کد خبر : 1555172 | 29 شهریور 1397 ساعت 19:26 | 36.4K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش‌های گسترده به سلام نازی هوادار فرانسوی

پلیس انگلیس می‌گوید سلام نازی یکی از هواداران لیون بعد از پیروزی این تیم بر منچسترسیتی را با عنوان مجرمانه‌ی نفرت‌پراکنی تحت تعقیب قرار خواهد داد.

واکنش‌های گسترده به سلام نازی هوادار فرانسوی

به گزارش "ورزش سه"، پلیس منچستر اعلام کرد در حال بررسی فیلم ویدیویی‌ای است که در سایتهای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و یکی از هوداران لیون را در حال حرکتی نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد سلام نازی است.


این خبر بعد از آن منتشر شد که باشگاه لیون که دیروز در ورزشگاه خانگی سیتی، ورزشگاه اتحاد، موفق شد این تیم انگلیسی را 2-1 شکست دهد اعلام کرد در صورت شناسایی این هوادار خود، ورود او به ورزشگاه را مادام‌العمر ممنوع  خواهد کرد. 


در اطلاعیه‌ی پلیس منچستر در این باره آمده:" این اقدام با عنوان مجرمانه‌ی نفرت‌پراکنی تحت تعقیب قرار گرفته و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد". 


گرت پارکین، بازرس ارشد پلیس منچستر در این مورد گفت:" این رفتار واقعاً شنیع و زننده است و نه در جامعه‌ی ما و نه در ورزش جایی ندارد. ما به مقابله با نژادپرستی در مسابقات فوتبال ادامه می‌دهیم و جرایم نفرت‌پراکنی را به هیچ وجه تحمل نخواهیم کرد. ما در همکاری تنگاتنگ با پلیس فرانسه و هر دو باشگاه برای شناسایی هوادار مورد نظر در تلاش هستیم". 


باشگاه لیون هم وعده داد که در مورد این حادثه اقدامات سخت‌گیرانه‌ای انجام خواهد داد. در بیانیه‌ی باشگاه لیون آمده:" باشگاه المپیک لیون ویدیویی را دیده که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. مسئولین مربوطه در باشگاه ما مشغول شناسایی هوادار مورد نظر هستند و او به محض شناسایی، به صورت مادام‌العمر حق شرکت در استادیوم گروپاما و حق حضور در هیچکدام از بازیهای خارج از خانه‌ی لیون را نخواهد داشت".

 

دیدگاه‌ها