کد خبر : 1551605 | 14 شهریور 1397 ساعت 14:48 | 157.4K بازدید | 0 دیدگاه

خبر رسمی در رسانه های یونان

قیمت رضایتنامه حاج صفی؛ صفر ریال!

بنا به گزارش سایت های یونانی 11 بازیکن شاغل در سوپرلیگ در روز آخر نقل و انتقالات قراردادهای خود را فسخ و جداشدند که دو ستاره ایرانی هم جزو آنها بودند.

قیمت رضایتنامه حاج صفی؛ صفر ریال!

به گزارش "ورزش سه"، در پی توافق فدراسیون فوتبال یونان و اتحادیه بازیکنان حرفه ای و کمیته تعیین وضعیت این کشور باشگاه المپیاکوس در روز آخر نقل و انتقالات قرارداد شش بازیکن سرشناس خود را بدون دریافت پول فسخ کرد تا آنها به عنوان بازیکن آزاد راهی باشگاه های دیگر در اروپا و حاشیه خلیج فارس شوند.


در جدولی که سایت sport fm منتشر کرد بین بازیکنان آزاد شده 6 بازیکن مازاد المپیاکوس هم دیده می شود که نام دو ستاره ملی پوش ایرانی در صدر آنها قرار دارد، بازیکنانی که هر کدام شان تا سال 2020 و 2021 با این باشگاه سرشناس قرارداد داشتند و کنار گذاشتن آنها به این سادگی نبود. در شرایطی که پنجره نقل و انتقالاتی تابستان اروپا روز نهم شهریور ماه به صورت رسمی بسته می شد سران المپیاکوس نام این شش بازیکن را در اختیار اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای یونان قرار داد و اعلام کرد قرارداد همه آنها بدون مشکل از بابت مسائل مالی و پرداختی  فسخ شده است. 


در این ارتباط جان جورجوپولوس روزنامه نگار مشهور یونانی مدعی شد باشگاه المپیاکوس بعد از این که دو ستاره کلیدی در پست مدافع چپ داشت تصمیم گرفت برای جلوگیری از هزینه های بیشتر نام مدافع چپ ایرانی را در فهرست مازاد قرار داد تا به این ترتیب جلوی ضررهای مالی بیشتر را بگیرد.این تصمیم برای جلوگیری از پرداخت دستمزد 450 هزار یورویی حاج صفی گرفته شد، تصمیمی که برای کریم انصاری فرد هم گرفته شد تا او راهی انگلیس شود تا همین تصمیم انتقاداتی برای باشگاه در پی داشته باشد.

 

1333971


به گفته این روزنامه نگار مشهور یونانی مذاکرات باشگاه تراکتورسازی با المپیاکوس برای جذب احسان حاج صفی مدت زمان زیادی در جریان بود و سران المپیا منتظر بودند تا خواسته های شان از سوی باشگاه ایرانی در راستای صدور رضایتنامه برآورده شود. این باشگاه ابتدا منتظر بود تا پیشنهادی اروپایی با ستاره چپ پای ایرانی دریافت کند اما وقتی دید خبری نیست ترجیح داد تا به پیشنهاد تراکتوری ها پاسخ مثبت بدهد و این بازیکن را برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی به تیمی جدید انتقال دهد.

 

1333986

 

در همین حال سایت ekirikas یونان امروز در گزارشی دیگر پیرامون راه حل سران المپیاکوس برای واگذاری کریم انصاری فرد نوشت:« راهکار باشگاه برای حل اختلافات در جدایی کریم انصاری فرد و تاکسیدیس دیگر ملی پوش یونانی سرشناس تیم، انتقال رایگان آنها به باشگاه انگلیسی بود تا هر دو بازیکن کلیدی فصل گذشته مجانی به ناتینگهام فارست کوچ کنند. سیاستی کاملا اشتباه که مانع درآمدزایی فوق العاده آنها از طریق فروش این دو بازیکن شد».


رسانه یونانی با اشاره به این که انصاری فرد به عنوان برترین گلزن فصل گذشته المپیاکوس می توانست زودتر از این که تا روز آخر نقل و انتقالات تابستانی در فهرست مازاد قرار بگیرد، راهی تیمی دیگر شود تا سود چند میلیون یورویی نصیب این باشگاه کند در نهایت از روی اجبار و تاکید مربی پرتغالی رایگان و تنها به این خاطر که باشگاه می خواست به جای او و تاکسیدیس بازیکن جدید جذب کند به باشگاه انگلیسی منتقل شد.

 

1333970


این در حالی است که ادعای مدیران باشگاه تراکتورسازی مبنی بر این که یک یورو هم برای رضایتنامه حاج صفی پرداختی به طرف یونانی صورت نگرفته با واکنش هایی از سوی سران باشگاه های اصفهانی روبرو شد تا سعید آذری و مسعود تابش مدیران سپاهان و ذوب آهن هر یک به صورت مفصل پیرامون این اتفاقات مواضع خود را اعلام کردند.

دیدگاه‌ها