کد خبر : 1554167 | 25 شهریور 1397 ساعت 12:21 | 17.4K بازدید | 0 دیدگاه

چرا داورها برای خدمت به باشگاه‌ها می‌روند؟

کرمانی‌مقدم: هر بلایی خواستند سر تیم ما آوردند

مرتضی کرمانی‌مقدم مربی تیم فوتبال پرسپولیس از تیم داوری دیدار با مقاومت تهران در جام حذفی انتقاد کرد.

کرمانی‌مقدم: هر بلایی خواستند سر تیم ما آوردند

به گزارش ورزش سه، مرتضی کرمانی مقدم در خصوص بازی با مقاومت در جام حذفی که در نهایت منجر به شکست پرسپولیس پاکدشت شد می‌گوید: در این بازی بازیکنان ما خواسته‌های کادر فنی را در زمین مسابقه به صورت کامل اجرا نکردند ولی مسئله مهم این بود که این بازی به شدت تحت تاثیر اشتباهات داوری قرار داشت که به ضرر ما بود. در این بازی داور باید دو پنالتی مسلم به سود ما می‌گرفت که از این موضوع به سادگی عبور کرد. 2 بازیکن مقاومت هم بعد از اینکه اخطار گرفتند، بارها بازیکنان ما را با خطاهای شدید متوقف می‌کردند ولی داور با توجه به اینکه می دانست آنها کارت زرد دارند، کارت قرمز نشان نمی‌داد.


او ادامه می‌دهد: وظیفه داور این است که قوانین را در زمین مسابقه اجرا کند. مگر می‌شود بازیکنی که اخطار دارد هر خطایی دلش می‌خواهد انجام دهد و داور هم فقط نگاه کند؟ 2 بازیکن آنها خیلی راحت باید اخراج می‌شدند و دو پنالتی هم برای ما گرفته نشد. کمک داور این بازی هم که شاهکار بود، او همیشه 5 متر از آخرین دفاع عقب بود و پرچم‌هایی که زد که به طرز عجیبی اشتباه بود. ما شاهد قضاوت‌هایی هستیم که ناخودآگاه فکرمان جای دیگری می‌رود و متاسفانه زحمات تیم‌ها با اشتباهات داوری هدر می‌رود. داور وسط و کمک‌اش هر بلایی خواستند سر تیم ما آوردند و در نهایت بازی را باختیم. 


کرمانی مقدم در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: از چند سال پیش یک موضوعی در فوتبال باب شده که داورها یا پزشکان برای گذراندن خدمت سربازی به باشگاه‌های نظامی می‌روند و این موضوع قطعا در ذهنیت داورها تاثیرگذار است. قرار نیست چون یک داور در فلان باشگاه سربازی‌اش را پشت سر می‌گذارد یا اینکه پدرش در هیات فوتبال استان تهران کار می‌کند، خیلی راحت به او قضاوت بدهند و آن داور یا کمک داور هم پدر یک تیم را در بیاورد.  واقعا چرا داوران باید خدمت سربازی را در باشگاه‌های نظامی پشت سر بگذارند؟ این کارها فوتبال را خراب می‌کند.


مربی پرسپولیس پاکدشت در مورد آینده این تیم می‌گوید: ما جزو آخرین تیم‌هایی بودیم که بسته شدیم و شرایط ما برای جذب بازیکن بسیار سخت بود. با این حال در حد توان مهره‌های خوبی گرفتیم. این تیم نیاز به زمان دارد. ما باید نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم و به چیزی که می‌خواهیم برسیم.

دیدگاه‌ها