کد خبر : 1524210 | 25 اردیبهشت 1397 ساعت 18:01 | 31.1K بازدید | 0 دیدگاه

دبل قهرمانی و تکرار صعود در فصل فشرده؛

پرسپولیس و فصلی که باید تمام می‌شد!

شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق شدند با ثبت یک پیروزی ارزشمند فصلِ سخت و فشرده را با صعود به 8 تیم برتر آسیا تمام کنند.

پرسپولیس و فصلی که باید تمام می‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، فصل قبل برای پرسپولیس، دیرتر از همه تیم های ایرانی و در روز 10 خرداد با پیروزی مقابل لخویا به پایان رسید تا آن ها با این نتیجه به جمع 8 تیم برتر آسیا برسند. در واقع سرخپوشان پایتخت 2 بازی دیگر را نیز در آسیا پیش روی خود می دیدند.

 

برانکو تیمش را در پیش فصل به اردوی اوکراین برد تا شاگردانش را مهیای یک فصل طاقت فرسا کند. آن ها مسابقات نیمه کاره آسیا را در پیش داشتند، در جام حذفی باید به میدان میرفتند، در لیگ وظیفه دفاع از عنوان قهرمانی بر گردنشان بود و در این میان لیگ قهرمانان 2018 هم خیلی زود فرا می رسید. در این میان، کشمکش با کارلوس کی روش برای زمان اردوهای تیم ملی نیز، وجود داشتند و تبدیل به یکی از دغدغه های مجموعه پرسپولیس شده بود.

 

اما پرسپولیسی ها لیگ را با بردهای متوالی آغاز کردند و گام های نخست را محکم برداشتند. به نظر می رسید پروفسور خیلی خوب شاگردانش را بابت اهمیت بازی های نخست توجیه کرده بود و آن ها نیز به خوبی امتیازات حساس را به دست می آوردند.

 

شکست برابر الهلال نقطه عطفی بر تغییر تاکتیکی و چینش بازیکنان بود. برانکو به این نتیجه رسید که هافبک دفاعی های تیمش آمادگی گذشته را ندارند و نمی تواند با یک هافبک دفاعی به نتیجه برسد، همچنین محسن مسلمان نیز در فرآیند دفاعی هیچ شباهتی با بازیکن گذشته نداشت اما در این میان اتفاقی که کار پرسپولیس را بسیار سخت تر کرد، محرومیت مهدی طارمی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی بود که علاوه بر ایجاد مشکلاتی در داخل زمین، روحیه سرخ ها را نیز تحت الشعاع قرار داد.

 

با این وجود، پرسپولیس جایگاه نخست را با چنگ و دندان حفظ کرد و در این بین درخشش علی علیپور، سیدجلال حسینی، وحید امیری، صادق محرمی و... نیز در این نتایج تاثیر مثبت و مستقیمی داشتند.

 

سرخ ها در هفته بیست و یکم، پیکان را از پیش رو برداشتند تا قهرمانی برایشان نزدیک تر از همیشه باشد اما شاید از همان موقع، نشانه های افت در تیم پرسپولیس دیده شد. پس از آن، پرسپولیس سه پیروزی متوالی به دست آورد و هیچ گلی هم نخورد اما در بدترین زمان به استقلال، سپس سایپا و کمی بعدتر به ذوب آهن باخت و در این میان، نمایش های فوق العاده و مورد پسند هواداران را نیز کمتر ارائه داد.

 

پرسپولیس سرانجام پس از یک دوره افت، فصل را با صدرنشینی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، قهرمانی مقتدرانه در لیگ و صعود از مرحله یک هشتم نهایی تمام کرد تا در هر فاکتور و مولفه ای بهتر از گذشته اش باشد. اما این فصل باید در همین جا برای پرسپولیس تمام می شد چرا که خستگیِ تلاش در فصل پر از مسابقه در ساق پای بازیکنان دیده می شد و شاید آن ها توان حتی یک بازی دیگر در این سطح را هم نداشتند.

 

فراموش نکنیم پرسپولیس از 5 مرداد تا دیروز، 45 بازی رسمی انجام داد و بیشترین تعداد بازیکنان ملی پوش را نیز داشت. 27 برد، 11 تساوی و 7 باخت ماحصل نتایج تیم برانکو ایوانکوویچ در فصلی که به پایان رسید، بود.

دیدگاه‌ها