کد خبر : 1533823 | 05 تیر 1397 ساعت 10:45 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال کشیده‌شدن سرنوشت گروه آلمان به قرعه‌کشی

رویس از اوزیل حمایت می‌کند

مسوت اوزیل، بازی‌ساز خوش‌تکنیک آرسنال در جام جهانی 2018 از ترکیب اصلی تیم ملی کشورش کنار گذاشته شده ولی او همچنان یکی از مهره‌های کلیدی آلمان و یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا به حساب می‌آید.

رویس از اوزیل حمایت می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه بعد از اوج گرفتن طوفان انتقادهای زهردار از مسوت اوزیل از سوی آلمانی‌ها، او از ترکیب اصلی مانشافت کنار گذاشته شد ولی هم‌تیمی اوزیل، مارکو رویس می‌گوید این بازی‌ساز آرسنال یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا است.


در جریان روند آماده‌سازی تیم ملی آلمان برای حضور در جام جهانی روسیه، بعضی حرکات مسوت اوزیل در بیرون از مستطیل سبز، به خصوص سلفی جنجالی‌اش با اردوغان، او را آماج انتقادها قرار داد. اوزیل در اولین بازی تیمش در جام جهانی به میدان رفت و در جریان شکست 1-0 آلمان مقابل مکزیک، نمایشی بسیار ضعیف داشت. اوزیلی که در سال 2014 یکی از مهره‌های کلیدی آلمانِ قهرمان دنیا بود، برای بازی دوم مانشافت مقابل سوئد از ترکیب کنار گذاشته شد.


مارکو رویس، مهاجم بوروسیا دورتموند کسی بود که در آن بازی به جای اوزیل به میدان فرستاده شد و در جریان پیروزی حیاتی 2-1 آلمان مقابل سوئد، گلزنی کرد. بردی که آلمان برای حذف نشدن از مرحله‌ی گروهی به آن نیاز مبرم داشت.


اوزیل در آن بازی برای اولین بار در یک تورنمنت بزرگ، عدم حضور در ترکیب مانشافت را تجربه می‌کرد و این احتمال وجود دارد که برای بازگشت به ترکیب تیم لو و به دست آوردن دل مربی محبوبش، کار سختی در پیش داشته باشد، به خصوص با توجه به فشار زیادی که از طرف بخشی از افکار عمومی برای صرف نظر کردن از اوزیل وارد می‌شود.


رویس اما هوادار پر و پا قرص اوزیل 29ساله است و انتظار دارد مسوت در ادامه‌ی جام جهانی، برای آلمان نقش مهمی ایفا کند. رویس به خبرنگارها می‌گوید " ما یک تیم هستیم. چه داخل زمین و چه بیرون از زمین. مهم نیست دیگران چه می‌گویند. مسوت با اینکه بازی نمی‌کند، با تیم است و از ما حمایت می‌کند. مسوت برای ما بازیکن فوق‌العاده مهمی است. او یکی از بهترین بازیکنان دنیا است و من شک ندارم که در این تورنمنت، باز هم او را خواهیم دید ".


آلمان روز چهارشنبه دوباره به میدان خواهد رفت تا در آخرین بازی خود در گروه F با کره‌ی جنوبی روبه رو شود.

 

آلمان برای اینکه صعودش به دور دوم را تضمین کند به پیروزی نیاز خواهد داشت چرا که این احتمال وجود دارد که تعیین تیم‌های اول و دوم گروه به امتیاز بازی جوانمردانه یا قرعه‌کشی موکول شود.


رویس می‌خواهد تیمش به هر قیمت شده از این سناریو اجتناب کند. مدافع عنوان قهرمانی انتظار دارد در مقابل کره راحت و بی دردسر به پیروزی دست یابد. رویس می‌گوید " اگر کار به آنجا بکشد، وضعیت خیلی سختی پیش می‌آید. قرعه‌کشی اتفاق خیلی عجیب و غریبی است، ما فوتبالیست‌ها آنجا دیگر کاری از دست‌مان ساخته نیست ".

دیدگاه‌ها