کد خبر : 1539667 | 29 تیر 1397 ساعت 12:43 | 82.8K بازدید | 0 دیدگاه

اولیایی: عرضه نداریم هواداران استقلال را شاد کنیم

افتخاری افشاگری نکرد، رسواگری کرد!

مدیرعامل سابق استقلال نسبت به اتفاقات روز این باشگاه واکنش تندی نشان داد.

افتخاری افشاگری نکرد، رسواگری کرد!

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" درباره مسائل پیش آمده درباره مدیریت باشگاه استقلال و نگرانی هواداران این تیم عنوان کرد: آقای افتخاری از ابتدا هم ضرورتی نداشت به استقلال بیاید. اصلا آمدنش غلط بود و حالا هم در بدترین زمان ممکن باشگاه را ترک کرد. به عبارت بهتر او بد آمد و بد رفت!


وی ادامه داد: اگر ساماندهی وجود داشت و درواقع برنامه ریزی و استراتژی داشتیم، اجازه نمی‌دادیم در این شرایط حساس که نقل و انتقالات است مدیرعامل باشگاه برود. نقل و انتقالات زمان طلایی است که مدیرعامل و مسئولان ستادی باید در فوتبال خودشان را نشان دهند و فعال ترین دوران خود را بگذرانند اما آقای افتخاری صحنه را خالی کرد. این نشان می‌دهد انتخاب اولیه اشتباه بوده است.


مدیرعامل سابق استقلال با اشاره به افشاگری هایی که افتخاری بعد از استعفا انجام داد، بیان کرد: این‌ها از نظر من افشاگری نیست، بیان ضعف های درونی خودشان است. اگر موفقیتی حاصل نشده او باید توضیح بدهد. وقتی در زمان خودش هیچ موضوعی را نتوانسته حل کند،‌ مشخص است خودش ضعف دارد. او اگر توان حل مشکلات را نداشت، باید همان زمان کنار می‌کشید. به همین خاطر من اسم این حرف‌ها را افشاگری نمی‌گذارم، این‌ها رسواگری است.


اولیایی همچنین گفت:‌ نگرانی هواداران استقلال کاملا به حق است. مشکل کنونی ما افتخاری و افشارزاده و فتحی نیست. مشکل بی‌ارادگی مسئولان بالادست برای تعیین تکلیف ورزش حرفه‌ای است. همه می‌دانند که فضای سیاسی بدجوری یقه ورزش را گرفته است. همه می‌دانند وزارتخانه نباید تیمداری کند اما آقای فتحی که از دوستان قدیمی‌ام هم است، می‌گوید با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست باشگاه کارش را شروع کرده است. اصلا سرپرست باشگاه وظایفش چیست و در کجا چنین حکمی تعریف شده است. ما پایه‌ها را غلط می‌گذاریم و می‌خواهیم نتیجه درست بگیریم. صورت مساله را پاک می‌کنیم تا شاید اتفاق مثبتی رخ بدهد.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مشکلات گریبان استقلال را در لیگ هجدهم می‌گیرد، تاکید کرد: باشگاه استقلال بیش از 70 سال قدمت دارد و مراحل سخت‌تر از این را هم طی کرده است. این باشگاه قبل و بعد از انقلاب قهرمان پهناورترین قاره جهان شده است. پس اتفاق خاصی برای تیم نمی‌افتد اما باید افسوس خورد به حال آن علاقه‌مندی که دلش را به این تیم و ورزش خوش کرده است. هوادارانی که ناملایمات موجود درجامعه را تحمل می‌کنند تا به فوتبال برسند و با برد تیم محبوب شان خوشحال باشند. ما حتی عرضه نداریم شادی این هواداران را تضمین کنیم.


اولیایی در پایان افزود: متاسفانه نمایندگان مجلس برای اینکه بتواننددر امور ورزش دخالت کنند ورزش را به وزارتخانه تبدیل کردند. بعد قانون اختصاص یک درصد از پول‌های دولتی به ورزش را مصوب کردند. نکته جالب اینکه از یک طرف دیگر می‌گویند برای ورزش حرفه‌ای هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود. یعنی با دست ورزش را عقب می‌دهند و با پا جلو می‌کشند! وقتی این اتفاقات می‌افتند، می‌فهمیم از کجا آب ها گل‌آلود می‌شود.

دیدگاه‌ها