کد خبر : 1548818 | 04 شهریور 1397 ساعت 09:12 | 82.3K بازدید | 0 دیدگاه

سرقت از وایادولید؟ نه این عدالت بود

VAR؛ فرشته نجات بارسا در باتلاق

برخی معتقدند که سیستم کمک داور ویدیویی ناجی بارسا بود ولی در واقع استفاده از این سیستم باعث شد که عدالت برقرار شده و حق به حق دار برسد.

VAR؛ فرشته نجات بارسا در باتلاق

 

 

به گزارش "ورزش سه"، ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا پیش از شروع دیدار روز گذشته از شرایط زمین چمن حریف انتقاد کرده بود. او معتقد بود که وایادولید پس از بازگشت به لالیگا، استانداردهای لازم را رعایت نکرده است و البته این نگرانی ها در زمین بازی نیز مشهود بود و توپ با برخورد با سطوح ناصاف زمین، دائم در مسیرهای غیرقابل پیش بینی حرکت می‌کرد.

 

تا اواسط نیمه اول بازی بارسا از این موضوع متضرر بود ولی در همان حدود بود که یک سانتر کوتاه، به خاطر شرایط بد زمین، ارتفاع گرفت و با ضربه کوتینیو همراه شد، هر چند که این موقعیت به گل تبدیل نشد. اما در نهایت روی یک توپ هوایی بود که بارسا به گل رسید. لوئیس سوارز یک سانتر عالی روی دروازه انجام داد و سرخی روبرتو به آسمان پرید و با یک ضربه سر، توپ را برای عثمان دمبله آماده کرد و او هم با یک ضربه والی، 3 امتیاز را برای تیمش کسب کرد.

 

  • 1330689

 

 

اما در دقایق پایانی بازی بود که رئال وایادولید حمله ی خطرناکی انجام داد و این موقعیت نیز تبدیل به گل شد ولی سیستم کمک داور ویدیویی به داور مسابقه اطلاع داد که گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده شده است. داور با بررسی صحنه، موضوع را تایید کرد و گل وایادولید را در فاصله چند دقیقه مانده به پایان بازی از آنها پس گرفت.

 

 

1330719

 

 

 

 

بخشی از هواداران وایادولید در ورزشگاه، این اقدام داور را یک سرقت بزرگ می‌دانستند و با سر دادن شعارهایی به انتقاد از این عملکرد پرداختند. اما در نهایت، بازی با همان تک گل عثمان دمبله به پایان رسید تا برای اولین بار، VAR ناجی بارسا در یک دیدار خارج از خانه باشد.

 

 

1330688

 

در حالی که سیستم کمک داور ویدیویی گامی رو به جلوست، زمین هایی مثل زمین وایادولید برای این ساخته شده اند که کار رقبا در آنها بسیار دشوار شود. لالیگا باید مطمئن شود که چنین چیزی دیگر تکرار نخواهد شد.

دیدگاه‌ها