کد خبر : 1545820 | 24 مرداد 1397 ساعت 12:36 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

اتحاد برای بهبود فضای فوتبال؛

موفقیت کمپین نه به خشونت در ورزشگاه ها

کمپین نه به خشونت در استادیوم ها یکی دو روز است که کار خود را برای تلطیف فضای ملتهب سکوها در فوتبال ایران آغاز کرده و با استقبال اهالی فوتبال به شکل گسترده تری کار خود را ادامه خواهد داد.

موفقیت کمپین نه به خشونت در ورزشگاه ها

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه اتفاقات ناگواری در طول هفته های اخیر در ورزشگاه های ایران رخ داد و مسابقات فوتبال با حاشیه هایی تلخ و بعضا فراتر از متن همراه شد، ورزش سه اقدام به تشکیل کمپینی کرد که دغدغه فرونشاندن آتش خشونت در ورزشگاه ها و کمتر کردن رفتارهای پرخاشگرانه توسط تماشاگران را داشت.

 

نکته قابل ذکر در خصوص کمپین نه به خشونت در استادیوم ها این است که کمپین تعلق به سایت ورزش سه ندارد و تمام افرادی که به هر نحوی و با هر عنوانی از هوادار و بازیکن تا مربی و مدیر با فوتبال درگیر هستند، می توانند پرچم مبارزه با خشونت و فحاشی در ورزشگاه ها را به دست بگیرند و این حرکت فرهنگی را حتی یک قدم رو به جلو ببرند.
 


از همان ابتدای شکل گیری این حرکت جمعی، اهالی فوتبال برای پیوستن به آن همت به خرج دادند و عزم خود را برای اینکه جوی آرام و مناسب در استادیوم ها حاکم شود، نشان دادند.

 

نمونه هایی از این همراهی تحسین برانگیز فوتبالی ها را در مصاحبه های ویژه سرخابی ها از جمله سید مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، امید عالیشاه، شجاع خلیل زاده و چند بازیکن مطرح دیگر می توان یافت.

 

همچنین وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ که سرمربیان دو تیم پرطرفدار پایتخت هستند و در این هفته ها به نوعی به شکل مستقیم با بحث بی اخلاقی در سکوها در ارتباط بوده اند، اعلام کردند که به این کمپین پیوسته اند و از اقدام جمعی ضد خشونت در ورزشگاه ها حمایت می کنند.


امیر قلعه نویی سرمربی دیگر تیم پرطرفدار لیگ هم با انتشار عکس مربوط به این کمپین، حمایت خود را از این حرکت اعلام کرد.

 

1327321


مجید جلالی سرمربی و محمود شیعی مدیرعامل پیکان هم در پیام هایی با این حرکت اظهار همراهی و موافقت کردند.

 

در کنار این افراد، بازیکنانی مثل مرتضی تبریزی، ساسان انصاری و محمد نوری هم با انتشار عکس مربوطه همراهی خود را با کمپین اعلام کردند. حرکت جمعی بازیکنان سپاهان و پارس جنوبی در قرار دادن عکس کمپین در صفحات مجازی و پیام های بازیکنان پیکان، تصمیم این باشگاه ها برای مقابله با خشونت در استادیوم ها را به خوبی نمایان کرد.

 

اما تنها اهالی فوتبال نبودند که از کمپین نه به خشونت در استادیوم ها حمایت کردند. امیر مهدی ژوله، نویسنده و طنزپرداز کشورمان به همراه پژمان جمشیدی که هم فوتبال و هم هنر را تجربه کرده، در صفحات مجازی خود ضمن ابراز ناراحتی از فضای ملتهب سکوهای ورزشگاه ها، از مردم خواستند بیشتر از گذشته اصول اخلاقی را در مکان های ورزشی رعایت کنند.

 

این کمپین تازه در ابتدای راه است و رسانه ها و سایت های مختلف به آن اضافه خواهند شد. همچنین بازیکنان، مربیان و سایر اهالی فوتبال هم رفته رفته با کمک به این حرکت جمعی دین خود را برای ایجاد آرامش هرچه بیشتر در ورزشگاه های کشور ادا خواهند کرد. مطمئنا کمپین نه به خشونت در استادیوم ها با همت جمعی به کار خود ادامه می دهد تا زمانی که کاهش تنش و خشونت در ورزشگاه ها حس شود.

دیدگاه‌ها