کد خبر : 1521444 | 12 اردیبهشت 1397 ساعت 13:39 | 72.9K بازدید | 0 دیدگاه

داستان مردی با محبوبیت زیر صفر؛

آقای چاکر! می توانی شهردار مادرید بشوی...

داور ترکیه ای دیدار شب گذشته رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا تصمیماتی گرفت که جنجال به پا کرد.

آقای چاکر! می توانی شهردار مادرید بشوی...

به گزارش ورزش سه، شب گذشته در چارچوب اولین بازی دور برگشت مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تیم های رئال مادرید و بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی که پرتکرارترین بازی تاریخ چمپیونزلیگ به شمار می آید، دیشب هم مثل همیشه از حساسیت بسیار زیادی برخوردار بود. رئال می خواست با حفظ برتری خفیف خود در بازی رفت، سومین فینال متوالی لیگ قهرمانان را تجربه کند و در سمت مقابل بایرنی ها پس از نمایش جالب توجه بازی رفت خود، آمده بودند که با دقت بیشتر و استفاده از موقعیت ها، اندک اختلاف ایجاد شده را برطرف کنند و طلسم شکست مقابل اسپانیایی ها در نیمه نهایی را بشکنند.

 

انتخاب یوفا برای قضاوت این دیدار فوق العاده مهم اما تا حدودی بحث برانگیز بود. جونیت چاکر، داور 41 ساله ترکیه ای کسی بود که برای شب تعیین کننده چمپیونزلیگ انتخاب شده بود تا مصاف دو ابرقدرت اروپا را داوری کند. از زمانی که این انتخاب رسمی و رسانه ای شد، باشگاه بایرن مونیخ نارضایتی خود را با قضاوت او اعلام کرد. کارل هاینس رومنیگه، رئیس باشگاه بایرن در این رابطه گفت: خیلی عجیب است که چاکر این تعداد بازی را برای رئال سوت می زند. امیدواریم این بار قضاوت خوبی داشته باشد. دفعه قبل در بازی با اتلتیکومادرید طوری داوری کرد که احساس کردم به ما خیانت شد!

 

قضاوت دیشب چاکر اما آنطور که رومنیگه و بایرنی ها می خواستند، رقم نخورد. تصمیم های اشتباه او در میانه میدان و خطاهایی که نادیده گرفته می شدند، همگی یک طرف ماجرا بود و دو صحنه بسیار بحث برانگیز در سمت دیگر. در نیمه اول مسابقه شب گذشته، رابرت لواندوفسکی در محوطه جریمه رئال توسط راموس سرنگون شد که چاکر در این صحنه نظر به ادامه بازی داد. در اواخر نیمه هم سانتر یاشوا کیمیش داخل محوطه رئالی ها به دست مارسلو برخورد کرد ولی داور ترک تبار باز هم اعتقادی به پنالتی نداشت. علاوه بر اینکه برخی کارشناسان از جمله ایتورالدو گنزالس در رسانه AS مادرید گفتند هر دو صحنه مذکور پنالتی بوده، جالب اینجا بود که خود مارسلو، مدافع برزیلی رئال هم اعتراف کرد که توپ به دستش برخورد کرده و داور پنالتی بایرن را ندیده است.

 

نکته عجیب در خصوص چاکر این است که او در کشور خودش هم از اقبل عمومی برخوردار نیست. این داور بین المللی در بین اهالی فوتبال ترکیه به این مسئله مشهور است که هوادار تیم بشیکتاش است و در سه قطبی همیشگی فوتبال این کشور، از حامیان بشیکتاش مقابل گالاتاسرای و فنرباغچه شناخته می شود. آیکوت کوچامان، سرمربی تیم فوتبال فنرباغچه هم در خصوص داوری های چاکر در بازی با کاظم پاشا و بشیکتاش گفته که حاضر نیست به خاطر اشتباهات چاکر، او را ببخشد.

 

همین محبوب نبودن چاکر در ترکیه باعث شده که از دیشب و پس از اشتباهات داوری، مردم ترکیه در فضای مجازی علیه او صحبت های مختلفی مطرح کنند. از آنجا که انتخابات کشور ترکیه نزدیک است، برخی به کنایه گفته بودند که چاکر حالا می تواند در انتخابات مادرید هم شرکت کند و احتمالا بدون رقیب برنده خواهد شد.


برخی دیگر هم معتقد بودند چون آلمان و ترکیه برای میزبانی یورو 2024 رقیب یکدیگر هستند، چاکر آسیب زدن به ژرمن ها را از همین روزها شروع کرده است.

 

در مجموع فوتبال ترکیه اشتباهات داوری جونیت چاکر را پذیرفته است و اینکه یک مسابقه با جنجال های برآمده از تصمیمات او پایان یابد، برای ترک های عادی شده است. به همین دلیل عده ای مردم این کشور با اشاره به اشتباهات دیشب او می گویند طرفداران بایرن حالا متوجه می شوند هر هفته برای ما در لیگ داخلی چه اتفاقاتی می افتد. آنها حتی درباره یوفا هم اینگونه نوشتند که چه فاکتوری را در قضاوت های این شخص دیده که انقدر برای بازی های مهم او را انتخاب می کند! او رسوایی های داخلی را در بازی های بین المللی بروز می دهد و مایه آبروریزی ترکیه در اروپا است.

 

این داور 41 ساله در ترکیه کارمند بیمه است و نیش و کنایه های مجازی حتی از این موضوع هم به سادگی نگذشته اند. عده ای از کاربران چاکر را با این مسئله مورد تمسخر قرار دادند و می گفتند باشگاه رئال، خود را نزد این داور از قبل بیمه کرده است.

دیدگاه‌ها