کد خبر : 1542508 | 10 مرداد 1397 ساعت 16:46 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

تیم امید آماده برای دو چالش بزرگ

امیدوار به آسیا؛ هدف المپیک

تیم ملی امید ایران دو تورنمنت مهم پیش رو دارد تا بتواند علاوه بر موفقیت در بازی های آسیایی بعد از چهاردهه ایران را در المپیک صاحب سهمیه فوتبال کند.

امیدوار به آسیا؛ هدف المپیک

به گزارش" ورزش سه" بعد از جام جهانی 2018 و با پایان یافتن این مسابقات حالا تمام توجه به تیم ملی امید است. تیمی که این بار یک مربی سرشناس و مجرب به نام زلاتکو کرانچار آن را هدایت می کند که علاوه بر اعتبار و تجربه بین المللی بالایش فوتبال ایران را نیز به واسطه سال ها حضور می شناسد. تیم امید ایران این بار حمید استیلی را که زمانی کاپیتان تیم ملی ایران بوده است را به عنوان مدیر بالای سر خود دارد و به نظر این بار شرایط بیش از هرزمان دیگری برای شکستن طلسم های پیش روی فوتبال ایران مهیا است.


رضایت حائز اهمیت
برخلاف ادوار قبل این بار سرمربی تیم ملی از میزان حمایت و سطح امکانات تیم امید ابراز رضایت می کند. کرانچار که یک مربی با تجربه و بادانش است تیم جوان زیر 21 ساله های ایران را به اندونزی می برد تا المپیک آسیایی پله ای برای رسیدن به المپیک تابستانی در توکیو باشد. او در آخرین مصاحبه اش که بعد از اردوی تدارکاتی در عراق و در بازگشت به ایران انجام داد از شرایط تیم راضی بود و گفت:«خوشبختانه حمایت های خوبی از تیم ملی فوتبال امید صورت گرفته است و این حمایتها واقعا روحیه تیم امید را بالا برده است . وزیر ورزش و جوانان ، کمیته ملی المپیک و همچنین رسانه ها و مردم پشتیبان تیم ما هستند و این حمایت ها ما را برای رسیدن به المپیک امیدوار کرده است .»


این حرف های کرانچار از آنجایی امیدوار کننده است که معمولا در دوره های قبل همواره شاهد نارضایتی کادرفنی تیم ملی از کمبود توجه و امکانات بودیم اما کرانچار از شرایط تیم راضی است و این می تواند باعث امیدواری شود. او همچنین گفت:« تمرینات خوب ، اردوهای مثمر ثمر و بازی های  سودمندی را برگزار کردیم ؛ نسل خیلی خوب و با استعدادی داریم  که برای موفقیت جاه طلب هستند و هدف أصلی هم المپیک است و به بازی های آسیایی نیز با هدف المپیکی شدن نگاه می کنیم .از بازیکنان راضی هستم اگر با سطح خوبی هم که در بازی مقابل عراق نشان دادند قطعا در بازی های آسیایی نیز می توانند موفق طاهر شوند.»


نکته ای که می توان درباره دو بازی تدارکاتی تیم امید در عراق به آن ها اشاره کرد این است که تیم زیر بیست و یک ساله های ایران بعد از اینکه به زیر 23 ساله های عراق در بازی اول باخت در بازی دوم توانست با رفع نقاط ضعفش به پیروزی برسد. این برد همانطور که گفته شد در حالی به دست آمد که عراقی ها از نظر سنی بزرگتر از بازیکنان ایران بودند.

 


20 بازیکن لیگ برتری
این درست است که کرانچار تیم زیر 21 ساله های ایران را به بازی های آسیایی اندونزی می برد و شاید همین باعث شود که در رقابت با تیم های زیر 23 سال در این بازی ها شرایط سخت شود اما این بازیکنان می توانند اسکلت اصلی تیم ملی امید را برای رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو تشکیل بدهند. با این حال همین تیمی که کرانچار به جاکارتا خواهد بود نیز یک تیم کم تجربه نیست و هر 20 بازیکن آن در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می کنند. شهاب عادلی و مهدی امینی دو دروازه بان تیم امید در تیم های سپاهان و پیکان حضور دارند، در خط دفاع محمد مسلمی پور(تراکتورسازی)، شاهین عباسیان (پرسپولیس)، عارف آقاسی (فولاد خوزستان)، ابوالفضل رزاق پور(پیکان)، علیرضا آرتا (مس کرمان)، مهدی رحیمی (سپاهان) و در خط هافبک سینا زامهران ،محمد آقاجانپور (پدیده)، محمد سلطانی مهر ( سایپا)، احمدرضا احمدوند و مهدی قائدی( استقلال)، محمد خدابنده لو، امیر روستایی (پیکان) و محمدرضا آزادی مهاجم(تراکتورسازی)، رضا جبیره (صنعت نفت آبادان)، محمد امین اسدی ( پرسپولیس) مهدی مهدیخانی ( پدیده) یونس دلفی (استقلال خوزستان) همه در تیم های مطرح فوتبال ایران بازی می کنند و همانطور که مجید جلالی مربی تیم پیکان گفته است اکثر این بازیکنان با توجه به جوانگرایی لیگ برتر در تیمهایشان بازی می کنند.


هماهنگی بازی های آسیایی می تواند باعث شود تیم امید ایران به هماهنگی بالایی برسد و آنچه امروز به عنوان بزرگترین مشکل این تیم مطرح است اینکه بازیکنان تیم هنوز به هماهنگی لازم نرسیده اند. رضا شاهرودی مربی این تیم و دستیار کرانچار در این رابطه گفته است:« چیزی که برایمان بسیار اهمیت دارد هماهنگی بازیکنان است. برخی از باشگاهها آنطور که باید از تیم ملی حمایت نکردند اما در اردوی دوم خوشبختانه با تعاملی که صورت گرفت، تمامی بازیکنان را در اختیار داشتیم.» او افزود:«از نظر تاکتیکی در بازی دوم به اهداف خود رسیدیم. هر چقدر بازی دوستانه برگزار شود به نفع بازیکنان است . بازی با چین را پیش رو داریم که امیدوارم ملی پوشان در این بازی نیز به هماهنگی برسند تا در جاکارتا نتایج خوبی بگیریم.» مرتضی محصص کارشناس فوتبال و رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال در این رابطه گفت:« یکی از عوامل مهم در حین  مسابقه ارتباط غیر کلامی است که بازیکنان در حقیقت فکر و تصمیم همدیگر را از قبل پیش بینی می کنند که این موضوع یکی از نکاتی است که کادر فنی برای ملی پوشان در نظر گرفته و تمرکز خوبی بر روی آن دارد.مهمترین مساله  از تمام این مسائل درک متقابل بازیکنان در بین خطوط مختلف در زمین است. باید هماهنگی در دفاع و حمله در بین بازیکنان ایجاد شود.معتقدم این تیم می تواند در اندونزی موفق شود. تعاملی که کادر فنی با بازیکنان دارد یکی از نقاط مثبت ملی پوشان و مخصوصا سرمربی تیم است. بدون شک اردوی چین نیز می تواند به تیم ملی امید کمک کند تا این تیم آمادگی بالاتری را کسب و در مسابقات پیش رو ظاهر شود.»

دیدگاه‌ها