کد خبر : 1548648 | 03 شهریور 1397 ساعت 13:54 | 28K بازدید | 0 دیدگاه

باورمان از ایران بیشتر بود

ستاره تاتنهام از برد مقابل ایران می گوید

سون هیونگ مین فوتبالیست تیم المپیک کره گفت دلیل رسیدن او و هم‌تیمی‌هایش به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی این بوده که نسبت به ایران باور بیشتری به خود داشته‌اند.

ستاره تاتنهام از برد مقابل ایران می گوید 

به گزارش ورزش سه، هیونگ مین حالا یک قدم به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی و معاف شدن از خدمت سربازی در کشورش نزدیک‌تر شده است. در بازی ایران و کره که در شهر جیکارانگ در نزدیکی جاکارتا برگزار شد، بعد از یک بازی فیزیکی و درگیرانه در نهایت کره‌ای‌ها که مدافع عنوان قهرمانی هستند با کاپیتانی سون هیونگ مین با نتیجه‌ی 2-0 بر ایران پیروز شده و به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی راه یافتند. 

 

سون 26ساله که به عنوان مهاجم در باشگاه تاتنهام بازی می‌کند تنها در صورتی می‌تواند از خدمت 21ماهه‌ی سربازی در کشورش معاف شود که مدال طلای بازی‌های آسیایی را بدست آورد. سون که در بین فوتبالیست‌های آسیایی رکورددار تعداد گلهای زده در لیگ برتر انگلیس است اعتراف کرد که تیم کره در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی در مقابل ایران تحت فشار قرار گرفته. سون گفت:" ایران هم تیم قوی‌ای بود. ولی مهم قدرت روحی- روانی است. ما تحت فشار بودیم ولی به نظر من، نسبت به ایرانی‌ها بیشتر به خودمان باور داشتیم". 

 

با وجود بازی پر فراز و نشیب ایران و کره، ستاره‌ی کره‌ای که در جاکارتا هواداران بسیاری دارد در جریان بازی چندان به چشم نیامد. او در نیمه‌ی دوم به سمت چپ متمایل شد و تا حدودی نقش وینگر را به عهده گرفت اما این تغییر تاکتیکی نتیجه‌ای برای کره نداشت. 


سون برای شرکت در بازی‌های آسیایی از باشگاهش تاتنهام جدا شده است. سون روز دوشنبه در آخرین بازی گروهی کره در مقابل قرقیزستان تنها گل بازی را به ثمر رساند تا کره بتواند از مرحله‌ی گروهی صعود کند. 

 

سون در این باره گفت:" قبلاً هم گفته‌ام که از اینکه نمی‌توانم در بازی‌های تاتنهام شرکت کنم خیلی ناراحتم ولی این تورنمنت برای من اهمیت خیلی زیادی دارد، به خاطر کشورم. من از بازی برای تاتنهام لذت می‌برم و از بازی کردن برای کشورم هم همینطور. این دو با هم تفاوتی ندارند. من  هر بار که به عنوان بازیکن به زمین می‌روم با تمام قوا تلاش می‌کنم". 

 

کره‌ی جنوبی در گروه خود بعد از شکست شگفت‌انگیز در مقابل مالزی مقام دوم را بدست آورد و ایران با توجه به کسب مقام اول گروهش، در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی در مقابل کره‌ی جنوبی قرار گرفت. 


حریف بعدی کره، ازبکستان که در بازی مرحله‌ی قبلی به راحتی و با نتیجه‌ی 3-0 از پس هونگ‌کونگ برآمده تا کنون در رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی بدون شکست بوده است.

دیدگاه‌ها