کد خبر : 1517451 | 26 فروردين 1397 ساعت 08:55 | 19.1K بازدید | 0 دیدگاه

جالوروسی آماده یک جشن دیگر

هفته رویایی رمی ها تکمیل می شود؟

دربی رم و لاتزیو تحت تاثیر اتفاقات هفته گذشته، این بار حساس تر از همیشه برگزار خواهد شد.

هفته رویایی رمی ها تکمیل می شود؟

 

به گزارش "ورزش سه"، بدبین ترین هواداران بیانکوچلستی نیز یک هفته قبل فکر نمی کرد اوضاع اینگونه تغییر کند اما حالا قرمز، رنگ کاملا غالب در پایتخت شهر ایتالیا است.

 

2 هفته قبل و پس از به پایان رسیدن مرحله رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، اوضاع کاملا به کام عقاب ها بود و هواداران لاتزیو در فاصله 48 ساعت 2 جشن بزرگ را برپا کردند؛ اولین سرمستی از شکست سنگین و تحقیر آمیز رم در نوکمپ و دیگری شادی از قطعیت تقریبی صعود به نیمه نهایی لیگ اروپا.

 

1295919

 

رم که با شگفتی سازی و صدرنشینی در گروهی که چلسی و اتلتیکومادرید نیز در ان حضور داشتند موفق به صعود به جمع 8 تیم شده بود، قرعه دشواری را پیش روی خود می دید و علیرغم شروعی بسیار خوب، در نهایت با 4 گل مغلوب بارسلونا شد.

 

گل به خودی های بازیکنان جالوروسی سوژه تمسخر هواداران لاتزیو شده بود و دیگر حذف رم قطعی به نظر می رسید. نیمه آبی شهر در شبکه های اجتماعی با یادآوری شکست های سنگین رم در سالهای اخیر در لیگ قهرمانان برابر بایرن و منچستریونایتد با 7 گل، جالوروسی را زنگ تفریح رقابت های لیگ قهرمانان خطاب کرد و اوضاع بر وفق مراد بیانکوچلستی بود.

 

24 ساعت بعد، لاتزیو در شرایطی در لیگ اروپا به میدان رفت که سالزبورگ ناشناخته، حریفی آسان به نظر می رسید و تیم سیمونه اینزاگی با تکیه بر درخشش ایموبیله، از صعود به جمع 4 تیم برتر اطمینان داشت؛ با پیروزی 2-4 در دور رفت، حالا نماد 4 عامل کری بین هواداران متعصب رم و لاتزیو شده بود.

 

1294968

 

اما تنها یک هفته بعد اوضاع به کلی تغییر کرد و در پایتخت ایتالیا، این هواداران رم بودند که شهر را به کنترل خود در آورده بودند. در جدال برگشت بارسلونا برابر رم در استادیوم المپیک، شروع فوق العاده جالوروسی با گلزنی ادین ژکو باعث امیدواری رمی ها شد و در ادامه اتفاقاتی رخ داد که بی شک تصاویر آن به تاریخ باشگاه رم الصاق خواهد شد.

 

تیم اوزه بیو دی فرانچسکو اجازه خلق حتی یک موقعیت را به بارسلونا نداد و در نهایت طوفان نیمه دوم و گل دقایق پایانی کاستاس مانولاس، حکم به صعود نیمه قرمز شهر رم داد و این تیم یکی از به یادماندنی ترین شب های خود را تجربه کرد.

 

اما این اتفاق، دقیقا به شکلی متفاوت برای بیانکوچلستی هم تکرار شد. لاتزیو با برتری 2-4 در دور رفت و به ثمر رساندن یک گل در اتریش برابر سالزبورگ، در آستانه صعود به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا بود اما بازگشت باورنکردنی رقیب ناشناخته و به ثمر رساندن 3 گل در فاصله دقایق 72 تا 76، سیمونه اینزاگی و شاگردانش را حذف کرد تا رنگ غالب پایتخت، طی یک هفته از آبی آسمانی به قرمز پررنگ تغییر کند.

 

1279270

 

اما جالب اینجاست که تنها پس از گذشت چند روز از اتفاقاتی فراموش نشدنی در تاریخ 2 باشگاه محبوب ایتالیا، این 2 تیم باید در سری آ به مصاف هم رفته و دربی دلاکاپیتاله را برگزار کنند. بی شک امروز فضای المپیکو، متاثر از اتفاقات باورنکردنی یک هفته قبل بین 2 تیم خواهد بود و مردان اینزاگی، کار دشواری برابر جالوروسی پرانگیزه و آماده خواهند داشت.

 

بر خلاف فصول قبل، امسال این 2 تیم هر 2 در تلاش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند و جالب اینجاست که هم رم و هم لاتزیو، تا این مقطع از فصل موفق به جمع آوری 60 امتیاز شده اند و بیانکو چلستی تنها به دلیل تفاضل گل بالاتر، در رتبه سوم و بالاتر از رم قرار گرفته است.

 

لاتزیو این فصل با درخشش خیره کننده ایموبیله فراتر از حد انتظار ظاهر شده و در سودای راهیابی به لیگ قهرمانان بعد از مدت هاست.

 

1295918

 

رم نیز اگرچه فصل را خوب و در قامت یک مدعی آغاز کرد، اما عملکرد پرفراز و نشیب شاگردان دی فرانچسکوی تازه وارد، آنها را از صدر جدول دور کرد و حالا تلاش برای راهیابی دوباره به لیگ قهرمانان، هدف این تیم در فصل جاری سری آ خواهد بود.

 

در سالهایی که در دربی دلاکاپیتاله، در ترکیب لاتزیو دیگر خبری از وجود ستاره هایی چون نستا، ورون، ندود، میهایلویچ، استانکوویچ، سالاس، سیمئونه، دی کانیو و ... نیست و جالوروسی نیز باتیستوتا، امرسون، تومازی، کافو، مونتلا، کاسانو ...... و حتی توتی را در اختیار ندارد، این دربی رنگ و بوی دیگری دارد.

 

1295920

 

عدد 4، حالا تبدیل به فاکتور اصلی رقم زننده اتفاقات دربی شده و به جز حساسیت های جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان، فضای این دیدار امروز متاثر از نتایج دراماتیک جالووسی و بیانکوچلستی در رقابت های برون مرزی خواهد بود؛ پس همانگونه که دیروز دی فرانچسکو مدعی شد، این دربی بیش از 3 امتیاز دارد.

دیدگاه‌ها