کد خبر : 1547707 | 31 مرداد 1397 ساعت 13:22 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

روسونری دوباره تاج می گذارد؟

خوش بینی مبهم میلانی: نقطه سر سطر

حمیدرضا صدر به میلان در فصل نو پرداخته، به خانه تکانی دوباره روسونری...

خوش بینی مبهم میلانی: نقطه سر سطر

تابستان 2018 برای میلانی ها یادآور تابستان 2017 شده. آنها پارسال هم دست به جیب برده و با نوعی خانه تکانی خوش بینانه روانه سکوها شده بودند. یک سال سپری شده و آنها همان جایی ایستاده اند که سال پیش ایستاده بودند. با همان دست به جیب بردن ها، همان خانه تکانی ها و همان خوش بینی مبهم میلانی. با مربی که کسی نمی داند نزد باشگاه از چه مرتبت و پشتیبانی برخوردار است.


ناتوانی مالک چینی میلان در پرداخت بدهی ها، شرکت آمریکایی الیوت منیجمنت کورپوریشن یکی از آن شرکت های صندوق های پوششی، را همه کاره باشگاه کرد. چیزی که در فوتبال اروپا برای باشگاه های بزرگ چندان متداول نبوده. این شرکت ها نوعی شرکت مدیریتی با ساختار مختلط مثل صندوق های بازنشستگی یا صندوق های ایجاد شده توسط میلیونرها هستند که در طیف های گوناگونی سرمایه گذاری می کنند و سرمایه گذاران می توانند در فاصله های زمانی پولی را سرمایه گذاری کرده یا برداشت کنند. اما همین شرکت کار بزرگی کرد و توانست یوفا را متقاعد کند به میلان اجازه دهد فارغ از محدودیت های "قانون بازی مالی جوانمردانه" دست به جیب ببرد و از آن مهم تر جایش در لیگ اروپا را حفظ کند. لیگی که امسال با حضور چلسی، آرسنال، مارسی، لاتزیو، بتیس و اینتراخت ترکیب جذابی گرفته.

 


مدیران جدید میلان در تابستان به تغییر از بالا به پایین دست زدند. لئوناردو برزیلی که چهارده سال را به عنوان بازیکن، مربی و مدیر در میلان سپری کرده به عنوان مدیر ورزشی باشگاه جای ماسیمیلیانو میرابلی معرفی کردند و پائولو مالدینی اسطوره روسونری دعوت به کار شد. در عین حال جنارو گاتوزو که در پاییز 2017 جای مونته لا را روی نیمکت گرفته بود کنار گذاشته نشد و زمزمه ورود آنتونیو کونته مردود خوانده شد.


ولی چرا خوش بینی مبهم از نوع میلانی؟... مگر میلان فصل پیش را با دویست میلیون یورو ریخت و پاش آغاز نکرده بود؟ مگر درماندگی مونته لا در دستیابی به ترکیب اصلی اش با شکست های بزرگ و گره نخورد؟ با شکست هایی شامل شکست 1-4 از لاتزیو، 2-0 از رم، 2-3 از اینتر، 2-0 از یووه، 1-2 از ناپولی... میلان طی چهارده دیدار اول فصل فقط شش بار پیروز شد و وقتی باشگاه چاره ای جز اخراج مونته لا در آخر نوامبر نداشت، آسیمه سر به گاتوزو روی آورد به گزینه ای نامتعارف، خیلی نامتعارف. " Rino " - لقب گاتوزو - با سیزده سال پوشیدن آن پیراهن هفتمین میلانی در زمینه بیشترین تعداد بازی بود، از تیره بازیکنان جنگجوی اهل درگیری، ولی در کارنامه مربیگری چهار ساله اش در سیون، پالرمو، کرت و پیزا متوسط هفتاد درصد شکست برجسته تر از افتخارات دوران بازیکنی اش بودند.


اگر پارسال ورود لئوناردو بونوچی انتقال جنجالی سری آ بشمار می رفت، این فصل با بازگشت بونوچی به یووه، انتقال هیگواین از تورین به میلان انتقال غیر منتظره خوانده شده. تصور می کردیم هیگواین به دنبال موریتزیو ساری راهی چلسی شود، ولی سن سیرو را برگزید، نه استمفورد بریج را. میلانی ها امیدوارند هیگواین سی ساله با درخشش در ایتالیا - صد و یازده گل در صد و هفتاد و هفت بازی - را ادامه دهد و گره کور خط حمله را باز کند. در فصل پیش آندره سیلوا فقط ده گل در چهل دیدار زد و این فصل به سویا پیوست، و نیکولا کالینیچ شش گل در چهل و یک دیدار. بهترین گلزن میلان، پاتریک کوتورنه جوان بود که هجده گل در چهل و شش دیدار زد.


میلان می تواند به جوانی اش ببالد. بازیکنان روسونری در مرز پرواز و درجا زدن به دلیل بی تجربگی بسر می برند و میلانی ها امیدوارند زمان شکوفایی پسران شان فرا رسیده باشد. مدافعان روسونری را آینده دفاع تیم ملی خوانده اند: جیانلوییجی دوناروما 19 ساله، آلسیو رومانلی 23 ساله، ماتیا کالدرا 24 ساله تازه وارد که جای بونوچی را گرفته، داویده کالابریا 21 ساله و آندره آ کونتی 24 ساله. مرد خستگی ناپذیر میلان در خط میانی فرانک کسی، پسر 21 ساله ساحل عاجی در فصل پیش پنجاه و چهار بار به میدان رفت. آلن هلیلوویچ کروات 22 ساله تازه وارد می تواند در میانه میدان بار سنگین را از دوش های سوسو مرد میانی تهاجمی و هاکان چالهان اوغلو دفاعی بردارد. فایبو بورینی چند منظوره می تواند هم به خط حمله بپیوندد و هم به دفاع روی آورد.


ولی رینو چی؟ گاتوزو را با شور و جان سختی می شناسیم. او میان مربیان سری آ در صف شطرنج بازهای تاکتیکی جایی ندارد و در مصاف با گاسپرینی در آتالانتا، پیولی در فیورنتینا، اسپالتی در اینتر، دی فرانچسکو در رم، جیامپائولو در سامپدوریا و ماتزاری در تورینو یکی از مربیان خام طبع بشمار می رود. کنار گذاشتن دفاع سه نفره مونته لا و روی آوردن او به دفاع چهار نفره پس از کسب چند نتیجه دلسرد کننده میلان را در انتهای در رتبه ششم قرار داد و نیمکت را برایش حفظ کرد. با این وصف هرچند لئوناردو از ابقای او سخن گفته، ولی جمله هایش در باره رینو به همان ابهام میلانی دامن زده "... گاتوزو به سرعت در حال بدل شده به یک مربی است. او یک میلانی است و ما با او شروع می کنیم. پیش از این در یک پازل بسرمی بردیم و باید ببینیم چگونه و چطور کنار هم جلو خواهیم رفت".

دیدگاه‌ها