کد خبر : 1537627 | 20 تیر 1397 ساعت 11:26 | 26K بازدید | 0 دیدگاه

بلاژویچ: دوست نداشتم کسی موفقیت مارا تکرار کند!

نخستین حضور کرواسی در نیمه‌نهایی جام جهانی بعد از دو دهه بهترین دستاورد این کشور بوده اما حالا این امید وجود دارد که تیم لوکا مودریچ از اسلاف افسانه‌ای خود یک گام جلوتر برود.

بلاژویچ: دوست نداشتم کسی موفقیت مارا تکرار کند!

به گزارش "ورزش سه" ، کرواسی امشب در ورزشگاه 80 هزار نفری لوژنیکی مسکو با انگلیس روبه‌رو می‌شود در حالی که می‌خواهند یکشنبه هم در این استادیوم حاضر باشند.در سال 1998، کرواسی که از جنگ خونین استقلال رها شده بود، برای نخستین بار به جام جهانی راه یافت. در آن تیم با لباس زیبای آبی و قرمز و سفید امثال زوونومیر بوبان، داور شوکر و روبرت پروسینچکی حضور داشتند که با پیروزی 3 بر صفر برابر آلمان در یک‌چهارم‌نهایی شادی وصف ناپذیری در کشورشان به وجود آوردند. «گروه خشن» اگرچه در نیمه‌نهایی 2 بر یک به فرانسه باخت اما با همین نتیجه هلند را برد و سوم شد اما تیم فعلی می‌خواهد عملکرد بهتری داشته باشد.


پروسینچکی به AFP گفت: «خیلی دوست دارم از ما بهتر نتیجه بگیرند. 1998 هرگز فراموش نمی‌شود و نباید هم بشود اما دوست دارم آن تیم کنار گذاشته شود و ما بتوانیم درباره موفقیت 2018 صحبت کنیم.»


میروسلاو بلاژویچ مربی آن تیم هم که حالا 83 سال دارد، گفت تا مدت‌ها نمی‌خواسته کسی به دستاورد تیمش برسد: «تا پنج یا شش سال پیش خوشحال بودم از اینکه موفقیتی به دست آوردیم که تیمی نتوانسته حتی به آن نزدیک شود اما حالا دعا می‌کنم و همه چیزم را می‌دهم که این تیم بتواند در تاریخ ما را کنار بزند و در آینده از آنها حرف بزنند.» او در کرواسی لقب «مربی مربی‌ها» را به خود اختصاص داده است.


پیروزی برابر روسیه در ضربات پنالتی بار بزرگی را از دوش تیم برداشت و شادی فوق‌العاده‌ای را به کشوری چهار میلیون نفری آورد که با فوتبال نفس می‌کشد. روزنامه اسپورتسکه نووستی روز بعد از بازی نوشت: «خوشحالیم که نسل جدید هم تیم 1998 خودش را دارد و می‌تواند با هیجان روز فوتبال زندگی کند، حداقل دیگر مجبور نیستیم در یوتیوب برایشان توضیح بدهیم.»


در جریان مرحله گروهی، زلاتکو دالیچ مربی 51 ساله کرواسی از سختی مقایسه بین نسل‌ها صحبت کرد وقتی 20 سال بینشان فاصله است: «ما خاطرات خوبی از فرانسه داریم، بازیکنان ما عالی بودند، می‌خواهیم به آنها نزدیک شویم هرچند سخت است اما تلاشمان را می‌کنیم.» اما دوشنبه با لحن مطمئن‌تری حرف زد: «ما به همه احترام می‌گذاریم، انگلیس، بلژیک، فرانسه اما هیچ کدام از آنها تیمی به خوبی ما ندارند!»


او و تیمش امشب می‌توانند برگ جدیدی در تاریخ فوتبال کرواسی بنویسند

دیدگاه‌ها