کد خبر : 1536631 | 16 تیر 1397 ساعت 11:19 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

دو سپیدرود در لیگ برتر؛ یکی تمرین، یکی اردو!

بلاتکلیفی در رشت حداقل تا فردا

اگرچه امروز خبری از مصاحبه‌ دو مدعی مالکیت سپیدرود و درگیری‌های روز گذشته نیست اما به نظر می‌رسد بازهم شاهد اتفاقات عجیب دیگری باشیم.

بلاتکلیفی در رشت حداقل تا فردا

به گزارش "ورزش سه"، اینکه یک تیم با دو مالک و دو سرمربی و دو سری بازیکن کارش را برای حضور در لیگ برتر هجدهم آغاز کند، مساله کاملا عجیبی است اما از آنجایی که در فوتبال ایران هر چیزی امکان‌پذیر است، باید این موضوع را هم باور کنیم.


ماجرا بر سر سپیدرود تیم ریشه‌دار فوتبال گیلان است که در حال حاضر دو قشر با هم بر سر مالکیت دعوا دارند و جالب اینکه هرکدام به صورت جداگانه کارشان را پیش می برند. یکی با مدیریت فردی به نام نوین و دیگری تن‌زاده مالک سپیدرود در لیگ هفدهم. در حال حاضر تیم تحت هدایت نوین با سرمربیگری خداداد عزیزی و بازیکنان مشخص تمریناتش را در عضدی استارت زده و از امروز نیز با 10 بازیکن اردوی خود را در تهران شروع کرد.


همچنین تیم دیگری با مالکیت تن‌زاده و سرمربیگری نظرمحمدی بازیکنان مورد نظرش را جذب می‌کند و آماده حضور در لیگ برتر می‌شود. این در حالی است که هواداران سپیدرود هنوز نمی‌دانند کدام تیم و مجموعه در لیگ برتر حاضر خواهند بود و به همین شکل اختلافات ادامه دارد.


در این باره روز پنجشنبه دادگستری حکم اولیه خود را درباره پرونده مالکیت باشگاه سپیدرود اعلام کرد و تن‌زاده را مالک قانونی این باشگاه دانست و به همین خاطر هم نظرمحمدی کارش را شروع کرده است. از سوی دیگر اما اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با مدیریت مریم بخشی حق را به مجموعه نوین می‌دهد و او را مالک باشگاه می‌داند.


مریم بخشی در مصاحبه‌ای در این خصوص گفته است:‌«برای حفظ تیم مجبوب، مردمی و ریشه‌دار سپیدرود رشت در لیگ برتر فوتبال کشور، از نظر این اداره کل محمد نوین مالک جدید سپیدرود فعالیتش مورد تأیید است و می‌تواند به کار خود با قدرت ادامه دهد. این تصمیم به این دلیل گرفته شد که زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر نمانده و باید تکلیف مالکیت تیم و فعالیتش برای حضور پرقدرت در لیگ برتر هرچه سریعتر مشخص شود.»


در این شرایط سازمان لیگ منتظر تعیین تکلیف سپیدرود برای حضور در لیگ برتر است و به همین خاطر مسئولان استانی گیلان طی نامه ای به حیدر بهاروند رییس سازمان لیگ اعلام کردند که تا روز یکشنبه برای تعیین تکلیف سپیدرود صبر کند. در این نامه ذکر شده که حکم نهایی دادگستری تا روز یکشنبه(فردا) اعلام می شود و بعد از آن می شود درباره این تیم نظر داد.


این اختلافات موجود در نهایت باعث سردرگمی هواداران سپیدرود شده است. شاید هنوز هم کسی به طور دقیق نمی‌داند در نهایت این مسائل به کجا ختم می‌شود و کدام مجموعه مالکیت باشگاه را برعهده خواهد داشت. از این رو هواداران بسیار نگران آینده تیم‌شان هستند. همین حالا هم سپیدرود زمان زیادی را در لیگ برتر از دست داده و از این گذشته بازیکنان دو تیمی که زیر نظر خداداد عزیزی و علی نظرمحمدی فعالیت می‌کنند نیز بلاتکلیف است.


امید است طی یکی، دو روز آینده مسئولان استانی گیلان تصمیم جدی و منطقی در خصوص سپیدرود بگیرند تا این تیم سر و شکل بگیرد و برای لیگ برتر هجدهم آماده شود. اتفاقی که خواسته همه هواداران فوتبال گیلان و به خصوص مردم رشت است.

دیدگاه‌ها