کد خبر : 1541893 | 07 مرداد 1397 ساعت 19:08 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

دستور صرفه‌جویی شامل لیگ برتری‌ها نمی‌شود

توضیح مهم در رابطه با تیم‌های نفتی

رییس تربیت بدنی وزارت نفت کاهش بودجه تیم‌های دولتی را مربوط به ورزش قهرمانی دانست و اعلام کرد سه تیم نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان و پارس جم به صورت خصوصی اداره شده و ارتباطی با وزارت نفت ندارند.

توضیح مهم در رابطه با تیم‌های نفتی 

به گزارش "ورزش‌سه"، چندی پیش وزارت نفت در ابلاغیه جدید خود خبر کاهش بودجه تیم‌های تحت این وزارتخانه را مطرح کرد و سه تیم نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم را تحت فشار خود گذاشت و به گونه‌ای وضعیت آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.


در همین راستا صحبتی با مهندس شاه کرمی، رییس تربیت بدنی وزارت نفت انجام دادیم تا از صحت و سقم این موضوع مطرح شده، با خبر شویم. وی در رابطه با صحبت‌های موجود در رسانه‌ها گفت: فکر می‌کنم سوتفاهمی برای اهالی رسانه به وجود آمده است. این بخشنامه برای کل وزارت نفت و ورزش قهرمانی است. تنها در ورزش قهرمانی که شامل تیم‌های لیگ دسته اول و دوم، بسکتبال، والیبال، واترپلو و ... است این بخشنامه اجرا می‌شود و سه تیم نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم اصلا به ما ربطی ندارند. به دلیل اینکه آن‌ها از بخش خصوصی ارتزاق می‌کنند و وابستگی به بودجه دولتی و وزارت نفت ندارند.


وی در ادامه تصریح کرد: وزیر نفت در راستای سیاست دولت این بخشنامه را به کل وزارتخانه ارسال کرده و به دنبال کاهش هزینه‌های سازمان خود است. در حال حاضر هم بودجه تیم‌های عضو ورزش قهرمانی کم شده است. هم اکنون ما در فوتبال نفت و گاز گچساران و نفت آقاجاری در لیگ دسته دوم را داریم و دیگر تیم‌های ما به رشته‌های دیگر مربوط می‌شود.


شاه‌کرمی در ادامه وضعیت باشگاه نفت تهران را نامشخص دانست و گفت: نفت تهران قبلا واگذار شده و آخرین مالک آن آقای فردوسی بوده است. این تیم چون در کش و قوس نقل و انتقالاتی بوده و آخرین مکاتباتش در همین راستا بوده است دیگر تحت نظر وزارت نفت قرار نمی‌گیرد. بعد از سقوط این تیم به دسته اول برخی از مسئولین با ما ارتباط برقرار گرفتند و خواهان مالکیت دوباره وزارتخانه بر این تیم شدند. اما سیاست وزارت نفت بدلیل عدم وجود مسئولیت اجتماعی در تهران عدم سرمایه‌گذاری در بخش فوتبال در تهران می باشد.

دیدگاه‌ها