کد خبر : 1545785 | 24 مرداد 1397 ساعت 11:22 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

تعداد داوران را در لیگ کم کردیم

ادعای سخنگوی داوران: بهتر ازپارسالیم

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است با توجه به اقدامات صورت گرفته و تدابیر این کمیته سطح داوری مسابقات لیگ برتر در این فصل بالاتر از سال های گذشته خواهد بود.

ادعای سخنگوی داوران: بهتر ازپارسالیم

به گزارش" ورزش سه" رضا غیاثی  سخنگوی کمیته داوران در گفت و گو با سایت فدراسیون فوتبال درباره سطح داوری ها در لیگ امسال گفت: «امسال نسبت به همه سال های گذشته اقداماتی انجام شده و تدابیری اندیشیده شده که در نهایت باید منجر با بالا رفتن سطح قضاوت های داوران در لیگ برتر و همچنین کاهش اشتباهات شود. به عقیده من اگر داوران ما از این فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنند می توانیم شاهد فصل خوبی برای داوری فوتبال ایران باشیم.»


سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: «جلسات متعدد کمیته داوران با حضور دبیرکل محترم فدراسیون  به خوبی برگزار شد و ایشان از نزدیک شاهد کلیه وقایع و رویدادها بودند.ما ابتدا در این جلسات پیرامون تعداد داوران به نتیجه خوبی رسیدیم. با توجه به اینکه در لیگ حرفه ای مثل بوندسلیگای آلمان که با 18 تیم برگزار می شود و در هر هفته 9 مسابقه دارد مجموعا تنها 20 داور حضور دارند به این نتیجه رسیدیم که افزایش کمی تعداد داوران در بالا رفتن کیفیت داوری تاثیر مثبت نخواهد شد. لذا با وجود برگزاری 8 مسابقه در هر هفته تصمیم گرفته شد مجموعا 24 داور قضاوت مسابقات لیگ برتر را بر عهده داشته باشند. محدودیت این تعداد داور در طول رقابت ها باعث بالا رفتن کیفیت قضاوت ها می شود چرا که اگر قرار باشد داوران بازی های کمی را در طول فصل قضاوت کنند اولا موضوع داوری به شغل و حرفه ای ثابت آنها مبدل نمی شود و ثانیا سطح داوری آنها بالا نرفته و از سوی دیگر اشتباهاتشان کاهش پیدا نمی کند. لذا بر اساس این تصمیم تعداد داوران کمتر و محدودتر شده و انتظار ما این است که خروجی و عملکرد هم بهتر و بالاتر از همیشه باشد. »


غیاثی در ادامه اظهار داشت: «مسئله دیگر انتخاب داور چهارم در مسابقات بود. در گذشته شاهد بودیم بعضی مواقع داورانی به عنوان داور چهارم انتخاب می شدند که در صورت وقوع یک حادثه و ضرورت حضور در زمین به عنوان داور وسط کیفیت و توان لازم را نداشتند اما در این دوره چینش داوران به نحوی است که یک داور وسط با تجربه و توانمند به عنوان داور چهارم در مسابقه دیگری حضور دارد و در صورتی که لازم باشد از توانایی کامل برای قضاوت برخوردار است.»


پیشکسوت با سابقه داوری کشور در باره دوره داوری برگزار شده پیش از آغاز فصل نیز گفت: «ما این دوره را با بالاترین کیفیت ممکن و با حضور مدرس باتجربه و صاحب نامی مثل آقای ایوانوف که به عنوان ناظر و مدرس در جام جهانی حضور داشتند و به صورت مستقیم از این مسابقات به ایران آمدند ، برگزار کردیم. سطح کلاس و درس ها بسیار بالا و قابل توجه بود به طوری که آخرین تغییرات در قوانین تدریس شد. همچنین این دوره را در مجموعه زیباکنار سازمان صدا و سیما برگزار کردیم که از نظر میزبانی و رفاهی هم فوق العاده بود. من معتقدم داوران ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند و پس از برگزاری چنین دوره موفقی همچنین با توجه به توجه ویژه ای که در کمیته داوران نسبت به موضوع انتخاب داوران صورت گرفته و تلاش شده فرصت بیشتری برای قضاوت در طول فصل داشته باشند شاهد بهترین قضاوت های ممکن باشیم.»


غیاثی در پایان گفت: «به عقیده من قضاوت 3 هفته ابتدایی بازی های لیگ نسبت به 3 هفته مشابه در سال های قبل بهتر بوده  است.امیدوارم‌  روند موجود هفته به هفته بهتر شود.»

دیدگاه‌ها