کد خبر : 1545618 | 23 مرداد 1397 ساعت 15:05 | 238K بازدید | 1 دیدگاه

همان بهتر که رونالدو رفت؟

مثلث BBA و پنج مزیت جدایی رونالدو از رئال

با جدایی رونالدو، حالا دیگر مثلث مخوف BBC در رئال مادرید، وجود خارجی ندارد اما یک مثلث جدید و شاید بهتر ظهور کرده است.

مثلث BBA و پنج مزیت جدایی رونالدو از رئال

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، وقتی لوپتگی در رئال جانشین زیدان شد، شاید تصور نمی کرد که مهمترین ستاره خود یعنی رونالدو را از دست بدهد اما چند هفته بعد این اتفاق رخ داد و سرمربی جدید، حالا تیمی حداقل روی کاغذ تضعیف شده نسبت به سال های گذشته را تحویل گرفته است. هیچ مهاجمی هم به جای رونالدو جذب نشده و البته در بازار، ستاره ای هم در حد و اندازه های او وجود ندارد.

 

 

1185915

 

 

رئال تا به اینجا 4 بازی تدارکاتی برگزار کرده و شاهد ظهور مثلث جدید BBA متشکل از بیل، بنزما و آسنسیو بوده ایم. مثلثی که جواب داده و هنوز غیبت رونالدو در رئال محسوس نشده است.

شاید بتوان ادعا کرد که جدایی رونالدو، حتی مزیت هایی نیز برای رئال داشته است. مزیت هایی که باید در تفاوت بین دو مثلث BBC و BBA جستجو کرد.

 

 

1327109

 

 

مسئولیت پذیری: تا رونالدو در رئال حضور داشت، مسئول اول گلزنی تیم، خود او بود. بیل و بنزما معمولا نقش سایه را ایفا می کردند و این مساله اغلب به ضررشان نیز تمام می شد. در رئال همه چیز به رونالدو ختم می شد اما حالا همه مهاجمان، مسئولیت پذیری بیشتری خواهند داشت و باید خودی نشان دهند.

 

شرایط مساعد برای چهره شدن: بدون رونالدو حالا همه فرصت درخشیدن و چهره شدن را دارند. به نوعی حالا مهاجمان رئال از قید و بند نام رونالدو رها شده اند و فرصت بیشتری برای عرض اندام خواهند داشت. می توان گفت که حالا فضا برای همه وجود دارد و دیگر نام بزرگ رونالدو، مانعی برای هیچکس نیست.

 

 

1324789

 

 

توازن بیشتر برای رئال: بدون رونالدو و با حضور آسنسیو، حالا رئال از مترهای اول دروازه حریف، کار دفاع را شروع خواهد کرد. دوندگی بیشتر آسنسیو و حضور فعال ترش در کارهای دفاعی، باعث افزایش قدرت دفاعی رئال و توازن بیشتر در تیم خواهد شد. رونالدو جز در برخی بازی های مهم، معمولا نقشی در کارهای دفاعی برعهده نمی گرفت.

 

تنوع استراتژی مربی: با حضور رونالدو، مسئولیت نواختن تمام پنالتی ها و ضربات آزاد بر عهده خودش بود. حالا لوپتگی فرصت طرح ریزی استراتژی های دیگری را نیز دارد. حالا دیگر حدس زدن زننده ضربات آزاد در رئال کار ساده ای نیست و حتی در ضربات ایستگاهی نیز فرصت برای طرح های متنوع تر وجود دارد.

 

منابع جایگزین بیشتر: کریستیانو در رئال بدون جانشین بود و تعویض کردن او نیز جرات زیادی می خواست. حتی زیدان در دو سال گذشته نیز پس از گفت و گو های بسیار، توانست رونالدو را به استراحت بیشتر متقاعد کند. حال بدون رونالدو، لوپتگی صاحب بهترین موقعیت برای تغییرات تاکتیکی بیشتر و همچنین تغییر نفرات خط حمله در طول فصل شده است.

 

دیدگاه‌ها