کد خبر : 1533951 | 05 تیر 1397 ساعت 17:50 | 22.7K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور کی روش مشخص بود کیسه گل نمی شویم

حقیقی: پنالتی رونالدو برای بیرانوند خاطره می‌شود

ناراحت هستیم اما باید این را در نظر داشته باشیم که ما با 4 امتیاز در گروهی سخت که بهترین های فوتبال دنیا در آن قرار داشتند حذف شدیم.

حقیقی: پنالتی رونالدو برای بیرانوند خاطره می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، رضا حقیقی هافبک سابق تیم ملی در مورد نتایج  بازی های ایران در جام جهانی به خبرنگار ما می گوید:  من کار به امکانات و وضعیت بازیکن ها ندارم اما چون سابقه کار با کی روش را دارم می گویم که او خودش یک برند است و یک دلگرمی برای فوتبال ماست. وقتی قرعه کشی شد خیلی ها همان حرف های جام جهانی 2014 را تکرار می کردند و اسم های بازیکنان و سختی و بزرگ کردن بازی مقابل تیم های بزرگی مثل اسپانیا و پرتغال را بزرگ می کردند ولی من می گفتم این اتفاق با وجود آقای کی روش رخ نخواهد داد. 


از او می پرسیم کدام بازی را بهترین مصاف ایران می داند که می گوید: من 3 بازی را دیدم و در دیدار مقابل مراکش 20 دقیقه ابتدایی اصلا خوب نبودیم چون تازه وارد جام شده بودیم و تجربه ایران هم نسبت به سایر رقبا خیلی کمتر بود چون بازیکنانمان جوان بودند و اکثرا این اولین تجربه جام جهانی شان بود که خدا را شکر بازی را در ادامه در دست گرفتیم  و در نهایت منجر به پیروزی شد. به نظرم دو بازی بعدی را هم اگرچه در مقابل اسپانیا شکست خوردیم و به پرتغال تساوی دادیم اما به نظرم خوب کار کردیم که همین یک  افتخار است. 


وی در ادامه درباره سخت ترین بازی ایران در این تورنمنت هم گفت: از لحاظ فوتبالی به نظرم سخت ترین بازی ایران، دیدار با مراکش بود؛ اولا اینکه مراکش همانطور که در دیدار مقابل اسپانیا و پرتغال نشان داد تیم خوبی است آنها قهرمان قاره آفریقاهستند دوما اینکه ما با تیمی جوان و بی تجربه پا به این مسابقات گذاشته بودیم که اگر می باختیم دیگر هیچ کس توقع نداشت ایران در بازی بعدی نمایش خوبی داشته باشد و همه ناامید می شدند. به نظرم این بازی هم از نظر فوتبالی و هم از لحاظ تاثیر حضورمان در دیدارهای بعدی سخت ترین بازی بود. 


از حقیقی می پرسیم اگر طارمی آن توپ را گل می کرد مطمئنا ما به مرحله بعد صعود می کردیم که او در این خصوص می گوید: ما باید واقع بینانه به این بازی ها نگاه کنیم و این را در نظر داشته باشیم که پرتغال قهرمان اروپا شده و شرایط آنها با فوتبال آسیا و ایران متفاوت است. فکر می کنم باید ممنون آقای کی روش باشیم درست است که ما از صعود به مرحله بعد و حذف شدن ناراحت هستیم اما باید این را در نظر داشته باشیم که ما با 4 امتیاز در گروهی سخت که بهترین های فوتبال دنیا در آن قرار داشتند حذف شدیم. به اعتقادم توان فوتبال ایران همین قدر است البته تغییرات و پیشرفتی هم نسبت به سال های گذشته داشته ایم اما خب بضاعت فوتبال ایران همین است و توقع شکست پرتغال و اسپانیا در حال حاضر به نظرم زود می آید و اگر هم بگوییم کلا چنین نخواهد شد هم اشتباه است. اگر بخواهیم توقعمان را به سمتی ببریم که باید این دو تیم را شکست می دادیم  به نظرم قوانین فوتبال را زیرسوال می بردیم؛ ایران در دیدار با اسپانیا و پرتغال در واقع با منتخب رئال و بارسا بازی کرد. 


وی تصریح کرد: ایران مگر چقدر لژیونر دارد، آنهایی هم که بودند بیرون نشسته اند و ته ته اش هم بازیکنان لیگ هلند، یونان، روسیه و بلژیک بودند، نمی خواهم بگویم که این لیگ ها سطحشان پایین است اما با تیم های رئال و بارسا قطعا فاصله دارد. من معتقدم بچه های ایران بیشتر از فوتبال برای نتیجه گرفتن در این مسابقات غیرت گذاشتند. باز هم می گویم که از لحاظ فوتبالی پرتغال و اسپانیا از ما خیلی بهتر بودند و چیزی است که نمی شود آن را کتمان کرد حتی من می گویم مراکش هم بهتر از ما بود. فکر می کنم 4 امتیازی که گرفتیم روی غیرت بچه ها و هوش کی روش کسب کردیم.


حقیقی در خصوص مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند هم می گوید: خطای پنالتی بچه های ایران را شوکه کرد و گل شدن ضربه پنالتی همیشه 50 – 50 است نمی شود گفت رونالدو بی دقت زد اما خب شانس در چنین ضربات خیلی تاثیرگذار است ضمن آنکه واقعا حرکت علیرضا به سمت توپ یک کار بزرگ بود. برای او خیلی خوشحالم و فکر می کنم اگر قرار باشد یک چیز در فوتبال برای علی خاطره باشد همین مهار پنالتی رونالدوست. من برای او آرزو می کنم که همیشه در زندگی و فوتبال موفق باشد چون واقعا آدم زحمت کشی است.

دیدگاه‌ها