کد خبر : 1524400 | 26 اردیبهشت 1397 ساعت 11:06 | 118.5K بازدید | 0 دیدگاه

انشاالله ده سال دیگر به پرسپولیس برمی گردم

صادق محرمی: این تیم هیچ حسرتی برایم باقی نگذاشت

مدافع جوان پرسپولیس بعد از دو فصل درخشش در جمع سرخپوشان اکنون در سودای حضور در فوتبال اروپا و تیم دیناموزاگراب است.

صادق محرمی: این تیم هیچ حسرتی برایم باقی نگذاشت

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در بین گزینه‌های خرید پرسپولیس در لیگ شانزدهم قرار گرفت، کمتر کسی او را جدی گرفت. خصوصا اینکه قرار بود جانشین رامین رضاییان به عنوان یاغی جدایی طلب و البته محبوب روی سکوها شود. در روزهای ابتدایی هم حسین ماهینی را به عنوان رقیب خود می‌دید، بازیکنی که بعد از پایان سربازی بار دیگر گزینه حضور در تیم ملی محسوب می‌شد. شرایط زمانی برای او سخت‌تر شد که رامین رضاییان نیز همچون مهدی طارمی به ایران بازگشت. رقابت سختی در سمت راست دفاعی شکل گرفته بود و طنازی‌های رضاییان هم باعث شده بود به شدت توسط هواداران تحت فشار قرار بگیرد و عملکردش کاملا مورد مقایسه باشد. محرمی اما با تکنیک جالب توجه و استارت‌های سرعتی خود خیلی زود در دل هواداران پرسپولیس جایش را باز کرد و در پایان دیدار مقابل الجزیره امارات که با صعود و خداحافظی‌اش همراه شد یکصدا از روی سکوها مورد تشویق قرار گرفت. رفتار او در این مدت باعث شد تا هیچ‌کس علیرغم محرومیت این تیم از نقل و انتقالات او را بابت ترک تیم و حضور در فوتبال اروپا مورد شماتت قرار ندهد و نشان دهد که به محبوبیت لازم طی این مدت کوتاه دست یافته است. او اکنون در انتظار نهایی شدن امضای قراردادش با باشگاه دیناموزاگرب است و در این گفتگو به تشریح روزهایی که در تیم پشت سر گذاشت، پرداخت.

 


در بازی با الجزیره حریف با وقت‌ تلف کردن‌هایش بدجوری عصبی‌تان کرده بود.


الجزیره تیم آسانی نبود و خصوصا در خط حمله و هجومی خود بازیکنان فوق العاده‌ای داشت. می‌دانستیم یک لحظه غفلت باعث دردسر برای ما می‌شود. آنها نیز با توجه به برد در بازی رفت بیشتر از نظر فنی به دنبال جنگ روانی و وقت تلف کردن بودند. خدا را شکر که فصل خوب به پایان رسید. یک جورایی دراماتیک تمام شد. از بابت قهرمانی و تکرار آن و در نهایت به پایان رسیدن فصل به شکل شیرین خوشحال هستیم و امیدوارم این خوشحالی هواداران پرسپولیس تا قهرمانی ادامه داشته باشد.

 


فکر می‌کنی پرسپولیس بتواند به قهرمانی در آسیا برسد؟


کار سختی داریم اما در فصل گذشته نیز تا یک قدمی جام رفتیم و با بدشانسی مواجه شدیم. امیدوارم پنجره نقل و انتقالات باز شود و تیم با کمترین مشکل به مسیرش ادامه دهد. ان شاالله قهرمان می‌شود.

 


در روزهای ابتدایی حضورت در پرسپولیس به خوبی از سوی سیدجلال به عنوان همشهری‌ات حمایت شدی و پاسخ آن را هم دادی. جالب اینکه در روز آخر حضورت هم سیدجلال با گلش همه را خوشحال کرد.


آقا سید فوق العاده است و خوشحالم که روزهای خوبی را در کنارش پشت سر گذاشتم و از تجربیاتش استفاده کردم. آقا سید عادت دارد هر فصل دو سه گل فوق العاده بزند، آن هم چه گل‌هایی! این بار هم سهمیه‌اش را در بازی آخر فصل پر کرد و دمش گرم چه گلی هم زد.

 


وقتی به پرسپولیس آمدی کمتر کسی تو را جدی گرفت و در قامت ستاره در حد این تیم تو را به حساب آورد اما اکنون طی مدت دو سال شرایط کاملا متفاوت شده است.


بله، فقط می‌توانم خدا را شکر کنم. روزهای سختی بود. وقتی از ملوان آمدم و در جمع ستاره‌های پرسپولیس قرار گرفتم شاید همین جوی که می‌گویید شکل گرفت. من در روزهای ابتدایی حضورم هم فرصت کمی برای بازی داشتم و این طبیعی بود که بخواهم افت کنم. اما برانکو مرا به گوشه‌ای فراخواند و صحبت‌های جالبی با من داشت. صحبت‌هایی که به من انگیزه مبارزه و تلاش بیشتر داد. تمرینات را جدی دنبال کردم و حتی در روزهایی که بازی نمی‌کردم با تمرین پرفشار و در حد بازیکنان اصلی بدنم را در فرم نگه می‌داشتم. در بازی با سایپا بود که چند بازیکن تیم مصدوم بودند و به من فرصت رسید و از آن به بهترین شکل ممکن سود بردم و  بعد از آن به ترکیب اصلی رسیدم. خوشحالم که به اعتماد برانکو پاسخ خوبی دادم و امیدوارم از من در این مدت راضی بوده باشد.

 


در پایان بازی با الجزیره هم با هواداران پرسپولیس خداحافظی کردی. شرایط برای جدایی و قرارداد با دیناموزاگرب کاملا فراهم شده است؟


ان شاالله که انجام می‌شود. من اکنون به تعطیلات نرفته‌ام و در تهران در انتظار انجام این پروسه هستم. مشکلی وجود ندارد و احتمالا طی روزهای آینده این انتقال و قرارداد انجام می‌شود.

 

 


اتفاق جالب اما این بود که هواداران پرسپولیس در پایان بازی الجزیره بدون توجه به اینکه یک ستاره از تیم جدا می‌شود به شدت تو را تشویق کردند.


واقعا لحظات سختی بود. در این مدت همیشه مورد لطف هواداران قرار گرفتم و واقعا لحظات سخت و دلگیری بود. آنها در این چند روز هم که خبر رفتنم قطعی شده بود به شدت به من لطف داشتند و انگیزه و روحیه می‌دادند. بعد از بازی هم شرمنده‌ام کردند و نمی‌دانم به چه زبانی پاسخ این لطف آنها را بدهم. تنها می‌توانم به آنها قول بدهم به عنوان یک پرسپولیسی تا ابد تمام تلاشم را خواهم کرد تا خوشحال‌شان کنم. با توجه به اینکه تیم از نقل و انتقالات محروم بود انتظار این محبت را نداشتم ولی آنها نشان دادند چرا بامعرفت‌ترین هواداران دنیا هستند. این محبت آنها بار سنگینی روی دوش من قرار داد تا با انگیزه و روحیه بالاتری کارم را دنبال کنم و بتوانم موفق شوم. 

 


طی دو سال حضور در پرسپولیس مسیری را طی کردی که کمتر بازیکنی به آن دست یافته؛ دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در سوپرکاپ و در نهایت ترانسفر به فوتبال اروپا. 


همه آن را لطف خدا می‌دانم و حمایت هواداران. خدا را شکر که در بهترین روزهای پرسپولیس در این تیم بودم و برای این تیم از صمیم قلب آرزو می‌کنم روزهای پرافتخارتری را پیش رو داشته باشد. من زمانی به پرسپولیس آمدم که از کادرفنی، بازیکنان و مدیریت قوی‌ای برخوردار بودیم و دستیابی به این افتخارات دور از انتظار نبود و خوشحالم که من هم عضوی از آن بودم و امیدوارم این مسیر تا سالیان سال ادامه داشته باشد. فصل هم خدا را شکر در بهترین شرایط برایم به پایان رسید. رسیدن دوباره به عنوان قهرمانی و برپایی دو بار جشن قهرمانی در کنار صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان و در نهایت ترانسفر. خیلی خوشحالم که پرسپولیس این بستر موفقیت را برایم به وجود آورد و قول می‌دهم نماینده شایسته‌ای برای این تیم باشم.

 


در مدتی که در پرسپولیس بودی حسرتی برایت شکل گرفت که نتوانسته باشی به آن برسی؟


من در پرسپولیس به هر آنچه که می‌خواستم رسیدم و حسرت آنچنانی نداشتم. قهرمانی در لیگ، قهرمانی سوپرکاپ و تکرار قهرمانی و حضوری موفق در لیگ قهرمانان و در نهایت صعود در این فصل به مرحله بعدی. به عنوان یک پرسپولیسی آرزویم ادامه این موفقیت تیم است و امیدوارم به صعود خود همچنان تا دستیابی به عنوان قهرمانی ادامه دهد.

 


اما هیچ وقت نتوانستی گل بزنی و شادی گلت را کسی نتوانسته شکار کند!


خب این هم بدشانسی من بود. اما من همیشه تلاش می‌کردم دستورات کادرفنی را به بهترین شکل انجام دهم. قسمت نبود که گل بزنم و حالا شاید در دیناموزاگرب گل زدم. شاید هم آنجا گل به خودی زدم تا این طلسم بشکند!

 


فوتبال اروپا را در سن زیر 23 سال انتخاب کردی. سنی که بازیکنان مطرحی پیش از این مثل مهدوی کیا و جهانبخش به فوتبال اروپا رفتند و اتفاقا هم پست تو هم هستند. برای خودت چقدر احتمال موفقیت می‌دهی؟


خب هر بازیکنی اهدافی در سرش دارد. یک سری اهداف در کنار رویاهایش. من هم اهدافی داشتم و خوشحالم که به بخشی از آنها در پرسپولیس رسیدم. بله، آقای مهدوی کیا و جهانبخش برایم انگیزه بزرگی هستند تا بتوانم در فوتبال اروپا نیز بدرخشم. طی این چند روز مشورت زیادی داشتم و می‌دانم که روزهای سختی در انتظارم است. مطمئنا آنجا برایم فرش قرمز پهن نکردند و من هم باید اکنون همه چیز را از روز اول آغاز کنم. با این شرایط هم بیگانه نیستم و در پرسپولیس هم روزهای ابتدایی سخت و با تلاش زیادی خودم را اثبات کردم. اکنون در مسیر تازه‌ای که انتخاب کردم تمام تلاشم را خواهم کرد تا از تجربیات بازیکنان بزرگی مثل مهدوی کیا و جهانبخش استفاده کنم. 

 


و شاید هم مثل مهدی مهدوی کیا روزی با دستیابی به افتخارات و تجربیات بزرگی به پرسپولیس برگردی؟


مطمئنا همینطور است. همانطور که گفتم دوست دارم موفقیت بزرگی در فوتبال اروپا به دست بیاورم و روزها و تیم‌های خوبی را پشت سر بگذارم. شاید همانطور که گفتید من هم روزی مثل آقا مهدی به پرسپولیس برگردم، البته یک دهه بعد از حضور در فوتبال اروپا (خنده). در این مدت اما قول می‌دهم به عنوان یک پرسپولیسی هواداران این تیم را سربلند کنم.

 


در دیناموزاگرب مشخص است چه پیراهنی را برتن کنی و آیا پیراهن شماره 2 را برتن خواهی کرد؟


هنوز قرارداد نبسته‌ام و هیچ چیز مشخص نیست. تا جایی که می‌دانم پیراهن شماره 2 آنها بر تن ستاره تیم‌شان است و خیلی سخت است.  احتمالا مثل دوران پرسپولیس باید از شماره 27 و بعد از آن 17 و در نهایت 2 برسم و این نیازمند این است که تلاش کنم و خودم را ثابت کنم.

دیدگاه‌ها