد؛ ولی تراکتوری ها از همین تعداد شوت در چارچوب گلی را به ثمر نرساندند. در تعداد پاس ها تراکتوری ها برتری قابل ملاحظه ای داشته و با ۵۶۸ پاس در مقابل ۲۹۷ پاس، کاملا از میزبان خود سر بوده اند.

 

1284616

 

با توجه به آمار بازی می توان به این نتیجه رسید که تراکتورسازی پس از حضور ارطغرول ساغلام از لحاظ ساختار تیمی تحولات مثبتی پیدا کرده است. این تیم در میانه میدان به خوبی توپ ها را می چرخاند و در رساندن توپ به خط حمله هم عملکرد خوبی داشته است. مهمترین ویژگی تیم ساغلام در بازی های اخیر که در بازی امروز هم شاهد آن بودیم، صبر و حوصله و دوری از شتاب معمول تیم های ایرانی است که می تواند در ادامه کار و دراز مدت باعث پیشرفت بازی تراکتورسازی شود. تراکتوری ها در صورتی که بتوانند روی آمادگی روانی مهاجمان خود کار کنند، خواهند توانست در بازی هایی که آمار خوبی از خود بر جای می گذارند پیروزی را هم مال خود کنند.

 

1284617

 

مورد ویژه:

اینکه تیمی چون تراکتورسازی در این سطح از فوتبال پنالتی زن ثابت ندارد و در هر بازی شاهد زدن پنالتی های این تیم توسط بازیکنان متفاوت هستیم به هیچ عنوان خوب نیست. در بازی امروز مهدی پور پشت پنالتی ایستاد و آن را از دست داد در حالی که در بازی با گسترش شاهد پنالتی زدن کیانی بودیم و در هفته های پیش تر نیز ایرانپوریان این وظیفه را بر عهده داشت.

 

سعید عبدی

 

دیدگاه‌ها