کد خبر : 1541823 | 07 مرداد 1397 ساعت 13:09 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

حمله‌ی بسیار تند بوبیچ علیه مسوت اوزیل

فردی بوبیچ : اوزیل فقط یک هدف داشت؛ تحریک

فردی بوبیچ، ملی‌پوش سابق تیم ملی آلمان و مدیر ورزشی آینتراخت فرانکفورت، شیوه‌ی استعفای مسوت اوزیل از تیم ملی آلمان را مورد انتقاد قرار داده و اقدام او را بزدلانه خوانده.

فردی بوبیچ : اوزیل فقط یک هدف داشت؛ تحریک

به گزارش ورزش سه، بوبیچ در گفتگو با روزنامه‌ی بیلد انتقادهای اوزیل به خصوص انتقاد او از فدراسیون فوتبال آلمان را غیر قابل تحمل خواند و گفت:" همه را با یک چوب راندن و اتهام نژادپرستی به همه وارد کردن، با واقعیت هیچ سنخیتی ندارد".


بوبیچ گفت:" اوزیل در تمام این مدت هیچوقت ثابت نکرد که بازیکنی در خدمت تیم است. او می‌توانست در مورد مشکلات خود مصاحبه کند، مثلاً مصاحبه‌ی زنده‌ی تلویزیونی. ما فوتبالیست‌ها به یک قاعده پایبندیم و می‌‌گوییم اگر مشکلی داری مرد باش، بایست و حرفت را رو در رو بزن. ولی او ترجیح داد در شبکه‌های اجتماعی بیانیه صادر کند. من به عنوان بازیکن تیم ملی آلمان حاضر نبودم چنین کاری بکنم. به نظر من، مشکل از مشاورینی آب می‌خورد که این مشاوره‌ی بد را به او داده‌اند".


بوبیچ معتقد است عکس جنجالی اوزیل با رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان که آغازگر جنجال‌ها بود از آغاز اشتباه بوده. بوبیچ گفت:" اگر یک فوتبالیست هیجده نوزده ساله چنین کاری می‌کرد به اعتقاد من می‌شد از کارش چشم‌پوشی کرد. ولی فوتبالیست 29ساله‌ای که این همه سال در بالاترین سطح فوتبال حرفه‌ای بازی کرده و قهرمان جهان شده باید بداند که اقداماتش چه تبعاتی در پی خواهد داشت".


بوبیچ در گفتگو با بیلد آم زونتاگ، ویژه‌نامه‌ی یکشنبه‌های روزنامه‌ی بیلد آلمان گفت:" اگر اوزیل این را نمی‌داند یا خیلی ساده است، که بعید می‌دانم اینطور باشد، یا دانسته و با محاسبات قبلی دست به این کار زده و هدفش تحریک بوده. من البته می‌فهمم که در سینه‌ی او دو قلب می‌تپد ولی فوتبالیستی در حد او باید بداند که به هر حال مسئولیت بزرگی دارد".


مدیر ورزشی آینتراخت فرانکفورت که تیمش فصل پیش جام حذفی آلمان را فتح کرده گفت:" اوزیل حالا باید به این فکر کند که آیا کاری که کرده به نفعش بوده یا نه. شکی نیست که او حالا در ترکیه می‌تواند ادعای قهرمانی کند و همه تشویقش می‌کنند ولی واقعیت این است که کار او در نهایت هیچ دستاوردی به جز فاصله انداختن بین آلمانی‌ها و ترک‌تباران ساکن آلمان نداشت. به نظر من این کار او به نفع آلمانی‌های ترک‌تبار نبوده و در واقع در حق آنها بی‌انصافی بوده. البته شکی نیست که او می‌تواند انتقاد کند ولی در عین حال باید جنبه‌ی مورد انتقاد قرار گرفتن را هم داشته باشد".

 

بوبیچ که خود در اسلوونی به دنیا آمده می‌گوید او هم در فدراسیون‌ فوتبال آلمان ضعف‌ها و ناکامی‌های بزرگی می‌بیند. بوبیچ در مصاحبه با بیلد گفت:" رئیس فدراسیون گریندل باید با ماجرای اوزیل به شکل دیگری رفتار می‌کرد. او باید در داخل فدراسیون همه را حول یک موضع قاطع متحد کرده و بعد در ملاءعام روی یک نظر مشخص و صریح می‌ایستاد و عقب‌نشینی نمی‌کرد. او می‌توانست از این فرصت استفاده کرده و موقعیت خود را مستحکم کند ولی فرصت را از دست داد".

دیدگاه‌ها