کد خبر : 1531062 | 26 خرداد 1397 ساعت 20:09 | 90K بازدید | 0 دیدگاه

احسان، کاپیتانی برای حال و آینده

ستاره باند اصفهانی‌های فوتبال ایران!

احسان حاج‌صفی در بازی مقابل مراکش، رکوردهای فردی را ارتقا بخشید و علاوه بر بازی در دومین جام جهانی خود به عنوان جوان‌ترین کاپیتان تاریخ ایران لقب گرفت.

ستاره باند اصفهانی‌های فوتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران شب گذشته در اولین دیدار جهانی خود به مصاف مراکش رفت و توانست با کسب برتری یک بر صفر مقابل این تیم به دومین برد خود در تاریخ جام جهانی برسد.


یک از بازیکنانی که عملکرد بسیار مناسبی را از خود در این بازی به نمایش گذاشت، احسان حاج‌صفی بود که بعد از خروج مسعود شجاعی از زمین مسابقه بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست تا با 28 سال سن به عنوان جوان‌ترین کاپیتان تاریخ تیم ملی ایران لقب بگیرد. این بازیکن تا به اینجا 95 بازی با پیراهن تیم ملی ایران انجام داده و در این مدت شش گل به ثمر رسانده است. حاج‌صفی تنها 5 مسابقه برای رسیدن به باشگاه صدتایی‌ها نیاز دارد و می‌تواند در کنار بزرگانی از قبیل علی دایی، جواد نکونام، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و... قرار گیرد.


هافبک با تجربه تیم المپیاکوس یونان در دیدار روز گذشته ایران برابر مراکش توسط کارلوس کی‌روش در منطقه چپ خط دفاعی تیم ملی به میدان رفت و تا حدی توانست فشار حملات مراکش را از آن سمت از زمین کنترل کند. اما حاج‌صفی در طلایی‌ترین زمان بازی تاثیر به سزایی از خود نشان داد. کاپیتان جوان تیم ملی ایران پشت آخرین ضربه ایستگاهی بازی قرار گرفت و با ارسالی زیبا تک گل تیم ملی را به ارمغان آورد تا اولین پاس گل خود را در تاریخ جام جهانی ثبت کند.


اما نکته‌ی جالبی که در این میان وجود دارد این است که حاج‌صفی دومین جام جهانی خود را پشت سر می‌گذارد و از این لحاظ هم جز رکورد داران فوتبال ایران است. شماره 3 تیم ملی ایران روز گذشته چهارمین بازی جهانی خود را مقابل مراکش پشت سر گذاشت. حاج‌صفی برای اولین بار در جام جهانی 2014 برزیل توسط کی‌روش در هر سه بازی مقدماتی ایران به میدان رفت و حالا در جام جهانی 2018 هم یکی از یاران ثابت سرمربی پرتغالی تیم ملی محسوب می‌شود.

 


یکی از نکات بارز احسان حاج‌صفی این است که قابلیت بازی در چند پست را به طور همزمان دارد. وی در این چند سال بازی در پست دفاع چپ، هافبک چپ و هافبک دفاعی را تجربه کرده است تا با تکیه به همین ویژگی خود حضور در فوتبال اروپا را در کارنامه خود ثبت کند. حاج‌صفی بعد از درخشش در سپاهان اصفهان به عنوان یکی از لژیونرهای ایران به عضویت تیم اف اس وی فرانکفورت درآمد و عملکرد متوسطی از خود به جا گذاشت. او در ادامه دوباره به سپاهان بازگشت و پس از آن به فوتبال یونان و باشگاه پانینیوس منتقل شد. حاج‌صفی در این تیم خوش درخشید و توانست نگاه مدیران باشگاه المپیاکوس را به خود منعطف کند. به همین دلیل در نقل و انتقالات نیم فصل یونان به عضویت تیم المپیاکوس درآمد تا بعد از کریم انصاری‌فرد دومین بازیکن ایرانی این باشگاه باشد.


هم‌چنین حاج‌صفی را می‌توان یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان ایرانی دانست. این بازیکن برای اولین بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و این شانس را داشت با حضور ایران در آن دوره از مسابقات جام جهانی، با حضور در سه دوره از این مسابقات در کنار مسعود شجاعی قرار گیرد و رکوردی جاودانه از خود به جا بگذارد. البته حاج‌صفی این شانس را دارد با ادامه درخشش خود و صعود ایران به جام جهانی 2022 قطر هم‌چنان کاپیتان اول ایران بماند و خود را در کنار مسعود شجاعی قرار دهد.

 

دیدگاه‌ها