کد خبر : 1524401 | 26 اردیبهشت 1397 ساعت 11:14 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

محمدپور همچنان امیدوار به طلای المپیک لندن!

وزنه بردار ایرانی بعد از ۶ سال همچنان به دنبال گرفتن مدال طلای المپیک لندن است.

محمدپور همچنان امیدوار به طلای المپیک لندن!

به گزارش  "ورزش سه"، سعید محمدپور در حالی در المپیک ۲۰۱۲ لندن روی تخته وزنه برداری رفت که کمتر از ۲۰ سال داشت. این ملی پوش وزنه برداری که به عنوان پنجمی المپیک رسید؛ بعد از چند سال با توجه به مثبت شدن دوپینگ همه ۴ نفری که بالاتر از او قرار گرفتند، امیدوار به کسب مدال طلا شد. 


با اینکه دوپینگ نفرات اول تا چهارم دسته ۹۴ کیلوگرم قطعی شده بود؛ اما کمیته بین المللی المپیک قهرمانی سعید محمدپور را تایید نکرده بود. با این حال آنطور که این وزنه بردار اردبیلی گفته اخیرا این تاییدیه از سوی IOC به کمیته ملی المپیک ایران رسیده است. 


محمدپور که چند سالی به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه آرنج از میادین دور بود؛ بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شده و برای رسیدن به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ تلاش می کند. 


نکته درباره قهرمانی این وزنه بردار ایرانی در المپیک لندن اینجاست که اول از همه مدال طلا و حکم قهرمانی از سوی کمیته بین المللی المپیک به او تحویل داده می شود یا خیر.


موضوع دوم مربوط به مسئولان داخلی است. محمدپور درخواست کرده بعد از رسیدن این مدال طلا به ایران پاداش قهرمان های المپیک ۲۰۱۲ یعنی ۲۰۰ سکه از سوی وزارت ورزش و ۷۰ میلیون از سوی کمیته ملی المپیک را دریافت کند. 


در حاشیه حضور صالحی امیری در اردوی تیم ملی وزنه برداری که روز دوشنبه اتفاق افتاد؛ سعید محمدپور با کمک علی مرادی به صحبت با رییس کمیته ملی المپیک پرداخت و این موضوع را با وی در میان گذاشت.

دیدگاه‌ها