کد خبر : 1555783 | 01 مهر 1397 ساعت 01:26 | 143.1K بازدید | 8 دیدگاه

جدال حیثیتی شاگردان کولاکوویچ برابر آمریکا

امیدهای صعود به صفر رسید؛ ایران حذف شد!

تیم ملی والیبال ایران با توجه به نتایج ثبت شده در مسابقات امشب دیگر حتی یک درصد هم شانس صعود به جمع 6 تیم برتر جهان را ندارد.

امیدهای صعود به صفر رسید؛ ایران حذف شد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران که بعد از پایان دور نخست مسابقات قهرمانی جهان 2018 با توجه به کسب 4 برد و 11 امتیاز شانس خوبی برای صعود به جمع 6 تیم برتر داشت، در 2 روز اخیر با شکست 3 بر صفر مقابل بلغارستان و 3 بر 2 برابر کانادا فقط یک امتیاز کسب کرد.


جمع امتیازات شاگردان کولاکوویچ با این شکست به 12 امتیاز رسید و حالا فقط بازی فردا مقابل آمریکا برای بلندقامتان ایرانی باقی مانده است.


در فاصله یک روز مانده تا پایان رقابت های دور دوم مسابقات جهانی والیبال، تیم های ایتالیا، برزیل و آمریکا با صدرنشینی در گروه خود صعودشان را قطعی کرده اند. همچنین در گروه چهارم صربستان فعلا صدرنشین است؛ اما ممکن است در روز آخر اتفاقات دیگری رخ دهد.


در حالی که 2 تیم برتر از میان تیم های دوم هر گروه هم صعود می کنند، یک تیم به احتمال فراوان از گروه H صعود خواهد کرد. لهستان با 16 امتیاز در میان تیمهای دوم هر گروه از وضعیت بهتری برخوردار است.


نتایج کامل بازی های روز شنبه به شرح زیر است:


گروه E
روسیه 3 – ایتالیا 2
هلند 3 – فنلاند یک

گروه F
استرالیا صفر – بلژیک 3
اسلوونی صفر – برزیل 3

گروه G
ایران 2 – کانادا 3
آمریکا 3 – بلغارستان صفر

گروه H
صربستان 3 – آرژانتین صفر
لهستان یک – فرانسه 3

با توجه به این نتایج و برد روس ها برابر ایتالیای میزبان که لحظاتی قبل به دست آمد، دیگر ایران به هیچ عنوان شانس صعود به عنوان تیم دوم را ندارد. حتی اگر شاگردان کولاکوویچ در بازی امروز مقابل آمریکا 3 بر صفر برنده شوند و در دیگر بازی گروه هم نتیجه دلخواه بین کانادا و بلغارستان به دست بیاید، ایران با 15 امتیاز تیم دوم گروه خواهد شد. این در شرایطی است که همین حالا لهستان با 16 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه H و روسیه با 15 امتیاز و با توجه به معدل ست و امتیاز بسیار بالا، قطعا بالاتر از ایران قرار می گیرند و به عنوان تیم های دوم برتر به جمع 6 تیم پایانی می رسند.

با این وضعیت به نظر می رسد تیم دوم گروه G شانسی برای صعود ندارد و 2 تیم راه یافته به مرحله نهایی از میان تیم های دوم از 3 گروه دیگر انتخاب می شوند.
پس ایران که در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان به عنوان ششمی رسیده بود، امروز(یکشنبه) آخرین بازی خود را از ساعت 17:30 در شهر صوفیه بلغارستان مقابل آمریکا برگزار می کند. شاید آمریکایی ها نیز با توجه به صدرنشینی برابر ایران با تیم اصلی حاضر نشوند و این بازی به طور کلی شکل تشریفاتی به خود خواهد گرفت.

برنامه بازی های امروز(یکشنبه) که تیم ها آخرین مسابقه خود در دور دوم را برگزار می کنند، به شرح زیر است:

گروه E
ساعت 18:30: روسیه – فنلاند
ساعت 22:45: ایتالیا – هلند

گروه F
ساعت 18:30: اسلوونی-استرالیا
ساعت 22:00: بلژیک – برزیل

گروه G
ساعت 17:30: ایران – آمریکا
ساعت 21:10: کانادا – بلغارستان

گروه H
ساعت 17:30: فرانسه – آرژانتین
ساعت 21:10: لهستان-صربستان
 

دیدگاه‌ها