کد خبر : 1533938 | 05 تیر 1397 ساعت 17:34 | 26.5K بازدید | 0 دیدگاه

شاهکار کوارشما در شب ناکامی کریس؛

وقتی فانتزی باز جور رفیق قدیمی را کشید

ستاره شب گذشته تیم ملی پرتغال در بازی مقابل ایران، کسی نبود که تمام بینندگان فکرش را می کردند.

وقتی فانتزی باز جور رفیق قدیمی را کشید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال که به عنوان قهرمان اروپا در جام جهانی 2018 روسیه حضور پیدا کرده، نتوانست در سومین بازی مرحله گروهی خود مقابل ایران به برتری برسد و به شکلی دشوار جواز حضور در مرحله حذفی جام جهانی را به دست آورد.

 

ملی پوشان پرتغال در این بازی، شب سختی را پشت سر گذاشتند و اصلا با آن سطح از بازی که تصور می کردند، روبرو نشدند. یکی دیگر از نکاتی که در بازی شب گذشته مطابق انتظار پیش نرفت، ستاره تعیین کننده پرتغالی ها بود.

 

بدون تردید وقتی بازیکنانی در حد مسی و رونالدو در تیمی حضور دارند، همه انتظار دارند این دو بهترین بازیکن زمین و ناجی تیم خود باشند؛ اما پرتغال دیشب نه تنها یک رونالدوی موفق نداشت، که به دست یکی دیگر از بازیکنانش از مخمصه سارانسک نجات پیدا کرد.

 

در حالی که مرد اول تیم فرناندو سانتوس در هر دو بازی قبلی جام جهانی کریس رونالدو بود، در جدال مقابل ایران، او نشانی از یک فوق ستاره نداشت و با از دست دادن یک پنالتی بهترین موقعیت تیمش را هم از دست داد. رونالدو همچنین خطاهایی در نیمه دوم بازی انجام داد که 2 بار او را در معرض اخراج شدن قرار داد اما مسامحه داور پاراگوئه ای او را نجات داد.

 

در شب کم فروغ کریس اما نبرد سارانسک را ریکاردو کوارشما برای پرتغالی ها درآورد. ستاره فانتزی باز پرتغال در سن 34 سالگی در عین ناباوری اولین جام جهانی عمر خود را تجربه می کند و نکته جالب تر این که او شب گذشته برای اولین بار حضور در ترکیب فیکس پرتغال در یک بازی از جام جهانی را از نزدیک لمس کرد.

 

کوارشما در آخرین لحظات نیمه نخست اولین حضور فیکس خود در جام جهانی یکی از عادی ترین هنرنمایی های خود را رو کرد و با یک ضربه بیرون پای استثنایی دروازه تیم ایران را فروریخت. 

 

نکته جالب درباره رونالدو و کوارشما این است که آنها از سالها پیش رفاقت نزدیکی با هم داشته اند و دوستانی قدیمی به حساب می آیند. رفاقت کریس و ریکاردو به اوایل قرن 21 برمی گردد؛ زمانی که هر کدام از آنها شانزده سال کمتر از حالا سن داشتند و به عنوان دو وینگر تیم اسپورتینگ لیسبون چشم ها را به نمایش های جذاب خود خیره کرده بودند. رونالدو و کوارشما پس از آن تجربه، سال ها در تیم ملی پرتغال هم کنار هم بازی کردند و روسیه 2018 احتمالا آخرین تورنمنت مهمی است که این دو رفیق قدیمی با هم سپری می کنند.

دیشب هم در حالی که همه پرتغالی ها به یکی از افراد تشکیل دهنده این زوج دل بسته بودند، اما نفر دیگرِ آن بود که توانست گره بازی را برای سلسائو باز کند و این تیم را به دور حذفی جام جهانی برساند.

 

1314377

 

1314373

 

1314375

 

1314379

 

1314376

دیدگاه‌ها