کد خبر : 1550823 | 11 شهریور 1397 ساعت 12:42 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

در ایران جام حذفی جام پدیده ها نیست

دست نشان: 11 تیم برای قهرمانی بسیج شدند

سرمربی مس کرمان با وجود پیروزی پرگل تیمش مقابل تیم هیرمند زاهدان معتقد است که این بازی برای آنها یک بازی تدارکاتی بوده است.

دست نشان:  11 تیم برای قهرمانی بسیج شدند

به گزارش "ورزش سه"، نادر دست نشان سرمربی مس کرمان که با نتیجه ای پرگل حریف حذفی خود را شکست داده است می گوید به این بازی به چشم یک بازی تدارکاتی نگاه کرده اند.

دست نشان در خصوص بازی جام حذفی به ورزش سه می گوید: ما به بازی های جام حذفی به عنوان بازی های تدارکاتی لیگمان نگاه می کنیم. هدفمان از شرکت در این مسابقات این بود بازیکنانی که کمتر بازی کرده اند بتوانند خودشان را در شرایط بازی قرار بدهند. به هر حال هدفمان از حضور در این مسابقات این بود که بازی های جام حذفی در فاصله تعطیلات لیگ برای ما بازی تدارکاتی است و می تواند به آمادگی تیم کمک کند و ما دیگر به دنبال حریف تمرینی نباشیم. تیم هیرمند زاهدان خیلی جوان بود و ساختار مناسبی داشتند و ما در نیمه اول بازی فقط یک بار توانستیم دروازه آنها را باز کنیم، بچه ها خیلی در دقایق ابتدایی انگیزه نداشتند و کند حرکت می کردند برای همین هم فقط آن هم در دقایق پایانی یک بار دروازه حریف را باز کردند، به دلیل بی انگیزه بازی کردن ما آنها خیلی خوب توانستند بازی را در نیمه اول کنترل کنند. اما در نیمه دوم باتوجه به صحبت هایی که با بازیکنانمان داشتیم بچه ها انگیزه شان افزایش پیدا کرد و توانستیم با شرایط بهتری به پیروزی برسیم.


از او می پرسیم اکثرا بازی های جام حذفی را جام پدیده ها می نامند آیا نظر او هم همین است که او در پاسخ گفت: در ایران زیاد هم چنین چیزی نیست. شاید در یک مراحلی جام پدیده ها باشد وگرنه تیمی که امکانات بهتر و پرنام و نشان است به نتیجه می رسد. ما اگر به کل دوره های حذفی نگاه کنیم می بینیم که به جز ملوان و فجر سپاسی که قهرمان شدند بقیه تیم هایی که قهرمانی جام حذفی را کسب کردند بالانشینان جدول بودند. ملوان و فجرسپاسی هم جز تیم های خوب خودشان در لیگ برتر بودند.


وی درباره بازی های لیگ یک هم نظرش را اینطور بیان می کند: تازه هفته های اول لیگ است و هنوز تا شناخت حریفان زمان لازم است. به هر حال از 3 بازی که انجام دادیم شناختی نسبی پیدا کردیم و فکر می کنم تیم ها تقسیم شده است و 10، 11 تیم هستند که برای قهرمانی واقعا بسیج شدند و هم امکانات و هم نفراتش را دارند. باید لیگ یک امسال را با نگاه بازتری ببینیم، نیاز است که همه مسئولین برگزاری مسابقات، بازیکنان، هواداران و همه و همه برنامه های خاصی داشته باشند تا موفق شوند. وقتی تیم ها با برنامه ریزی برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر پا به مسابقات می گذارد باید دقت بیشتری از طرف برگزارکنندگان هم باشد. مساله اجرایی بازی ها، کیفیت زمین ها، کیفیت داوری ها و ناظران و ... همه این ها می تواند به پویایی بازی های لیگ کمک کند.


از سرمربی مس در رابطه با دیدار با صدرنشین جدول سوال می کنیم که او با قاطعیت می گوید که به همراه بازیکنانش اولین باخت و باز شدن دروازه اکسینی ها را رقم خواهند زد: اکسین یکی از تیم هایی است که سرمایه گذاری خوبی انجام داده، مربی و بازیکن لیگ برتری آورده و برنامه ریزی خوبی دارد  و هزینه مناسبی هم برای تیمش کرده است. بازی سختی خواهیم داشت ولی به هر حال ما هم با جوان هایی که جذب کردیم و فکر می کنم نفراتی که در کنار تیم ما قرار دارند شرایط خوبی دارند و ما می خواهیم با اولین شکست برای اولین بار دروازه آنها را باز کنیم.

دیدگاه‌ها