کد خبر : 1515926 | 18 فروردين 1397 ساعت 23:59 | 19.4K بازدید | 0 دیدگاه

هاینکس: این قهرمانی متعلق به آنچلوتی هم هست

یوپ هاینکس، سرمربی بایرن مونیخ، اعلام کرد که وقتی هدایت این تیم را برعهده گرفت، به قهرمانی فکر نمی کرد.

هاینکس: این قهرمانی متعلق به آنچلوتی هم هست

به گزارش "ورزش سه"، ششم اکتبر بود که مسئولان باشگاه بایرن، هدایت این تیم را به هاینکس سپردند. این درحالی بود که در آن زمان با اختلافی 5 امتیازی از دورتموند در جدول رده بندی پایین تر از آنها ایستاده بودند. اما این سرمربی 72 ساله موفق شد بایرن را در فاصله 6 هفته به پایان فصل به عنوان قهرمانی برساند و خود نیز به عنوان مربی برای چهارمین بار این عنوان را بدست آورد.  او تنها کسی است که هم به عنوان سرمربی و هم به عنوان بازیکن توانست چهار بار این عنوان را بدست آورد.


هاینکس در نشست خبری پس از پیروزی 4-1 مقابل آگزبورگ گفت: "اول از همه باید بگویم که من به هیچ وجه انتظار برگشتن نداشتم، اما تیم بایرن نتوانست کسی را به جز من پیدا کند. اما من به خاطر موفقیتهایی که با این تیم نصیبم شده بود، با پیشنهاد آنها موافقت کردم؛ در ضمن بخش اعظمی از موفقیتهایی که در کشورهای دیگر نصیبم شد را مدیون زمانی هستم که در بایرن فعالیت می کردم.

من به خاطر این قهرمانی بی اندازه خوشحال هستم چون زمانی که هدایت تیم به من سپرده شد نمی توانستیم با تمرکز روی کسب قهرمانی در بوندسلیگا وقت خود را تلف کنیم. در آن زمان بایرن با پنج امتیاز کمتر از بروسیا دورتموند که روزهای خوبی را سپری می کرد، در جدول رده بندی پایین تر از آنها بود. این موفقیتی است برای همه و بیشتر از همه برای بازیکنان است که رفتاری بسیار حرفه ای از خود نشان دادند.

 

 

1294251

 

ما در بایرن استانداردهای بسیار بالایی داریم و در هر جلسه تمرین با تمام توان کار می کنیم. من بخصوص برای آن بازیکنانی از تیمم خوشحال هستم که تا کنون قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه نکرده بودند؛ نیکلاس سوله، سباستین رودی، خامس رودریگز. همینطور برای اسون اولریش که برای نخستین بار به مقامی درخور توجه دست پیدا کرد.

در زمان بازی خود، به عنوان های بسیاری دست یافتم (چهار عنوان با مونشن گلادباخ)، با اینحال قهرمانی در آلمان همیشه برایم شیرین ترین تجربه بوده است."


در این دیدار، اشتباهاتی در خط دفاع تیم بایرن منجر به یک گل به خودی در دقیقه هجدهم بازی توسط نیکلاس سوله شد و این تیم آگزبورگ بود که پیش افتاد. با اینحال، همانگونه که از بایرن انتظار می رفت، پس از گذشت سی دقیقه از بازی، توسط کورنتین تولیسو موفق به گلزنی شدند و خامس رودریگز کلمبیایی هفت دقیقه مانده به پایان نیمه نخست بازی، بایرن را پیش انداخت. آرین روبن که در بازی بازوبند کاپیتانی را بدست داشت در دقیقه شصتم بازی اختلاف را بیشتر کرد و در نهایت این ساندرو واگنر بود که تنها سه دقیقه مانده به پایان مسابقه گل چهارم را به ثمر رساند.


این ششمین قهرمانی پیاپی تیم بایرن در بوندسلیگا بود که تا کنون کسی موفق به کسب این رکورد نشده است؛ همچنین آنها در بیست ونهمین بازی فصلِ خود موفق به کسب این قهرمانی شدند که پس از درخشش بایرن در سالهای 2013 و 2014 تبدیل به سومین قهرمانی ای می شود که به این زودی به دست آمده است. 


هاینکس از عملکرد آنچلوتی نیز تعریف کرد؛ عملکردی که در ابتدای فصل به اندازه کافی خوب نبود و برای آنچلوتی به قیمت شغلش تمام شد.

هاینکس در ادامه گفت:"می خواهم به کارلو آنلچوتی در ایتالیا هم درود بفرستم. این قهرمانی متعلق به او نیز هست. او انسانی متشخص است و بدون شک یکی از بهترین مربیان اروپا. به عنوان کسی که پیش از من هدایت تیم را به عهده داشته او نیز نقشش را در رسیدن به این عنوان ایفا کرده. من برای تمام افتخاراتی که او به عنوان سرمربی و بازیکن به دست آورده احترام قائلم."


روبن و فرانک ریبری، هردو به آخرین ماه قرارداد یک ساله شان با باشگاه رسیده اند و هاینکس این دو وینگر تیم را نزد خود آورد تا مورد تشویق هواداران قرار گیرند. او گفت: "من می خواهم از روبن و ریبری هم قدردانی می کنم که به ترتیب، 9 و 10 سال برای باشگاه بازی کرده اند. این روزها کجا شاهد چنین اتفاقی هستید؟ آنها بازیکنانی حرفه ای با عملکردی استثنایی هستند. من به روش خودم مراتب احترامم را به آنها اعلام کردم. ناگفته نماند که ریبری امروز تولد سی و پنج سالگی اش را جشن گرفت."


ریبری برای بار هشتم بود که به مقام قهرمانی در بوندسلیگا رسید و نامش در کنار کسانی چون الیور کان، باستین شوان اشتایگر، مهمت شول و فیلیپ لام قرار گرفت.

دیدگاه‌ها